Pricecheck in DE,Gaastra Max 08

Morres

Berichten: 9427
Oktober 22, 2007, 23:30:48
edit2Rapporteer  
Yo,
Dit topic is niet als discussiepunt voor shop in NL of shop in DE bedoeld, dus, ge zijt gewaarschuwd

Ik heb begin vorige week naar 3 duitse shops gemaild wat betreft Gaastra MAXII 2008 8+12 met 1set bar en lijnen. Gewoon uit interesse voor de prijs.

Kitepirates: volgende dag antwoord: €1.500,-
Windsurf.de: 6 dagen later antwoord €1.628.-
More-than-boards: 6dagen later antwoord €1.749,-

Alle sites antwoordden netjes op de mail, kitepirates en more-than-boards in het Duits, windsurf.de in het engels. Ik mailde in het Duits(sort-off  (shame_kitesmiley))

Het scheelt dus nogal waar je koopt, ook in Duitsland Wink

Gewoon, words for the wise.
grtn,
Morres
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #1 Oktober 22, 2007, 23:35:34
edit2Rapporteer  
En de Nederlandse shops nog steeds geen antwoord? =))

Goede test trouwens, groot verschil.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Oktober 23, 2007, 00:26:21
edit2Rapporteer  
geen NL shops benaderd, ik heb dit in een opwelling gedaan, mja, kan het alsnog doen natuurlijk.

Misschien wel eens leuk om dat om de aantal weken te doen, van aantal producten, zodat er een overzicht is over hoe snel men reageerd, en wat het waar kost
Ik was trouwens zeer aangenaam verrast door de prijs, erg laag voor zo'n goede kite(naar mijn smaak) en ook nog 08 model.

Edit Morres: Ik zei dus, GEEN discussie over waar je moet gaan kopen, in NL, DE, of wat voor land dan ook  ListenToMe
Je bent vrij om daar een topic over te starten, maar doe het niet hier, in dit topic.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Oktober 23, 2007, 05:26:37
edit2Rapporteer  
Ik had het ook met mijn kites, het scheelt echt een hoop.
En ik heb wel 3 grotere shops gemailt, en ik kreeg er maar van 1 een reactie.

En die zeiden dit ''Moet u naar de shop toe komen, dan kunnen wel een goede prijs
maken''
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Oktober 23, 2007, 14:07:27
edit2Rapporteer  
Idd. zijn de meeste Nederlandse shops nog niet zo 'digitaal' dat ze consequent email beantwoorden. Erg jammer.

Aan de andere kant, op nieuw materiaal (2008) is de korting vrijwel overal 15% hier in Nederland, mits je er om vraagt. Het lijkt wel of de Duitse shops weer in de concurrentiestrijd zijn gestapt die 2 jaar geleden al ontstaan is, en in het seizoen 2007 een beetje gestabiliseerd was.

Mischien komt dit wel door de Zwitserse shops die de export regels ontduiken door vanuit DE te distribueren, waardoor je geen belasting hoeft te betalen, maar wel de vette kortingen kunt krijgen.

Persoonlijk koop ik liever bij een NL shops i.v.m. de garantie (fabricagefouten komen nog steeds te veel voor naar mijn mening), maar met die nieuwe ontwikkelingen wordt het wel erg aantrekkelijk om over de grens te kopen...
kitertjuh

Berichten: 1133
Antwoord #5 Oktober 24, 2007, 02:47:18
edit2Rapporteer  
Duitsland koopt gewoon zo veel tegelijk dat ze een HUGE korting krijgen en Nederland heeft dat een stuk minder.

Duitsland verkoopt zo belachelijk veel en maken waarschijnlijk minder winst op 1 kite dan een Nederlandse shop.

als je beetje zoekt in Nederland vind je ook winkels die de zelfde prijzen hebben als Duitsland soms goedkoper soms iets duurder, maar je hebt dan wel de nederlandse service
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Oktober 24, 2007, 03:26:30
edit2Rapporteer  
Nou net of de service zo geweldig is in Nederland.
In Duitsland daar in tegen wel zeer goed.

Maar nu ga ik weer een dicussie voeren en dat is niet de bedoeling.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #7 Oktober 24, 2007, 03:41:39
edit2Rapporteer  
Waar kiten die duitsers dan? als het daar zo massaal verkoopt?
rikdekker

Berichten: 737
Antwoord #8 Oktober 24, 2007, 04:37:05
edit2Rapporteer  
jarno..wel eens op mirns geweest (grinnik_kitesmiley)

nee grapje, maar inderdaad. prijzen liggen meestal gunstig, en de bedrijven erg klantvriendelijk. wil niet zeggen dat ze dat in nederland niet kunnen zijn, maar toch..

ik hou het lekker bij het 2e hands kopen op onze zo geweldig ingezakte 2e hands markt haha! Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.