|
zou het maar doen brambix!
het probleem is niet dat de safety niet werkt maar dat mensen niet weten hoe de safety werkt, dat is wel duidelijk na 5 pagina's!
toen de eerste bow kites uitkwamen zat er niet eens een safety leash bij want deze kites hadden z.g.n. 100% depower. na een paar rondvliegende bow kites was iedereen het wel eens dat een leash geen overbodige luxe was. zeker nu er gewoon ook veel unhooked gevaren wordt met bows is een leash een vereiste. dit worden vaak suicide leashes genoemd omdat het de kite niet flagged zodat je b.v. na een gemiste paas snel weer verder kan varen. 9 van de 10 bowkites kun je wel flaggen aan een front- of backline zoals best en naish. ook zijn er merken die inmiddels andere oplossingen hebben gevonden zoals eclipse. dus mensen, listen carefully because i will say this only once (for the 10th time): RTFM!! (zeker als ik mijn zoontje aan een kite laat hangen zou ik mij is goed in de safety verdiepen)
|
|
|
Ondabeach

|
Ik weet niet wat voor belangen je bij Best hebt maar we proberen hier uit te vogelen waarom de QR niet werkt. Om dan gelijk de conclusie te trekken dat iemand de manual niet leest voor dat ie z'n zoon aan een kite hangt gaat wel erg ver! Ik sta inmiddels 8 jaar op het water en heb de hele ontwikkeling van de safety's mee gemaakt.
Dit staat trouwens in de manual en zo werkt hij af en toe niet.
|
|
|
|
ik vaar een paar jaar met best en geef er ook les mee. ik probeer alleen maar mensen te helpen dat zij net zoveel plezier ermee beleven als ik en op de gevolgen van de safety te wijzen. zoals op de foto werkt het idd niet altijd maar dit kan in 5 minuten opgelost worden door de stopper om te draaien zoals al 10x eerder aangegeven maar blijkbaar doet niemand dit en blijft doorgaan dat het niet werkt. zo als het op de foto staat staat er ook bij dat dit de handle pass leash attachement is.
ondabeach: sorry dat ik je ervaring in twijfeling heb genomen!
|
|
|
Ondabeach

|
Eey Posty no hart feelings.. goed dat je iedereen helpt... dat omdraaien van die stopperbal ga ik doen.
In de manual staat dat ie voledig depowerd als je hem aan de bewuste ring bevestigd, en dat als je gaat handle passen je hem aan de chickenloop moet bevestigen met het risico dat ie niet voledig depowerd.
|
|
|
|
ik heb gelukkig oo geen hard feelings...
dit staat er weer in de 09 versie: (had ik ook al eerder gepost 1 bladzijde terug)
Please note that the maximum depower achieved when using the Dual-depower safety leash is the same as when the bar is pushed away from the rider completely and the red trim strap handle has been fully engaged. The function of the dualdepower leash is to automatically bypass the function of the depower stopper ball.
het gaat mij er vooral om dat mensen die de bypass gebruiken er van bewust moeten zijn dat ze de kite nooit 100% kunnen depoweren en dat ze daarvoor de rear of front OSH voor moeten gebruiken. ik geef iedere dag les met de Guroo en heb de leash altijd aan een frontline bevestigd. op deze manier depowered de kite 100% en is hij meestal ook nog te herstarten. je ziet ook dat bij de meeste bow's de leash aan een frontline bevestigd is.
|
|
|
|
terrorwally
Gast
|
Er is al veel gediscussieerd over de safety van BEST bar 2008 en ik heb de safety laatst ook getest en het werkt gewoon niet perfect. Dit probleem heb ik besproken met xwatersport en die zeggen ook dat het safety systeem niet optimaal werkt. Dit geldt voor de 2008/2009 bars.
BEST is natuurlijk al met een oplossing gekomen, zodat ze weer snel veel geld kunnen verdienen aan nieuwe bars. De red-line bar is de oplossing, echter deze mist weer een stopperbal. Dit safety systeem zit nog steeds vast aan de binnenste lijnen, echter ze hebben er ene mini 5th line van gemaakt, zodat je optimale depower hebt.
Echter wat vinden jullie er nou van? het is toch belachelijk dat we nu gewoon noodgedwongen een nieuwe bar moeten kopen voor de volle mep? BEST heeft gewoon een slecht product geleverd, wat ook nog eens je dood kan worden. Het minst wat ze konden doen is korting geven op de red-line bar voor mensen die een 2008/2009 bar hebben.
Ik vind het gewoon niet acceptabel en het valt mij op dat al die "BEST LOVERS" in die marketing trucjes vallen, het continu blijven kopen kopen kopen. ALs ik mijn spullen kopen, wil ik het gewoon helemaal tot slijtage opvaren. Het lijkt er wel op dat ze expres gebreken in hun producten houden. geen stopperbal 2006, niks stopperbal 2007, nog nikstere stopperbal 2008, red-line bal geen stoppperbal.
|
|
|