kitesurfen op 3FM

rikdekker

Berichten: 737
Juli 18, 2008, 13:07:28
edit2Rapporteer  
Net in het nieuws van 1 uur ,een best redelijk lang stuk over het kitesurfverbod bij Oostvoorne(?) meisje van de vogelvereniging deed een verhaaltje en verschillende kitesurfers. 1 kitesurfer kon al 20.000 vogels verstoren en het was erg zielig voor de vogels, want deze konden niet vliegen omdat ze aan het broeden waren ofzo.

was best goed onderbouwd vond ik , en k kan me niet voorstellen dat er meer mensen achter de vogelbescherming staan dan achter de watersporters, maar dit even terzijde...

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #1 Juli 18, 2008, 13:16:55
edit2Rapporteer  
^%%$#@#$%^ ListenToMe
hier gaat ik dus echt van koken.....
weer dat aantal van die 20.000.   my ass!!!
zoveel vogels zitten er niet eens bij Oostvoorne.
dit staat dus in relatie met het 2e topic op de hoofdpagina.

"ze konden niet wegvliegen omdat ze zitten te broeden"  sinds wanneer broeden de vogels OP het water bij Oostvoorne?

sinds wanneer kitesurfen wij IN de duinen waar de vogels broeden?

dit gaat echt nergens meer over.

rikdekker

Berichten: 737
Antwoord #2 Juli 18, 2008, 13:26:04
edit2Rapporteer  
jep, heb net die topic doorgelezen, en dit interview zal waarschijnlijk gemaakt zijn na aanleiding van het artikel in dat topic..

sneu gedoe, man..ik kan me er idd errrrrg druk om maken..nederland draait dooooorrrr!
martijn85

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #3 Juli 18, 2008, 13:29:52
edit2Rapporteer  
Ja hoorde het net ook en vond het eigenlijk zeer slecht onderbouwd. Ben bijvoorbeeld heel benieuwd hoe ze er aan komen dat de rust van welgeteld 20.000 vogels wordt verstuurd als er een kitesurfer langs komt. Voer pasgeleden ook op oostvoorne, waar ik echt geen 20.000 vogels heb gezien, maar dat daargelaten: de vogels vlogen vrolijk langs mn kite en bleven gewoon hangen tot een meter of 3 van de kite. En idd sinds wanneer broeden er vogels op het water of midden op het strand??

Ik kan me niet voorstellen dat er een degelijk onderzoek heeft plaats gevonden.

Verder vind ik het erg jammer dat er een grote groep mensen is (wij, kitesurfers) die graag sporten en zichzelf vermaakt, zo worden tegengewerkt. Als er bij ons in de gemeente allemaal kansloze jongeren zijn die zichzelf niet weten te vermaken, wordt er alles aangedaan om ze een eigen hok te geven en om ativiteiten aan te bieden. Maar als kitesurfer zijnde wordt je eigenlijk alleen maar tegengewerkt. Erg vreemde situatie. Ik krijg van strandgangers altijd alleen maar postieve reacties, dat ze het zo'n mooie sport vinden, wordt met regelmaat gefotografeerd door onbekenden, maar het zal wel weer zo zijn dat enkele vogelliefhebbers het voor het zeggen hebben..

Dat vind ik ervan... gezeik allemaal
rikdekker

Berichten: 737
Antwoord #4 Juli 18, 2008, 13:40:25
edit2Rapporteer  
@ marthijn85, ik bedoelde goed onderbouwd in de zin van " goed verdedigd" door de kitesurfers..
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #5 Juli 18, 2008, 13:45:38
edit2Rapporteer  
Ze kunnen het niet hebben dat ze verloren hebben, dus gaan ze ergens anders maar weer verder zeiken  ThumpDown
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #6 Juli 18, 2008, 14:04:21
edit2Rapporteer  
En maar zeggen dat er in Nederland niet genoeg bewogen wordt en dat er veel hang jeugd is.
Niet zo gek want als je gaat sporten dan heb je nu eenmaal altijd een groep die jaloers is en het dan ook voor andere moeten verzieken.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #7 Juli 18, 2008, 16:43:53
edit2Rapporteer  
sneu gedoe, man..ik kan me er idd errrrrg druk om maken..nederland draait dooooorrrr!

de vogelbescherming draait door!!
jacmid

Berichten: 9
Antwoord #8 Juli 18, 2008, 17:32:58
edit2Rapporteer  
De groene taliban
rikdekker

Berichten: 737
Antwoord #9 Juli 18, 2008, 17:34:21
edit2Rapporteer  
mwah, na een half jaar aruba kan ik veeeeeeel meer heeeeeeeeeeele kromme dingen opnoemen die er in nederland finaal misgaan, maargoed, in dit voorbeeld is het de vogelbescherming die doordraait..
onzin

Berichten: 451
Antwoord #10 Juli 18, 2008, 19:34:19
edit2Rapporteer  
we hebben de rechtzaak op terschelling toch gewonnen dan kunnen we de rest ook winnen
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #11 Juli 18, 2008, 20:26:45
edit2Rapporteer  
Ik hoorde het laatste stuk van dit interview.
Hoorde ik nou Harry Vogelzang ook nog praten?!?
Als ze de spot maar niet gaan sluiten!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Juli 18, 2008, 22:31:08
edit2Rapporteer  
De vogelbescherming draait al veel langer door. Maar waar komt het verband "verbod" en "Oostvoorne" vandaan? Het is toch helemaal niet verboden op het autostrand en de slufter Huh


Voor mij is o.a. de vogelbescherming zeker groene taliban, maar daar heb ik al ervaring mee ver voordat ik aan kiten deed (en ik kite al sinds de 2 lijner Tongue)
zwelg

