f-one bandit problemen

harm1978

Geen avatar

Berichten: 17
November 16, 2008, 03:18:08
edit2Rapporteer  
ik heb een half jaar geleden voor mij en mijn vriendin een setje bandits gekocht. Nu is van mijn 11m2 de centerlijn al een keer gebroken. Maar nu ging deze week in cumbuco de centerlijn van de 9m2 van mijn vriendin ook kapot, brak de bar van mijn 11m2 en ging een strut lek van mijn 9m2. met de centerlijn bedoel ik het gedeelte waar de safety in de powerlijn zit gevlochten. beide lijnen zijn op de zelfde plaats gebroken, namelijk op de plek waar ze in de andere lijn zitten.Mijn vriendin is net met sprongetjes begonnen dus gekke dingen heeft ze er niet mee gedaan.


Nu heb ik gelukkig al gehoord dat mijn bar garantie is. Het komt namelijk vaak voor dat de bar van de bandit breekt.

Maar f-one geeft geen garantie op de centerlijnen. Die vorige heb ik dus ook netjes betaald en had ik ook binnen een week in huis...top!
Maar nu die andere ook al is gebroken op de zelfde plek denk ik toch echt dat dit een produktie fout is. Wie heeft er nog meer ervaring met het breken van de ceterlijn? Hier bij de kiterepair in cumbuco was het niet eens nodig om het probleem te laten zien. Die gozer zei dat ik de zoveelste al was met dat gebroken lijntje.Hij heeft ook mooie nieuwe gemaakt en veel sterker dan origineel f-one.

Maargoed ben ik de enige die de centerlijn breekt?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 November 16, 2008, 10:17:01
edit2Rapporteer  
Nee, de bar en de verbinding van de centerline zijn het zwakke punt. Overigens is mijn bar nog heel, ook na wat gekkere dingen dan sprongetjes.

Dat centerlijn verbindingspunt 'slijt' alleen als je een keer je safety activeert. Ik gebruik die nooit, en bij mij is hij dus nog heel (na bijna een jaar). Mensen die hun safety wel een keer getrokken hebben krijgen het snelst te maken met dit euvel.

Zover ik weet heeft F-one hier geen "upgrade" voor, zoals de kitedocter die wel heeft. Bij de Dos is dit overigens verandert.

Tevens heb ik ook een lekke strut gehad. Hoe dat ontstaan is blijft voor mij ook een mysterie. Echter heel makkelijk zelf kunnen plakken
milamber

Berichten: 354
Antwoord #2 November 16, 2008, 14:37:49
edit2Rapporteer  
zelfde gehad met mijn bandit 9m. Op dezelfde plaats gebroken tijdens een sprong in Oostvoorne
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 November 16, 2008, 14:54:42
edit2Rapporteer  
zelfde gehad met mijn bandit 9m. Op dezelfde plaats gebroken tijdens een sprong in Oostvoorne

Bij mij was alles gebroken op Oostvoorne, ook met de 9m2 (wel uit de eerste serie, hele nieuwe bar gehad, en die heb ik al het hele jaar zonder problemen)
helium

Berichten: 676
Antwoord #4 November 17, 2008, 19:16:24
edit2Rapporteer  
Hmm,

Tijdje geleden een setje bandits gehaald 7,5 en 11m.
Fijn te weten wat me allemaal nog `gaat` overkomen Undecided
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #5 November 17, 2008, 20:28:24
edit2Rapporteer  
hier een topic op het Duitse oase.com waar de eigenaar van een shop zijn "bar-verhaal" verteld. Op zich dus helemaal goede vliegers met een ( als je pech hebt) bagger bar. Schijnt wel dat F-one goede garantie geeft dus dat scheelt dan weer.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #6 November 17, 2008, 20:42:35
edit2Rapporteer  
Die bar problemen waren gerelateerd aan de eerste serie bandits.Powerlijn koortje van mijn bar was ook geknapt ,maar die heb ik bij de dichtsbijzijnde knoop,op kunnen knopen.Doet niet af aan de vliegeigenschappen of veiligheid en op deze manier lekker goedkoop gerepareerd.  ThumpsUp
ennuh tom ,nog veel plezier met je kites btw
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 November 19, 2008, 13:31:32
edit2Rapporteer  
Hmm,

Tijdje geleden een setje bandits gehaald 7,5 en 11m.
Fijn te weten wat me allemaal nog `gaat` overkomen Undecided

Niet laten gebeuren, bij het uitrollen van de lijnen iedere keer dat punt controleren op slijtage. Misschien beter om het geheel te vervangen door wat sterkers.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.