Gaastra Max 2 vraagje

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #25 April 28, 2009, 23:00:32
edit2Rapporteer  
Op zich is het vrij simpel ( denk ik  Grin ) De bar / lijnen van de MAX 2 staan dus origineel zo afgesteld dat je een maximale depower hebt. Bij de bar van je af heeft de vlieger zo goed als geen kracht meer. Als je nu maximaal gaat poweren ( bar naar je toe) dan blijkt in de praktijk dat je dan de vlieger eigenlijk nog een stukje verder kunt poweren zonder dat hij gaat stallen. Door het iets verlengen van de powerlijnen ( of inkorten van de stuurlijnen) heb je dus meer power maar door het kleine bereik van de power/depower op de bar, ben je nu wel een stuk depower kwijt.
Vlieg je deze vlieger op een ander syteem ( met een groot power /depowerbereik) dan vliegt de vlieger op z'n best als de vlieger bij maximaal poweren met een lekker beetje wind  "net niet" stalt.
Mijn ervaring is dat de vlieger met een strak aangestrokken 5e beter / sneller vliegt. Dit laatste heeft overigens ook duidelijk positieve invloed op het lowend.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #26 April 30, 2009, 21:29:45
edit2Rapporteer  
1) Hoer hard pomp je de LE op, bijvoorbeeld totdat je echt zwaar op de pomp moet leunen, hoeveel psi?

2) De f-one lijnen heeft een v-vorm op de voorlijnen, is deze V misschien te klein zodat de tips bij elkaar worden gedrukt? (lijkt me sterk want een tribal2 zou dit dan ook moeten hebben?

3) Heeft de max de 5e lijn echt nodig om zijn LE te ondersteunen?  Ik had ergens gelezen in een gaastra manual dat de 5e lijn een beetje slack moet hebben.

En tot slot, jullie hebben het in deze topic over 3 cm stuurlijnen inkorten, Ik heb een depower rope van 30 cm, wat gaat die 3cm uitmaken dan?

Bedankt, Rich.
1: 9-11psi

2: de v-vorm begint bij officiele max bar al na 5meter geloof ik, zoiets iig, als ie op je f-one bar (veel)later begint neemt je kite de verkeerde shape aan=meer gesloten kite

3: ja, max is alleen 5 lijns goed te varen

laatste moet je ff uitzoeken,typen met mn gebrken had=niet chill
riesie

Berichten: 111
Antwoord #27 Mei 12, 2009, 23:36:33
edit2Rapporteer  
Hi, ff een update, heb maandagmiddag nog aan de max2 gehangen, heb de 5e lijn nog een beetje afgesteld en de LE keihard opgepompt. De LE vormt zich nu perfect en ik kan gewoon met mijn f-one 55 cm bar varen.

Kortom ben zeer tevreden ermee, al met al lijkt de kite kwa gedrag erg op mijn vorige kite, f-one tribal II 13 alleen hij is sneller en hij loopt veel beter hoogte. En dat laatste is echt fijn want dat was wel eens tobben met de tribal.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.