Hooked. F-one bandit

Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #50 Februari 24, 2008, 23:35:45
edit2Rapporteer  
Citaat
Gefeliciteerd met je aankoop van die twee Best Nemesis kites, Tijgertje!
Die is zo nieuw, ik heb hem nog niet in het echt gezien.

Thanks Michiel,
Ik zou zegguh kom es langs Hans (de Beun en ik ) varen er nu mee op S.Hout.  YeSS
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #51 Februari 24, 2008, 23:41:01
edit2Rapporteer  
Ik lees altijd dat de Slufter en playa jongens uit Leiden regelmatig naar S'hout rijden. Voor mij is het 100km+
Misschien toch eens doen, van de filmpjes gezien moet het ook een mooie spot zijn!
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #52 Februari 25, 2008, 08:02:56
edit2Rapporteer  
Ik lees altijd dat de Slufter en playa jongens uit Leiden regelmatig naar S'hout rijden. Voor mij is het 100km+
Misschien toch eens doen, van de filmpjes gezien moet het ook een mooie spot zijn!

Je mag best een keertje mee hoor, Michiel...  Grin
Als je maar van Mark af blijft....  Roll Eyes
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #53 Februari 25, 2008, 16:27:45
edit2Rapporteer  
En ik mag ook al niet aan Bob zitten...  Sad
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #54 Februari 25, 2008, 20:18:34
edit2Rapporteer  
nemi's... oeeeww.. die wil ik ook eens voelen...

wat mij ontzettend begint op te vallen is het gevoel van de merken.
Ik kan met f-one kites echt helemaal niks, vind de tribal I ook niet fijn voelen. zelfde gevoel als de bandit. de kites vliegen allemaal super maar de rest.....

Best gevoel kan ik juist geweldig waarderen. Niet te lage bardruk, niet te hoog. Gevoel van mijn 2005 yargas en mijn 2007 waroo is practisch identiek, alleen stuurt mijn waroo sneller, en heeft een hoop extra voordelen. Maar gevoel is toch best wel hetzelfde.

Neem aan dat dat bij andere merken ook zo is.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #55 Februari 25, 2008, 23:22:43
edit2Rapporteer  
Yep, ik vaar al jaren zelf North voor mijn buitenechtelijke uitstapje naar F-one.
Die kites hebben ook allemaal een soort overeenkomstig gevoel, ook al wijken de kites kwa model sterk af in eigenschappen. Het is het bargevoel, druk en sturen. Bij North is dat vaak (= niet bij alle modellen) heel precies, wat ik nog niet zo uitdrukkelijk bij andere merken heb gevoeld. Beetje moeilijk onder woorden te brengen zo op een forum, maar heb het vaker gehoord van andere kiters.

Naish heeft ook een eigen gevoel bijvoorbeeld, wat je bijna blind zou kunnen voelen (wat voor dat nieuwe "Wedden Dat...?" misschien, blind onder een kite hangen loser)


En ik vind het top dat de merken zich allemaal zo onderscheiden van elkaar. Er zijn dit jaar en vorig jaar veel goede kites gemaakt, allemaal met een eigen karakter. Je hebt nu veel keuze zonder al te veel consessies te hoeven doen in performance, want die is over het algemeen meestal dik in orde bij de meeste modellen.

Maar er is nu genoeg keuze voor een kite die helemaal bij je past.  ThumpsUp


Ik denk daarom ook om ff een ander topic aan te snijden dat het kitehigh-testteam het moeilijk gaat krijgen als ze nu juist dit willen gaan onderzoeken. Dat is zo persoonlijk, daar kom je nooit uit.
Het enige criterium waarop je een kite kunt selecteren is de feitelijke prestaties in verschillende categorieen, zoals windrange, low-end, high-end, depower, kracht in kiteloops, lift, hangtime, etc. Hierin zit uiteraard nog steeds verschil, wat niet wegneemt dat een kite die overal hoog in scoort ook een lekkere kite voor jou hoeft te zijn!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.