Slingshot Lunacy 2009 ervaringen gezocht

JorritPi

Berichten: 1557
December 14, 2008, 22:13:38
edit2Rapporteer  
Heeft er al iemand met de Slingshot Lunacy 2009 gevaren? Ik was benieuwd naar ervaringen.
To

Berichten: 928
Antwoord #1 December 14, 2008, 22:36:13
edit2Rapporteer  
me 2
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #2 December 14, 2008, 23:17:22
edit2Rapporteer  
is de 2009 de witte versie? want volgens mij is het gewoon hetzelfde board alleen in witte print.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #3 December 14, 2008, 23:38:09
edit2Rapporteer  
2009 is het zelfde als 2008, alleen dan wat grotere maten. De 2009 is altijd wit.
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #4 December 15, 2008, 00:01:52
edit2Rapporteer  
precies 2009 is precies 2008 in de maat 129, maar in 2009 zijn er twee maten bijgekomen (132, 135). Ik zelf vaar al bijna anderhalf jaar met de 129. Even een paar punten in het kort.

*POP
*Snel boardje
*Voor zijn hoekige outline nog heerlijk speels en wendbaar
*Weinig last van hinderlijke sprays of ander ongein in de chop
*Ondanks dat het hardcore board moet zijn, is hij toch smooth.
*Pads en straps zijn een beetje matig, evenals de vinnen die als een idioot slijten
JochemV

Berichten: 1
Antwoord #5 December 15, 2008, 00:33:56
edit2Rapporteer  
Volgens mijn zijn de pads ook iets anders van 2009(de witte)

voor de rest super boardje, gewoon effe testen !
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #6 December 15, 2008, 00:35:06
edit2Rapporteer  
nee hoor zijn het zelfde:)
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #7 December 15, 2008, 00:48:01
edit2Rapporteer  
Klinkt niet verkeerd. Ik heb even op een 2008 versie kunnen gevaren en die vond ik ook behoorlijk smooth. heel speels! In een filmpje verteld Slingshot dat de 2009 meer Flex heeft dan de 2008 versie. Over de pads lees ik meer commentaar, wat is daar mis mee?

http://www.wakeboarddemonstrations.com/Slingshot-Sports-2009-Lunacy/p/A10131
GlennVegas
Gast
Antwoord #8 December 15, 2008, 12:54:31
edit2Rapporteer  
Ik vind de pads gewoon goed... niks op of aan te merken.. maarja dat had ik ook niet op de pads van mijn nobile.. naish.. etc.. ligt er dan aan mij? Smiley whahaha
piede

Berichten: 1689
Antwoord #9 December 15, 2008, 13:05:12
edit2Rapporteer  
Ik heb hem getest, en voor mij is het niet alles:

Je moet van de wide stance houden, een andere optie is er niet,
Hij heeft veel pop en je merkt de flextips goed, maar ik vond hem met landingen toch erg hard. Dit alles wel in het licht dat ik nu een echt allround board vaar, welke minder pop heeft en zachter land.
svenpronk

Berichten: 188
Antwoord #10 December 15, 2008, 15:24:50
edit2Rapporteer  
Heb em ook getest en was niet mijn ding!!
- Harde landingen
- Wide Stance
- Weinig speels
- Zwaar
- Geen grabhandle

Vaar nu met de pro-x uit de 2008 en daar ben ik zoveel meer tevreden over!

Maja het is toch persoonlijk dus gewoon testen die hap!!
Steven

Berichten: 1301
Antwoord #11 December 16, 2008, 10:15:44
edit2Rapporteer  
Ik heb een half jaartje 129 gehad. Erg fijn board voor de dagen dat het hard waait. Alleen bij dit board waren de landingen wel hard. Ook door de pads die erop zitten. Ze zijn opzich erg fijn, alleen omdat het board over het algemeen erg stijf is moet je dat gaan compenseren met je pads. Dit kan dus niet met de pads die erbij geleverd zijn.

Ik heb nu de 132. Deze vindt ik een stuk fijner. Hij is erg breed (41,5). Dit verneem je wel in de hardere wind. Aankanten wordt dan moeilijker. Maar de landingen zijn een stuk zachter plus dat je sowieso meer landingen zult hebben omdat het erg makkelijk is nu met een breder board.

Hoogte lopen is met beide board geen probleem. Met de 132 uiteraard meer.

Grabhandle mis ik persoonlijk ook. Je hebt niet de optie om makkelijk voor oldskool te gaan. Verder is hij niet al te dik en zit er geen grib op, dus voor boardoffs moet je het vinnetje pakken.

Straps zijn overig wel erg fijn.

JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #12 December 16, 2008, 14:31:19
edit2Rapporteer  
Harde landing? Wat gek? Op een promo filmpje lieten ze zien hoe ongelofelijk veel flex het board heeft, dat ding kan je zeer makkelijk buigen. En de 2009 zou nog meer flex hebben?

