iemand ervaring met kitesurfen in Suriname

florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Februari 18, 2008, 23:23:28
edit2Rapporteer  
Heej,

Ik ben nog altijd op zoek naar een mooie kite vakantie in mei.

Aankomende mei zit mijn tante voor een tijdje in suriname, dus misschien is het leuk om daar is langs te gaan en daar dan te gaan kitesurfen.

is er iemand daar wel eens geweest om te kitesurfen?

Ik hoor het graag!

Gr.
Floris
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Februari 18, 2008, 23:34:13
edit2Rapporteer  
Ben er (nog) niet geweest, maar er was wel sprake van. Ik heb dus al het nodige zitten rondvragen.

Suriname heeft wel kustlijn, maar vrijwel alles is mangrove zonder stranden, maar met een soort waddengebied met veel modder. Alleen aan de kant van Frans Guiyana is er zandstrand. Het stuwmeer in het binnenland schijnt vol te zitten met prehistorische reptielen met een hele grote bek en veel tanden.

Heb je kitebeaches.com al gecheckt?
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #2 Februari 18, 2008, 23:39:34
edit2Rapporteer  
kitebeaches staat niks op... is ook niet erg veel belovend dus!



(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3 Februari 19, 2008, 03:18:30
edit2Rapporteer  
Ik heb er 7 jaar gewoond en kan je vertellen dat het niets gaat worden  ThumpDown
Kitesurfen bestond toen nog niet maar je kunt niet echt spreken van een kustlijn  Undecided
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #4 Februari 19, 2008, 03:19:48
edit2Rapporteer  
dan ga ik dus in mij daar niet heen

In ieder geval bedankt! nu kan ik weer verder zoeken
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #5 Februari 19, 2008, 03:37:07
edit2Rapporteer  
De reptielen is niet zo erg zolang je niet te lang in het water lig(kleine visjes met leuke tanden,slangen, ect.) of in de buurt van de oer oude cowboylaars leer kom.

Er wordt wel gekite, weet ik van vrienden die in Suriname zijn gaan wonen maar kan je beter even een berichtje naar je familie daar sturen en laten na vragen.
Als ik bekende online zie zal ik het voor je navragen.
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #6 Februari 19, 2008, 04:05:22
edit2Rapporteer  
mijn tante gaat er pas in mei heen, die is nu bezig met een wereldreis.

bedankt in ieder geval!
posty

Berichten: 2454
Antwoord #7 Februari 19, 2008, 07:54:02
edit2Rapporteer  
ik heb wel iets gehoord van white beach maar ben er niet wezen kijken vorig jaar.
had mijn spullen niet bij me want er valt zat te zien daar.

niet de ideale kitebestemming geloof ik tenzij je een boot hebt kun je op de suriname rivier kiten!

er was iig wind zat daar maar was in de kleine regentijd.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #8 Februari 19, 2008, 19:15:47
edit2Rapporteer  

niet de ideale kitebestemming geloof ik tenzij je een boot hebt kun je op de suriname rivier kiten!


Tja dan moet je goed kijken waar je erin sprint   Roll Eyes Of je moet je bigair heel goed kunnen timen en lang vast kunnen houden  schater...
Colakreek kun je wel zwemmen maar je moet blijven oppassen voor giftige slangen
jaaatoch
Gast
Antwoord #9 Februari 20, 2008, 00:07:58
edit2Rapporteer  
Hey

Ik ben in november daar op vakantie geweest. Heel tof om heen te gaan maar niet voor te kiten. Bij whitebeach ook geweest niet echt relax om te kiten.
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #10 Februari 20, 2008, 00:15:18
edit2Rapporteer  
komt het door de stranden dat je niet kan kiten? het waait er volgens mij wel redelijk toch?
jaaatoch
Gast
Antwoord #11 Februari 20, 2008, 00:59:09
edit2Rapporteer  
omdat whitebeach een stukkie in het binnenland ligt. En er staan allemaal palen daaro met netten om die vissies met scherpe tanden buiten te houden. Ben zelf niet aan de kust geweest maar heb gehoort dat het aardig ken stromen daar. Kwa wind vond ik het wel meevallen maar ik was daar maar voor 2 weken.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #12 Februari 21, 2008, 01:38:59
edit2Rapporteer  
komt het door de stranden dat je niet kan kiten? het waait er volgens mij wel redelijk toch?


Bijna alles is geconcentreerd om Paramaribo en dat ligt in het midden van het land en dus weinig kust te vinden!!!! Voor de rest zijn er veel bomen en nog meer bomen
jaaatoch
Gast
Antwoord #13 Februari 21, 2008, 03:11:00
edit2Rapporteer  
Paramaribo ligt helemaal niet in het midden van het land, ligt nog redelijk dichtbij de kust. Maar om daar te komen is niet makkelijk en er zijn ook geen stranden zoals in holland.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #14 Februari 21, 2008, 03:45:23
edit2Rapporteer  
Paramaribo ligt helemaal niet in het midden van het land, ligt nog redelijk dichtbij de kust. Maar om daar te komen is niet makkelijk en er zijn ook geen stranden zoals in holland.
Dan ben ik mijn aardrijkskunde lessen weer aardig vergeten maar voor zover ik mij nog kan herinneren dan is het Paramaribo of je hebt een kapmes en een 4x4 nodig om ergens te komen  Grin
jaaatoch
Gast
Antwoord #15 Februari 21, 2008, 04:17:49
edit2Rapporteer  
Puntje bij paaltje dus ech geen land om te kiten
AnalogePixel

Berichten: 249
Antwoord #16 Februari 21, 2008, 23:25:55
edit2Rapporteer  
Nou, ik kom er net vandaan. Ik dacht ook, neem mijn spullen niet mee, kan toch niet kiten.
Kan dus wel! Je hebt namelijk een stuk strand "Matapica", dit is natuurgebied en je kan er kiten.

Ik heb kitend Suriname leren kennen en deze jongens kiten er dus vaker. Je kunt er alleen met de boot of heli komen. Neem grote maten mee, de wind is niet super sterk.

Voor meer info kan je kijken op : http://www.rimboereizen.com/matapica2.html

Maargoed, als je toch die kant op besluit te gaan zou ik lekker voor Cumbuco kiezen o.i.d.

Suc6 ermee
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.