advies, nieuwe kite of bijna nieuw welke is beter en waarom

mjgroep

Geen avatar

Berichten: 4
Juli 15, 2008, 22:16:26
edit2Rapporteer  
Hallo Allemaal again Cheesy

Ik denk toch dat ik voor nieuw ga of bijna nieuw, materiaal van 2008 begint ook te komen.

Adies over:

North vergas 2007

Slingshot rev 2008

f-one trible 2 2007

f-one bandit 2008

carbrinha switchblade3 2008

Ik ben beginnende kiter die de keuze van welke kite nog niet echt heeft weten te maken Grin
85 kg 186

Wat ik zoal op het forum heb gelezen is dat eigenlijkde bow/sle kites hoger worden aangeprezen dan de c-kite. Echter de c-shaped wordt als "alles kunner" bestempeld

Wat ik wil:
Leren kiten schater maar langer met me kite kunnen doen dan 1 seizoen, als het me lukt wil in na het leren staan op me plank  Grin naar de freestyle toe, lijkt me echt te gek op die jumps te kunnen maken en hangtime te hebben.

Ik heb een buget van rond de 1000-1200 euro voor de complete kite, board en harnas , kan hier toch een leuke deur mee intrappen. Misschien nog een leuk advies voor een aanbieding Cool.

Als jullie een ander advies hebben, graag maar geef dan ook aan waarom de andere niet, ene niet gewoon alleen maar afkraken he  Wink

Hoor weer graag van jullie advies.
Weer heel erg bedankt alvast
Marc
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Juli 15, 2008, 22:23:59
edit2Rapporteer  
JA, we blijven bezig met jou, dit is je 3e topic al
Poeri

Berichten: 114
Antwoord #2 Juli 15, 2008, 23:01:36
edit2Rapporteer  
Warroo 08
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #3 Juli 15, 2008, 23:13:14
edit2Rapporteer  
waroo 08 of evt 07, maar 08 lijkt me beter voor jou omdat je nieuw wilt.
Met 85 kg een 11m2 gok ik.
180cc

Berichten: 186
Antwoord #4 Juli 15, 2008, 23:32:38
edit2Rapporteer  
Geen vegas 07 nemen is niet zo'n goede kite ga gewoon even langs een shop die willen vast wel informeren.(aangezien dit je 3de topic is)
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #5 Juli 16, 2008, 08:04:19
edit2Rapporteer  
Misschien moet ik me er niet mee bemoeien hoor maar er zijn sowieso al zoooo veel topics over kite advies waar alles wat je nodig heb al in is te vinden. Gewoon even opzoeken en je krijgt wat je nodig hebt.   ThumpsUp
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #6 Juli 16, 2008, 10:51:25
edit2Rapporteer  
gewoon deze revieuw even lezen en aanschaffen die dingen. Grin

geweldige  kite's! je wilt nooit meer anders.

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,30563.0.html


info www.stormchaser.nl
zeer goede service, aantrekkelijke prijzen. ThumpsUp
marliesb

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #7 Juli 16, 2008, 11:17:44
edit2Rapporteer  
Misschien moet ik me er niet mee bemoeien hoor maar er zijn sowieso al zoooo veel topics over kite advies waar alles wat je nodig heb al in is te vinden. Gewoon even opzoeken en je krijgt wat je nodig hebt.   ThumpsUp

Er zijn inderdaad veel topics met vragen over welke kite je t beste kan kiezen.. is t niet misschien handiger om een algemene topic te hebben? Kan iedereen zn vraag stellen en tegelijk weet je ook waar je moet zoeken. Want toen ik info zocht op t forum kon ik t niet vinden (heb daarom toen ook een topic gestart..) aangezien je keuze afhankelijk is van je gewicht/voorkeuren enzo!
Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #8 Juli 16, 2008, 12:06:55
edit2Rapporteer  
Er zijn inderdaad veel topics met vragen over welke kite je t beste kan kiezen.. is t niet misschien handiger om een algemene topic te hebben? Kan iedereen zn vraag stellen en tegelijk weet je ook waar je moet zoeken. Want toen ik info zocht op t forum kon ik t niet vinden (heb daarom toen ook een topic gestart..) aangezien je keuze afhankelijk is van je gewicht/voorkeuren enzo!


Zoiets is dr wel. Er staat een hoop info in dit topic:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,25794.0.html
Robinz

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #9 Juli 16, 2008, 12:38:05
edit2Rapporteer  
MJGROEP,

Ik heb nog een set Naish Raven II (10, 12 en 16) + Naish Boxer (8) te koop, allemaal kompleet met bar en in prima staat (geen reparaties e.d.)
Bereik per kite wat kleiner dan de kites die jij noemt, maar door de goede overlap in deze set kun je met jouw gewicht van windkracht 4 tot dikke 7 goed uit de voeten.

Als je wilt heb ik nog wel een zit trapeze voor je en een klein mutant (ca. 128/40) board.

Mail me maar als je geïnteresseerd bent: robinz@myrealbox.com
Tim!

Berichten: 221
Antwoord #10 Juli 16, 2008, 17:12:41
edit2Rapporteer  
die f-one bandit 08 lijkt me ook wel wat, maar ik weet niet of het binnen jouw budget is want je moet bovenop ook nog een board, harnas, (wetsuit?) kopen...
Mss toch een 2007 model nemen?
Heb de bandit nog niet gevaren maar in vorige topics wel al veel positiefs van gehoord, voor zowel beginner als gevorderde kiter.
Chilly

Berichten: 1
Antwoord #11 Juli 16, 2008, 20:13:25
edit2Rapporteer  
MJgroep

Bij 2e hands staat nog een top set te koop (van mezelf) schater

een Tribal II 13 m2 en een spleene door 154 x 54 board evt met trapeze.

Ik ben zelf 90 kg en dit zou een super beginnerset moeten zijn waarbij je het board er later nog bij kan houden voor minder wind

Zeer weinig gebruikt door tijdgebrek dus bijna nieuw.

Mail me maar als het je wat lijkt geerdo@zonnet.nl
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Juli 16, 2008, 20:41:51
edit2Rapporteer  
SS Rev, F-one Bandit & Switchblade III allemaal heerlijke kites.

Zou als dit je lijsje is voor de Bandit of revolt gaan want:

automatisch herstarten (alleen op een deltakite te vinden)
De rev was na een test mijn tweede keus. Ik wil iets meer bardruk vandaar de Bandit. En de kite is zo ontzettend stabiel. Niet alleen goed voor de beginner, maar ook voor de gevorderde bij het aanleren van nieuwe tricks.

Ik zou de Vegas en Tribal laten voor wat ze zijn. Echt geen verkeerde kites, maar wel C-kites met veel depower. Maar de overige kites hebben daar bovenop ook nog eens een groter low-end.

De Bandidos komt eraan, dus wie weet mooie aanbiedingen in augustus op het 2008 model. En vergeet de Revolt niet, net zo goed als de Bandit en een stuk goedkoper.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.