Kredietcrisis deel 2

Wimt

Berichten: 2498
Februari 25, 2009, 16:58:28
edit2Rapporteer  
Ik heb nog wat tijd over, dus nu alvast deel 2

De geschiedenis herhaalt zich altijd (een mens evolueert niet, verandert niet in een paar honderd, na miljioenen jaar evolutie), dus kun je beter een geschiedkungdige vragen, hoe het verder gaat met de crisis.
Toen er een bubbel van groei ontstond, die economen niet konden begrijpen, toen noemde men dat maar New-economie; met zgn. nieuwe beurswetten. In de jaren 30 noemde men het toen New-era (tijdperk). 

Geschiedkundigen zeggen dan ook, dat de huizenprijzen zullen halveren, en dat de crisis min, 10 jaar zal duren.

ALS het alleen een finaciele crisis was, wat ik niet denk. De crisis is nu ook sociaal, al was de zelfverrijking in de 30ger jaren ook extreem ( het is nu waanzinnig). Kok had hier 10 jaar geleden al voor gewaarschuwd, hij doet het nu zelf met zijn  ING-commisariaat.

Waar het ook mank gaat, is milieu en grondstoffen. In de 30ger jaren was er nog wel ruimte genoeg voor uitbuiting van de derde wereld, en grondstoffen waren er nog volop.
Nu is de derde wereld helemaal uitgebuit; anderhalf milard mensen hebben te weinig drinken of voedsel, en dat is cijfer van voor de credietcrisis. Nu is voedsel daar verdubbeld in prijs, en is de ramp daar compleet.

Maar, alle grondstoffen raken ook op. Koper olie enz enz, men heeft simpelweg veel meer geconsumeerd, dan de aarde kan aanleveren. Men zegt nu, dat 1 derde van de wereldolievoorraad onder de Noordpool zit. Is alleen maar wishfull thinking, om meer druk op die landsverdeling (van de Nooordpool) te zetten.
Olie wordt nml. veroorzaakt door hoge druk op plantenresten, en aangezien de Noordpool nooit rijk beplant was, kan er ook niet veel olie liggen, naar mijn idee. Maar goed, die laatste olie moet ten koste van het milieu eruit gepeurd worden.
Alternatief zonne-energie; levert ons dagelijks 8000 keer meer dan wij kunnen consumeren. Duitsland is er al een tijdje volledig rendabel mee. Maar ja, Shell heeft een zeer sterke lobby (is 1 derde van de AEX-waarde) in de politiek, dus het planburo zegt dat electr. auto`s pas over 20 jaar rendabel zijn. Nederland heeft nu al een rendabel exemplaar, ik bedoel maar. 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.