gevonden boards verkopen

Sake
Gast
Antwoord #25 Juni 08, 2007, 03:58:12
edit2Rapporteer  
Idd bij het hoogheemraadschap Rijnland een klacht indienen. Dit is diefstal.
Ik ben m'n board ook >24 uur kwijt geweest. Gelukkig gaf de medewerker van het Waterschap Zeeuwse Eilanden, die m'n board gevonden had, wel normaal het board weer bij me in. (met als tegengift een krat bier en bloemen voor zn vrouw  (grinnik_kitesmiley) ).
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #26 Juni 08, 2007, 04:01:24
edit2Rapporteer  
Wat te doen met gevonden voorwerpen.

http://www.doormijverloren.nl/help.php?topic=10
Jer

Berichten: 142
Antwoord #27 Juni 08, 2007, 06:02:45
edit2Rapporteer  
het is eigenlijk gewoon te gek voor woorden dat zulke dingen gebeuren ThumpDown
jelle192

Berichten: 189
Antwoord #28 Juni 08, 2007, 06:33:30
edit2Rapporteer  
Hmmm, toch vraag ik me af wat ik zou doen als ik bijvoorbeeld een ipod op straat zou vinden... Zou ik hem werkelijk bij de politie aangeven? Ik denk het eigenlijk niet... en das dus ongeveer hetzelfde als deze persoon doet. Ok, goed is het niet, maar helemaal onbegrijpelijk ook niet...
Nino

Berichten: 333
Antwoord #29 Juni 08, 2007, 15:09:09
edit2Rapporteer  
Hmmm, toch vraag ik me af wat ik zou doen als ik bijvoorbeeld een ipod op straat zou vinden... Zou ik hem werkelijk bij de politie aangeven? Ik denk het eigenlijk niet... en das dus ongeveer hetzelfde als deze persoon doet. Ok, goed is het niet, maar helemaal onbegrijpelijk ook niet...
Ik vind dit eigenlijk al op het randje, maar als er een naam op die Ipod staat en je gaat dat ding ook nog verkopen...
Tommie

Geen avatar

Berichten: 358
Antwoord #30 Juni 08, 2007, 15:58:59
edit2Rapporteer  
wat? gewoon weg brengen en dan wachten.
het is niet van jouw,
EMPHATIE mensen!
betekenis van emphatie: jouw pijn in mijn hart voelen.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #31 Juni 08, 2007, 17:42:11
edit2Rapporteer  
je moet niet denken wil ik dit board graag hebben

maar wat zou ik wilen dat hij zou doen als het mijn board is
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #32 Juni 08, 2007, 17:49:57
edit2Rapporteer  
Helaas. Deze advertentie is verwijderd.
Flakkee Local

Berichten: 146
Antwoord #33 Juni 10, 2007, 04:10:08
edit2Rapporteer  
Ben eens in mijn wetboeken gedoken en vond het volgende.

Wet- en regelgeving

Heeft u een voorwerp gevonden, dan is het uw plicht om uw best te doen om het weer bij de eigenaar terug te krijgen. Als u weet wie de eigenaar is, dan kunt u dit zelf regelen. Weet u niet wie de eigenaar is? Dan kunt u het voorwerp, als het in Eemnes gevonden is, aangeven bij de gemeente Eemnes.

Aangifte
U kunt op twee manieren aangifte doen van een gevonden voorwerp. U kunt gebruik maken van het aangifteformulier op deze site. Ook is het mogelijk om aangifte te doen op het gemeentehuis tijdens de openingstijden van het gemeentehuis.

Bewaren
U kunt ervoor kiezen het voorwerp bij de gemeente achter te laten. In dat geval heeft u géén onderhoudsverplichtingen; de gemeente draagt zorg voor het voorwerp. Als u het voorwerp zelf bewaart, moet u wel voor het onderhoud ervan zorgen. Het voorwerp moet in dezelfde staat blijven.
Voor de volgende zaken geldt wel een afgifteplicht: paspoorten, rijbewijzen en/of andere identiteitspapieren, dan wel militaire artikelen. Bij het niet nakomen van deze verplichting maakt men zich schuldig aan het misdrijf verduistering.

eigenaar worden

Gevonden voorwerpen zijn roerende zaken die wel aan een eigenaar toebehoren, maar waarvan de eigenaar het bezit is verloren. Het moet dus gaan om ‘onbeheerde voorwerpen’.

De vinder is vrij om de zaak bij zich te houden of om hem in bewaring te geven. De vinder van de gevonden zaak met een dagwaarde van € 450,00 of meer die aan de verplichtingen voldoet, wordt na 1 jaar eigenaar. Voor vondsten met een waarde van minder dan € 450,00 geldt dat de eigenaar na 3 maanden al zijn rechten verliest.

Dit ter info.
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #34 Juni 10, 2007, 16:58:22
edit2Rapporteer  
Goed, meneer is dus strafbaar (indien hij doet wat gesteld wordt). Hij doet NIET zijn best om het board te retouneren (door bv melding te maken op een bekend kitesurf forum) en hij verkoopt ze vermoedelijk binnen 3 maanden.

Aanpakken die gast.
jessevdam

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #35 Juni 10, 2007, 22:05:19
edit2Rapporteer  
Zo dat hebben maar ff snel gemeld bij hoogreemraadschap rijnland, anders gaat hier niet zo veel aan gebeuren. Voordat de politie iets doet zijn nog 20 mensen hun bord kwijt. Ik hoop dat het iemand in de 50+ is en zijn baan kwijtraakt krijgt ie ook niet zo snel een nieuwe namelijk Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.