Dat er geen grabhandle bij zit vind ik niet erg.

Maar het is dus wel een hardcore freestyle boardje?  En ik heb het over de 2009! Die is volgens Slingshot toch anders dan de 2008.

Maar zijn jullie er over het algemeen tevreden mee of hadden jullie liever een andere keuze gemaakt?
Mario

Berichten: 111
Antwoord #13 December 16, 2008, 14:45:02
edit2Rapporteer  
ik heb zowel de 08 als de 09 129 gevaren en heb geen verschil gemerkt,
als shop zijnde krijg ik al vanaf het begin te horen van slingshot dat ze hetzelfde zijn ,enkel de kleur is anders.
Boardje moet je gewoon testen,de een vindt hem top,de ander niks.
De maat is ook persoonlijk,ikzelf vind met mijn 100kilootjes de 129 groot zat terwijl er zijn die 75-80 wegen de 129 te klein vinden.
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #14 December 16, 2008, 14:48:31
edit2Rapporteer  
ik heb zowel de 08 als de 09 129 gevaren en heb geen verschil gemerkt,
als shop zijnde krijg ik al vanaf het begin te horen van slingshot dat ze hetzelfde zijn ,enkel de kleur is anders.
Boardje moet je gewoon testen,de een vindt hem top,de ander niks.
De maat is ook persoonlijk,ikzelf vind met mijn 100kilootjes de 129 groot zat terwijl er zijn die 75-80 wegen de 129 te klein vinden.

Ik merk het inderdaad dat de één 'm top vind en de ander niet.
venpronk vind 'm weinig speels en Lauw vind 'm heerlijk speels. Ik sluit me aan de hand van mijn korte ervaring bij Lauw aan maar,
Venpronk, waarom vind jij 'm weinig speels?

En inderdaad, testen die hap. Misschien van het weekend even.
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #15 December 16, 2008, 14:55:48
edit2Rapporteer  
jorrit, ik vond hem speelser in vergelijking met een pro-x uit 2006 en 2007. Weet niet hoe de 2008 pro-x is.. Wide stance en die grote tips is in het begin een beetje wennen, maar als je het eenmaal gewend bent vind ik hem heerlijk. Pads vond ik ook altijd redelijk goed, maar sinds ik de brunotti GSS pads heb getest, zijn die van slingshot maar knalharde dingen..
svenpronk

Berichten: 188
Antwoord #16 December 16, 2008, 16:02:08
edit2Rapporteer  
Waarom? dat gevoel had ik gewoon bij het board in vergelijking met de pro-x, ik kan er niet meer van maken;)

Ga maar lekker testen Cool
Steven

Berichten: 1301
Antwoord #17 December 16, 2008, 16:04:01
edit2Rapporteer  
De lunacy is gewoon een moeilijk boardje. Ik ben van mening dat je het board eerst een aantal keren gevaren moet hebben. Je kan niet in één sessie je mening geven over het board.
GlennVegas
Gast
Antwoord #18 December 16, 2008, 16:15:25
edit2Rapporteer  
De lunacy is gewoon een moeilijk boardje. Ik ben van mening dat je het board eerst een aantal keren gevaren moet hebben. Je kan niet in één sessie je mening geven over het board.

Juistem! Zo is dat hier met duizend meningen en reviews en verhalen, etc. Je weet pas hoe een kite en board vaard als je hem eigen maakt (mijn mening). Ik kan een 666, 555, Thorn, Lunacy, etc. varen voor een paar uur... en allicht merk je dan wat verschil en heb je direct een voorkeur...

Ik kom van een 666 2008 af en had een tester Lunacy gevraagd... in het begin dacht ik direct neeeeeeeeeeeeeeeee dit wordt em niet...Het board vond ik wat harder voelen... de brede stance vond ik bagger... tot na een maandje varen... en ging toen de vergelijking aan met de 666.. en vond toch de lunacy wat fijner in landingen, pop, etc. Maargoed dit moet je allemaal zelf ervaren en iedereen heeft zijn persoonlijke stijl en voorkeuren.

Good luck!
svenpronk

Berichten: 188
Antwoord #19 December 16, 2008, 18:43:53
edit2Rapporteer  
De lunacy is gewoon een moeilijk boardje. Ik ben van mening dat je het board eerst een aantal keren gevaren moet hebben. Je kan niet in één sessie je mening geven over het board.

Juistem! Zo is dat hier met duizend meningen en reviews en verhalen, etc. Je weet pas hoe een kite en board vaard als je hem eigen maakt (mijn mening). Ik kan een 666, 555, Thorn, Lunacy, etc. varen voor een paar uur... en allicht merk je dan wat verschil en heb je direct een voorkeur...

