Windbereik? En welke maten erbij zoeken?

Wilcoos

Geen avatar

Mei 24, 2007, 20:08:49
edit2Rapporteer  
Ik heb nu een Naish Boxer 12m uit 2006. Weet iemand met welk windbereik deze te varen is. Kan het nml niet vinden.

Nu wil ik er ook nog een kite bijkopen. Om met bijvoorbeeld het weer als vandaag te kunnen varen. Is dit mogelijk en wat is de beste maat om erbij te kopen? Een 16m? En als ik met meer wind wil varen welke maat moet ik er dan bijkopen?

Weeg zo rond de 75 kilo, en heb als board de Naish Haze 2006, 133x38 dacht ik.
koen-tjeee

Antwoord #1 Mei 24, 2007, 20:49:47
edit2Rapporteer  
Hi,

Op de zijkant van de tas staat meestal een overzicht, met welke windkrachten je met de desbetreffende kite kunt vliegen. Met mijn 13 kan ik van 14 tot 28 knopen varen. (RRD type ZH).
Met minder wind heb je inderdaad een grotere kite nodig. 16m2 is prima, dan heb je niet veel overlap. Hou alleen rekening met het feit dat je met windkracht 2 ook met een 16 of 20 soms lastig vooruit komt. (ivm geen constante wind druk)
Met meer wind kun je kiezen voor een 8 of 9m.

Je kunt wel ongeveer een tabel van north aanhouden;
http://www.northkites.com/public/content/e135/e150/e2371/informationen/index_ger.html

Bovenstaande is natuurlijk ter indicatie, de wind kracht niet de enige doorslag gevende factor, je ervaring en de locatie spelen daar ook in mee. Beter een te kleine dan te grote kite..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.