vette avondsessie

Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Mei 04, 2004, 22:00:30
edit2Rapporteer  
 ;D Zo, net terug van een aardige avondsessie op Herkingen. Had mijn 7,5 BT 2003 op het laatst goed gepowered zodat mijn 88 kg welhaast akelig de lucht in werd getrokken. Soms in twee of drie "trappen"... Net een raket. En wat is die kite retesnel! En bijna niet uit de lucht en in het water te krijgen. Wordt nog eens wat met me
Wilco
Gast
Antwoord #1 Mei 04, 2004, 22:10:31
edit2Rapporteer  
heej marcel, ik was op de grevelingdam vanmiddag....ik weet dat de wind stabieler is op herkingen..maar zo pal op de kant? was het goed te doen (zo te lezen wel dus Smiley )  . Ik had me 8 opstaan, maar het was ECHT NIET te doen (60kg)..vlagen van 29 knopen gemeten en dicht bij het water zakte ie soms in naar 12-13 knopen  Shocked  ..komt doordat die precies over de wal komt.   iig ff gevaren, echt vaag onderin sturen kon ik amper varen, stuur ik em terug voor een poging tot een sprong, wor je echt van het water geripped doordat daar de wind wel hard waait (over de dam heen)...eens maar nooit meer (met zuid)  ;D
Marcel~

Antwoord #2 Mei 04, 2004, 22:19:05
edit2Rapporteer  
Was eerst nog wel even op de dam weze kijken maar idd pal aflandig! Moet je niet willen. Toen naar Battenoord omgereden maar zag op tegen de eenzaamheid, toch maar doorgereden naar Herkingen en daar waren nog twee kiters. Wind was idd vrijwel aanlandig maar dan kun je juist perfect je kite op het smalle strand oplaten. Daarna een stuk het water inlopen om ver genoeg van de kant te geraken en even wat hoogte maken. Kun je perfect ter hoogte van de havenmond heen en weer raggen. Was idd ook daar wel wat vlagerig maar dat lost die BT prima op. Dus bij Zuid voortaan naar de overkant Wink
Wilco
Gast
Antwoord #3 Mei 04, 2004, 22:27:27
edit2Rapporteer  
Was eerst nog wel even op de dam weze kijken maar idd pal aflandig!

ja er was idd nog iemand afgedreven die op het diepe kwam en geen hoogte genoeg kon lopen, we zijn em nog even weesten oppikken. k ben gelukkig veilig thuisgekomen  Grin

Wind was idd vrijwel aanlandig maar dan kun je juist perfect je kite op het smalle strand oplaten. Daarna een stuk het water inlopen om ver genoeg van de kant te geraken en even wat hoogte maken.

Je kan je vlieger dan idd goed oplaten, maar ik vind het toch maar smal daar - en zo bij die dijk waar de wind nog eens omhoog wordt geblazen....en overpowered achteruit lopen (kite hoog is sowieso not done vink) is ook moeilijk vooral in die gladde slib zooi.

miss volgende keer dan toch maar is daar kijken  - of is een keer op battenoord gaan kijken is het daar goed?

Marcel~

Antwoord #4 Mei 04, 2004, 23:18:13
edit2Rapporteer  
Battenoord is heel lang errug ondiep. Da's nie fijn. Ver lopen. Maar je hebt wel eerst een aardig grasveld en geen rotsen zoals bij de dam.

Kite was niet overpowerd vandaag. Dus het water in lopen was geen probleem. Je moet idd wel voorzichtig blijven. Ideaal is het allemaal niet maar met de nodige voorzichtigheid gaat het...
slufterhufters.com

Antwoord #5 Mei 05, 2004, 08:13:22
edit2Rapporteer  
kom daar nooit meer, erg veel stenen in het water, en op dat strandje teveel schelpen.
Marcel~

Antwoord #6 Mei 05, 2004, 20:33:23
edit2Rapporteer  
Strandje is omgeploegd. Nog wel schelpen maar geen noemenswaardige last meer. Die stenen zijn idd niet ongevaarlijk. Zoek daar dus altijd wat dieper water op, als je die bij een bodydrag raakt kan je dat hechtingen kosten (spreekt helaas uit ervaring...).

Voor een avondsessie is dat voor mij echter de eerst berijkbare lokatie...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.