Ik kom van een 666 2008 af en had een tester Lunacy gevraagd... in het begin dacht ik direct neeeeeeeeeeeeeeeee dit wordt em niet...Het board vond ik wat harder voelen... de brede stance vond ik bagger... tot na een maandje varen... en ging toen de vergelijking aan met de 666.. en vond toch de lunacy wat fijner in landingen, pop, etc. Maargoed dit moet je allemaal zelf ervaren en iedereen heeft zijn persoonlijke stijl en voorkeuren.

Good luck!

Ik ben juist van mening dat je gelijk in het eerste kwartier voelt of het wat is ja of nee! Dat heb ik bij mijn kites en zo bij boardjes ook!
Heb ook de 666 gevaren (2006) vond het een knetterharde plank en harde landingen! Maar ik denk dat het ook veel met je gewicht te maken heeft ik weeg bv 95 kg en ik zal harder landen dan iemand van 50 kg.
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #20 December 16, 2008, 19:07:41
edit2Rapporteer  
Is dat zo? Als je zwaarder bent wordt het water sneller verplaatst dan als je lichter bent. (mits je het zelfde board gebruikt). Met 95kg heb je meer gewicht af te remmen dan als je 70kg weegt, dat klopt, maar ik weet niet of de klap harder aanvoelt?

Ik moet trouwens ook zeggen dat de manier waarop je land ook veel uitmaakt hoe hard de landing aanvoelt. Ik had eerst een board (RRD pro model 1) met heerlijk veel flex over het gehele board en de landingen waren dan ook aardig soft. Het board dat ik nu heb Crazy Fly is wat stijver en daar lande ik eerst vrij hard mee totdat ik steeds meer op de tips probeerde te landen. Op een gegeven moment word dit automatische en zo kan je met een relatief stijf board ook een zacht landings gevoel beleven.  Smiley

En ik ben het ook eens met Shizzle en Steven dat je niet in korte tijd een oordeel kan geven. Verschillende locaties, windkracht, kite grote, je eigen humeur, conditie en gevoel op dat moment spelen ook een rol. + dat je gevoel is ingesteld op een bepaald materiaal waardoor ieder afwijkend gevoel misschien door je lichaam als minder fijn ervaren word. Denk maar aan de overstap van c naar bow.
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #21 December 16, 2008, 21:58:03
edit2Rapporteer  
ik vaar de 132, ooit al wel de 129 van vorig jaar gevaren maar daar was ik passagier op, voetbanden waren niets en pads ook hard.. Heb nu me eigen 132 voorzien van TFC vinnen, ss 2007 pads en mystic straps, nu zit alles als gegoten en volet het board wel goed aan, echter als je en los boardje zoekt moet je deze niet hebben. Board is best hard, dat heeft ze voordelen, maar soms denk ik dat wat meer flex wel welkom zou zijn.. Kan er gewoon alles mee en ook voor freestyle etc is ie gewoon goed, de landingen vangt ie netjes op, dus best een alleskunner.... Vara het board tussen windkracht 5 en 8, en eigenlijk zijn er geen goede of slechte omstandigheden voor het board, heb nog geen moment gehad wanneer ie me in de steek heeft gelaten... Wel zouden wat meer inserts geen kwaad kunnen, zodat je per persoon misschien je stance aan kan passen.
Steven

Berichten: 1301
Antwoord #22 December 17, 2008, 13:02:06
edit2Rapporteer  
ik vaar de 132, ooit al wel de 129 van vorig jaar gevaren maar daar was ik passagier op, voetbanden waren niets en pads ook hard.. Heb nu me eigen 132 voorzien van TFC vinnen, ss 2007 pads en mystic straps, nu zit alles als gegoten en volet het board wel goed aan, echter als je en los boardje zoekt moet je deze niet hebben. Board is best hard, dat heeft ze voordelen, maar soms denk ik dat wat meer flex wel welkom zou zijn.. Kan er gewoon alles mee en ook voor freestyle etc is ie gewoon goed, de landingen vangt ie netjes op, dus best een alleskunner.... Vara het board tussen windkracht 5 en 8, en eigenlijk zijn er geen goede of slechte omstandigheden voor het board, heb nog geen moment gehad wanneer ie me in de steek heeft gelaten... Wel zouden wat meer inserts geen kwaad kunnen, zodat je per persoon misschien je stance aan kan passen.

Met meer inserts heb ik je ook sneller de kans om het board te breken. Om het board ss proof e houden hebben ze denk ik gekozen voor geen grabhandle en één stance.
Mario

Berichten: 111
Antwoord #23 December 20, 2008, 16:33:14
edit2Rapporteer  
grabhandle en 1 stance is er omdat het echt ruben puur zijn eigen beulboardje is,
gen handle want die is voor mietjes en widestance is gewoon ht beste om alles te landen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.