vaarbewijs instructeur

Buster

Berichten: 181
Maart 29, 2007, 22:38:42
edit2Rapporteer  
Wat verstaan ze precies onder 'powerboat-license' in het buitenland en welk vaarbewijs heb je hiervoor nodig?

Welke vaardocumenten moet u als Nederlandse schipper kunnen overleggen in Griekenland?
Document Verplicht Toelichting
ICC Ja 
ICP Ja 
Vlaggebrief Nee 
Bemanningslijst Ja 
Watersportverzekering Nee zie 'Verzekeringsadvies' hieronder
Btw bewijs Ja


Moet ik dan kleinvaarbewijs 1 (alhoewel dit eigenlijk niet voor kustwateren is) doen en dan ICC aanvragen?
PS hoeveel tijd gaat er in de studie voor het vaarbewijs zitten, en hoe kan ik hem snel krijgen?
GlennVegas
Gast
Antwoord #1 Maart 29, 2007, 23:31:33
edit2Rapporteer  
is dit niet meer wat voor het BOTEN forum  ThumpsUp
Jacob 81.

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #2 Maart 29, 2007, 23:32:34
edit2Rapporteer  
kijk maar op www.stoomcursus-vaarbewijs.nl.

Ik vond het vrij pittig, maar heb 1 en 2 in een keer gedaan.

Succes.
Jacob 81.

Geen avatar

Berichten: 139
Antwoord #3 Maart 29, 2007, 23:39:34
edit2Rapporteer  
is dit niet meer wat voor het BOTEN forum ThumpsUp

Je bent deze soms nodig in het buitenland als je  KITE  instructeur wilt worden.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #4 Maart 30, 2007, 00:17:24
edit2Rapporteer  
weer eeen goed  voorbeeld hoe slecht de iko weer eens is,

ze zeggen dat je hem nodig hebt maar je hoefft voor de cursus alleen een beetje op en neer te varen en dat stelt niks voor,


je vaarbewijs in nl halen is ook nog eens vrij pittig
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #5 Maart 30, 2007, 00:27:09
edit2Rapporteer  
weer eeen goed voorbeeld hoe slecht de iko weer eens is,

ze zeggen dat je hem nodig hebt maar je hoefft voor de cursus alleen een beetje op en neer te varen en dat stelt niks voor,


je vaarbewijs in nl halen is ook nog eens vrij pittig

Tja maar een vaarbewijs halen is altijd handig
Buster

Berichten: 181
Antwoord #6 Maart 30, 2007, 00:30:23
edit2Rapporteer  
Wat!?! Dus ik heb 1&2 nodig? Die 2de schijnt idd best pittig te zijn... Scheiz-Flick...
snip

Berichten: 399
Antwoord #7 Maart 30, 2007, 00:34:05
edit2Rapporteer  
je hebt je vaarbewijs lang niet overal nodig het licht er geloof ik ook nog aan hoe zwaar de boot is onder de zoveel pk heb je sowieso geen bewijs nodig
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #8 Maart 30, 2007, 00:46:12
edit2Rapporteer  
http://www.vaarbewijs.info staat examendata en overige informatie.

Als de boot harder kan dan 20km/h dan moet je vaarbewijs hebben.


Ik heb m'n vaarbewijs ook, vond het niet echt super moeilijk. Maar het was aansluitend bij mijn school (keuzevak).


Oja, als je 2 heb heb je 1 automatisch ook.

En op zee is die niet nodig nee dat klopt, maar daar is ook geen enkel vaarbewijs verplicht.
Tjok
Gast
Antwoord #9 Maart 30, 2007, 01:14:56
edit2Rapporteer  
Vaarbewijssie hebk al in de pocket (grinnik_kitesmiley) maar die heb je in nl toch niet nodig om kiteles te mogen geven?? Zo'n stoomcursus heb ik ook gedaan maar achteraf gezien had ik zelf ook zo'n boekkie kunnen kopen en zelf daar uit leren, net als me je auto/scooter theorie.
Gwensio

Berichten: 728
Antwoord #10 Maart 30, 2007, 01:55:24
edit2Rapporteer  
ik heb um ook(1 dan hea) vorig jaar april gehaald maar omdat ik nog geen 18 ben kan ik hem nog niet ophalen

maar ik had 0 fout!
ben wel 6 weken lang 2 keer in de week een uurjte naar een les gegaan
Patrick..!

Berichten: 394
Antwoord #11 Maart 30, 2007, 05:13:04
edit2Rapporteer  
Mij pa heeft nu ook spijt dat hij niet 1 en 2 had gedaan, Nu heeft hij alleen 1 en kunnen we niet het ijsselmeer op.. (shame_kitesmiley)..
Ik moet nog een paar jaartjes wachten, maar vaarbewijs komt er zekker!
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #12 Maart 30, 2007, 06:02:12
edit2Rapporteer  
Vaarbewijs heb je alleen nodig op te varen met boten langer dan 15 meter of die sneller kan dan 20km/h. Voor kite en surfplanken etc. heb je het in nl niet nodig.
Wist niet dat je dat ook nodig hebt om instructie te geven in Griekenland.

Natuurlijk is het altijd wel handig om wat kennis te hebben van wat er allemaal gebeurt op het water. Met name de kennis van het BPR. (Binnenvaart Politie Regelement) Hier vind je de uitwijkregelels op het water, wat betonning betekend etc.

Vaarbewijs 1 is voor binnenwateren en vaarbewijs 2 is een aanvulling, grotendeels naviagie dat is dan verpilcht als je vaart op het ijsselmeer of op zee. ( als 15 Meter+ of 20km/h + )

De lijst die je boven hebt staan klopt maar is alleen voor boten. Als je je vaarbewijs 1 gaat halen (gaat via ANWB) kan je net zo makkelijk je 2 ook halen.  Je kunt een dure cursus volgen maar ook gewoon een boekje halen. En met een DVD oefenvragen maken net als voor je auto theorie. Voor de meeste mensen werkt dat het makkelijkst. Maar moet je zelf inschatten hoe makkelijk je kan leren. Is voor iedereen verschillend, een cursus zou ik zeker niet volgen als je een beetje ontwikkelde Beta kant hebt.

succes Lennart
Buster

Berichten: 181
Antwoord #13 Maart 30, 2007, 15:49:52
edit2Rapporteer  
Ok, ik ga beginnnen met studeren,... 13 april heb ik mijn examen VB2 (1&2), op vrijdag de 13de...
Daarna moet ik een ICC aanvragen, een internationaal vaarbewijs...

@ Joystick, ik ben chemist, dus die beta-kant zit wel goed Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.