Welk wave boardje?

stinos

Geen avatar

Berichten: 39
September 10, 2008, 18:25:04
edit2Rapporteer  
Kiters,

ik zoek naar een wave boardje om een beetje onder een kite met de golven te kunnen spelen, voor naast mijn nobile shinn bidirectional.
Wat voor soort boardje raden jullie me aan, en welke maat.

Alvast bedankt voor de info.

Stinos
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #1 September 10, 2008, 18:59:24
edit2Rapporteer  
Ik denk dat je kunt stellen dat er 2 soorten waveboards zijn. Namelijk Quad fins (4 vinnen), en Thruster (3 vinnen).

Er zijn een hoop meningen over welke beter is, en er zijn een hoop verschillen tussen beide boards. Maar het voornaamste verschil tussen deze boards is de manier hoe je ermee edged.

Een quad fin kan beter/makkelijker op de rail gevaren worden, zoals je je twintip ook vaart. Makkelijker edgen en misschien ook harder te edgen.

Een Thruster moet je meer op de vinnen varen, dus edgen met de vinnen. Dat doe je door je board plat op het water te houden. Kost wat meer tijd om je aan te leren.

Hoe het precies zit kun je even nazoeken op internet. Misschien dat er hier kiters zijn die de verschillen weten?

Board grootte is afhankelijk van je gewicht en wat je ermee wilt doen. Wil je golfrijden met de nadruk op snelheid neem dan een kleiner board.  Of wil je proberen zoveel mogelijk op de drive van de golf te surfen? Neem dan een groter board
Dat laatste is niet altijd even makkelijk met de nederlandse golven.


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.