Ik mis dus het directe vaargevoel, zoals ik gewend ben met de Ravens en ik had constant
dat ik door de stopper drukte.
Ik had de kite al wat gedepowered en dit verminderde de bardruk en het door de stopper
heen drukken al enigzins.
Ik ben vanmiddag bezig geweest om mijn bar geschikt te maken voor varen op 1:1 stand.
Lijnen vastgezet op het hek achter huis en uitlopen en strak trekken.
Ik kwam er toen ook achter dat 1 van mijn stuurlijnen 3 cm. langer was dan de andere.
Ik heb nu mijn bar zo ingesteld, dat wanneer ik alles strak trek, (bij 1:1 stand)
de bar op ongeveer 4 cm. van de chickenloop blijft en heb de afwijking in lengte
van de stuurlijnen mooi kunnen corrigeren.
Ik denk dat met deze stand, de kite bij volledig aangetrokken bar mooi in de lucht staat.
(thanks to Leander)

Bij 2:1 stand heb ik alle overbodige knoopjes uit de lijnen (pigtails bij de depowerstrap)
gehaald en hierdoor de de stuurlijnen nog zo'n 8 cm. langer kunnen maken en ook
hier de afwijking in lengte van de stuurlijnen gecorrigeerd.
De bar staat bij volledig strak trekken nu op zo'n 12 cm. van de chickenloop.
Dus bij varen tegen de stopper, zal dit hopelijk al een stuk minder druk op de stopper geven.
(even afwachten natuurlijk).
Aanpassing op de kite heb ik nog niet gedaan, er wordt geadviseerd om een pigtail
tussen de (briddle) stuurlijnen en de kite te zetten.
Bij varen op 1:1 stand dan op het 1e knoopje vanaf de kite (3 cm.) zetten.
Bij varen op 2:1 stand op knoopje (5 cm.) of knoopje (9 cm.) zetten, dit om extra lengte
van je stuurlijnen te krijgen.
Deze pigtails zal ik alvast maken, dan kan ik ze er zo tussen zetten, mocht dit nodig zijn.