Berichten: 56
Antwoord #13 Juli 18, 2008, 23:26:53
edit2Rapporteer  
het gesprek met harry vogelzang staad ook op internet http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/nos/headlines/2008/juli/18/kitesurfen.mp3
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 Juli 18, 2008, 23:33:20
edit2Rapporteer  
Hopelijk komkommertijd nieuws, wat niet groot gaat worden hopelijk. Die zure doos van de vogelbescherming is gevaarlijk met die complete onzin redenering over 20.000 vogels van de leg voor een paar uur van een kiter. De grote massa doet niet aan brononderzoek, dus zo'n argument is al snel gemeengoed ThumpDown

Maar over dat er jaarlijks tig eenden kapotgeschoten moeten worden om de stand op peil te houden hoor je ze niet, want dat kunnen ze niet winnen Angry

Natuurbehoud toepassen op door de mens gewonnen land met als bestemming zware industrie, wie is hier nu compleet gek Huh


Zo, morgen nu zeker naar het autostrand, ff wat vogels van de leg brengen zodat ze niet op Harry en mijn auto schijten loser
zwelg

Berichten: 56
Antwoord #15 Juli 18, 2008, 23:39:24
edit2Rapporteer  
was afgelopen maaandag op playa  Joepie (kitehigh_kitesmiley)en terwijl we lekker aan het varen waren Grin Grin de hele tijd z'n gozer van de red bull schater bull shit race  boven playa loopings aan het draaien enz enz enz enz  ..  (bazuin_kitesmiley)nee die (s)mieten met hun donsvachtje hebben daar zeker geen last van????????
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #16 Juli 19, 2008, 02:57:49
edit2Rapporteer  
Beetje slap dat Harry zegt dat ie desnoods iets ander gaat doen op het einde... loser
Man, voor mij is het een hobby waar ik enorm van geniet, voor jouw is het je broodwinning dus juist jij moet boven op die baricades staan!
Dit weekend weer idd het Redbull vliegfeestje in Rotterdam.....arme vogeltjes.....  Undecided
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #17 Juli 19, 2008, 09:38:10
edit2Rapporteer  
Beetje slap dat Harry zegt dat ie desnoods iets ander gaat doen op het einde... loser
Man, voor mij is het een hobby waar ik enorm van geniet, voor jouw is het je broodwinning dus juist jij moet boven op die baricades staan!
Dit weekend weer idd het Redbull vliegfeestje in Rotterdam.....arme vogeltjes.....  Undecided

Ligt het aan mij, of snapt hij gewoon de vragen in het Nederlands nog steeds niet? Ze hadden het beter aan een ander kunnen vragen Undecided


Overigens hoorde ik laatst van de vogelbescherming dat het vorige RB vliegstunt evenement  boven de maas het leven van 450.000 vogels heeft gekost, waarbij er 3 soorten volledig uitgestorven zijn: de rotterdamse scharreldoffer, de pekinese huismus en de rotjknor pechvogel Tongue loser
Feiten jongens, allemaal feiten! Roll Eyes
sam

Berichten: 43
Antwoord #18 Juli 19, 2008, 09:45:08
edit2Rapporteer  
Overigens hoorde ik laatst van de vogelbescherming dat het vorige RB vliegstunt evenement  boven de maas het leven van 450.000 vogels heeft gekost, waarbij er 3 soorten volledig uitgestorven zijn: de rotterdamse scharreldoffer, de pekinese huismus en de rotjknor pechvogel Tongue loser
Feiten jongens, allemaal feiten! Roll Eyes

 schater schater schater heb idd de laatste tijd weinig gehoord over de rotterdamse scharreldoffer.
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #19 Juli 19, 2008, 10:23:24
edit2Rapporteer  
Moet echt niet gekker worden, maar ik blijf varen, tot bittere eind  Joepie
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #20 Juli 19, 2008, 11:26:06
edit2Rapporteer  
Nog even over de Smient dan, tis een trekvogel die voornamelijk in de winter voorkomt en dan komen die nare kiters echt ook met duizenden tegelijk naar Oostvoorne  loser

Status:   Broedvogel
Trek/stand/winter:   Trekvogel en wintergast
Trend en aantal:   Het aantal smienten dat in Nederland overwintert is in de periode 1967 - 1989 sterk toegenomen, in de 90'er jaren stabiliseerden de aantallen zich. Het aantal smienten dat in Nederland broedt zal zeker niet meer zijn dan 20 tot 30 paar.
   Wilt u meer weten over de aantalsontwikkeling of de verspreiding van deze soort? Kijk dan hier bij SOVON Vogelonderzoek Nederland.
Foerageer- en broedbiotoop:   Smienten zijn vogels die houden van schone, zoete wateren met een rijke oever- en waterbegroeiing in arctische en boreale streken.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #21 Juli 19, 2008, 11:36:36
edit2Rapporteer  
LOL zowel het meer als het vmlg autostrand in Eastphorney is (drumrollllllllllll) ZOUT!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #22 Juli 19, 2008, 11:40:24
edit2Rapporteer  
... het leven van 450.000 vogels heeft gekost, waarbij er 3 soorten volledig uitgestorven zijn: de rotterdamse scharreldoffer, de pekinese huismus en de rotjknor pechvogel Tongue loser
Feiten jongens, allemaal feiten! Roll Eyes

niet nog een nul vergeten?

Overigens is het risico dat er in Amsterdam 3 vogelsoorten uitsterven nihil, je hebt daar twee soorten, nl "sijsjes" en "drijfsijsjes"
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.