review fuel 7 meter en foto's zaterdag 12 mei

Flakkee-John

Mei 13, 2007, 04:04:57
edit2Rapporteer  
Vandaag eens goed de fuel 07 7 meter getest.

Omstandigheden: Half bewolkt half zonnig

Vlagerige wind van ongeveer 30 knopen en uitschieters 40 knopen
Materiaal:

Kite: Fuel07 7 meter met standaard 17 inch bar en 25 meter lijnen
Board: Brunotti Pro X 2007 128x38,5

BLokkendam, Brouwersdam en Werkhaven Brouwersdam

Omstandigheden waren redelijk heftig en extreem met flinke vlagen.

Weinig kiters op het water
De fuel hoeft verder niet uitgediept te worden en probeer even mijn eigen ideen van de vaareigenschappen weer te geven. Dus ik doe mijn best.

Allereerst heb ik de fuel helemaal tijdens het varen niet gedepowerd of de 5e lijn getrimt.
Ook tijdens de vlagen vond ik de vaareigenschappen van de Fuel helemaal top. De kite verwerkt de vlagen erg goed en je krijgt niet het sleurbak gevoel van een paar jaar terug. Het enige wat ik voelde was wat meer bardruk maar dit is weer goed te regelen door je bar iets van je af te duwen. Conclusie in vlagerige wind helemaal geen probleeem en nog super te varen. De hele extreme vlagen zijn ook nog een sgoed te regelen met de bar afstand.

Airtime:

Bij het insturen om te springen en het aankanten is de boost die de kite geeft goed. Niet heel erg extreem maar wel heerlijk. Hangtime daarin tegen is top. Er zit echt een Weef gevoel in de kite. Nadat je je hoogste punt hebt gehad en je blijft je bar aantrekken zweef je zomaar easy naar beneden. Het insturen na een sprong gaat ook precies getimed wanneer je aan je bar trekt. De kite reageert gelijk.

Door het zweefgevoel zijn oa boardoffs redelijk makkelijk te doen. Mooie hiervan is ook de stopperbal die je iets korter zet waardoor je kite druk blijft houden en je makkelijker boardoffs doet

Kiteloopen:

In deze wind ben ik ook aan het loopen geweest. Hier zaten een paar lekkere crashes bij, maar hij loopt heerlijk. De boost die erin zit is even wennen met deze wind, maar lekker voor de wind landen en geen probleem. Bij het dalen gaf de loop wat minder power waardoor ze wat makkelijker waren.

Ik heb de kite niet maximaal hoog geloopt, mede door feit ik mijn borstbeen een aantal maanden geleden kneusde tijdens een big loop.

Board:

De Pro X van 2007 was voor mij ook de eerste keer en dikke wind, maar vaarde ook erg lekker. Losser en easyer als het model van 2006. De landingen zijn minder hard door de beter flex in het board. Door de concaaf is het board ook erg goed af te remmen. Verder vaart het board redelijk snel wat ik zeker een pluspunt vond en de vaarstijl een stuk mooier maakt. De pop is ook echt goed. Tussen de golven ging dit ook goed.

Al met al vind ik de kite helemaal top varen en qua high en was ie zeker nog niet op zijn eind. Ik hoop zo een klein beetje een idee te hebben gegeven. en vraag gerust als je meer wilt weten. Dit uiteraard ook voor het board.

Hier de Link van de foto's
http://www.flakkee-locals.nl/foto/12_05_07.htm

Greetz from de Flakkee-locals

John
Geen

Antwoord #1 Mei 13, 2007, 06:08:02
edit2Rapporteer  
Mooie foto's!!!!
vette jumps, en volgens mij ook een superkite als ik het zo hoor:D
Micky

Antwoord #2 Mei 13, 2007, 07:30:52
edit2Rapporteer  
Zoooo, kikke foto's...  (tong_kitesmiley)
ItsMe.Erik

Antwoord #3 Mei 13, 2007, 18:02:46
edit2Rapporteer  
leuke verhaaltje en leuke foto's.  ThumpsUp  Ik zelf had veel moeite om mij Fuel06 7 te houden.  (grinnik_kitesmiley)
Twoink

Antwoord #4 Mei 13, 2007, 20:27:17
edit2Rapporteer  
Echt strakke foto's, en dat allemaal met een 7 m²
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.