Tibau Do Sul - FlyBrazil - ArkeFly

mistab52

Geen avatar

Berichten: 85
Oktober 27, 2009, 22:15:28
edit2Rapporteer  
Fellow-kiters,
over 2 weken ga ik met enkele vrienden kiten in Brazilië - Tibau Do Sul  Joepie  Joepie  Joepie
nu wil ik naast men TT graag men waveboard meenemen.
Men waveboard is 5'7''.
Een extra zak meenemen kost iets te veel (120€ heen en 120€ terug).
Volgens FlyBrazil kan ik gerust een grote zak nemen (bv.: 1m75).
Als ik daarin al men materiaal stop (kites, boards en kledij), moet ik niets bijbetalen.
Maar dat is de reismaatschappij, niet de vliegmaatschappij.

Men vraag is of er iemand is die ervaring heeft met ArkeFly of Flybrazil.

greetz
barry

Berichten: 361
Antwoord #1 Oktober 28, 2009, 13:53:54
edit2Rapporteer  
Ik ben vorig jaar met fly brasil richting tibau en een boardbag van 140
uiteindelijk met tap gevlogen door defect vliegtuig na een uur lullen mocht het toch gratis mee.
maar ik hoorde laatst dat het bij arke iets van 80 tientjes kost.
 tibau is niet echt een goede spot maar een half uurtje daarvandaan ligt barra de cunhau top spot
remco81

Geen avatar

Berichten: 276
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Oktober 28, 2009, 20:02:36
edit2Rapporteer  
Tot 1,60 en onder de 20 kg is het 80 euro per reis  daar boven is het 120 euro dus 160 of 240 exta ga je met je groep die reis doen of georganiseerd. Let wel op ze proberen je het als overgewicht te laten betalen in Nederland en in Brazilie, staat op de site van arke ergens een tabel met  bijzondere spullen en prijzen neem deze mee en bewaar je bon van Nederland goed zo kan je ook in Brazilie laten zien wat je hier heb betaalt degene in brazlie is echt een bitch  en denkt het beter te weten succes en geniet van het alles in brazilie .
mistab52

Geen avatar

Berichten: 85
Antwoord #3 Oktober 28, 2009, 22:14:37
edit2Rapporteer  
 Angry
ik vreesde het al
mij ontgaat de logica. als ik 1 zak meeneem, ik steek daar al men spullen in en zorg dat ik niet boven het maximum gewicht zit, wat is dan het probleem...??
Neem dan nog dat je een zak van 140cm meeneemt, waarom moet je voor zo'n zak dan meer betalen!?!
Er staan op de website van ArkeFly geen maximum afmetingen voor de ruimbagage dus volgens mij hebben ze geen poot om op te staan als ik alles in 1 zak steek en onder het gewicht blijf....

anyways, dank voor de reacties hombres

@Barry, Tibau echt geen goeie spot? Ik had gelezen dat als je de rivier overging je een mooie vlak-waterspot had. klopt dat dan niet?
Heb je goeie wind gehad? welke kites had je mee?
En het meest belangerijke: hoe reis je naar barra de cunhau?  Grin

kees69

Berichten: 280
Antwoord #4 Oktober 29, 2009, 20:05:21
edit2Rapporteer  
Ben er een tijdje geleden geweest, toen stond er bij Arkefly nog gewoon een tabel met sportartikelen op de site. Heb zelf een kitebag van 1.50m en die kon moeiteloos mee. Tibau is redelijk. Inderdaad de rivier over en je kunt voor de monding wel lekker kiten. Barra do Cunhau is echter veel beter. Op de Rivier, voor het strand tot aan het rifje of gewoon op zee.
Ik zat zelf in Pipa (kun je nog omboeken? Zeker doen !!!!!!) en heb een brommertje gehuurd. Niet echt het gemakkelijkste vervoermiddel (vooral op het strand) maar het is een leuke tocht door een stukje binnenland en oversteken met van die kleine pondjes.
Ik heb vanuit Pipa nog naar (bus)verbindingen gekeken maar daar werd ik niet veel wijzer van. Dus brommert of auto huren.

Maar.....dat is alweer een jaar of 3 geleden dus kan een hoop veranderd zijn.

have fun !!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.