Kitesurfer landt tussen kwallen

Keut Local

Berichten: 229
Juni 09, 2009, 16:09:21
edit2Rapporteer  
Kitesurfer landt tussen kwallen

SAN JOSE -  Een Britse kitesurfer heeft hachelijke uren beleefd in de wateren voor de kust van Costa Rica. Nadat zijn vlieger was gescheurd, landde hij midden tussen een kilometerslange school kwallen.

Crispin Freeman (42) werd over zijn hele lichaam gestoken door de giftige dieren. Zijn lichaamsfuncties begonnen daardoor uit te vallen. Omdat de vlieger kapot was, kon hij niet door de lucht ontsnappen. Pas na lange tijd dreef hij door een gunstige stroming weg van zijn belagers. Artsen in het plaatselijke ziekenhuis slaagden erin het leven van de man te redden.

„Ik dacht dat ik dood zou gaan, ik moest denken aan wat er met Steve Irwin is gebeurd”, zei Freeman dinsdag in boulevardblad Daily Mirror. De Australische avonturier Irwin stierf drie jaar geleden aan de steek van een pijlstaartrog.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/4119336/__Kitesurfer_landt_tussen_kwallen__.html

 
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #1 Juni 09, 2009, 16:21:42
edit2Rapporteer  
Dat is een nachtmerrie, heb ik al meegemaakt in Coche. Kon gelukkig wel snel relaunchen. Automatische reactie is om die weg te schoppen met je benen als ze daar steken, maar dan draaien ze net rondom je benen en steken ze je overal.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #2 Juni 09, 2009, 16:24:55
edit2Rapporteer  
Gatver moet er niet aan denken tussen die kolereleijers liggen en niet weg kunnen komen.
Toch maar een pakkie aan dan denk ik . Undecided
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juni 09, 2009, 16:32:07
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/nieuws/2307/1/Kitesurfer_landt_tussen_kwallen.html

Stond er al
leeany

Berichten: 844
Antwoord #4 Juni 09, 2009, 16:52:47
edit2Rapporteer  
Steken die door je wetsuit heen dan? Haha wel grappig wat er staat: "Omdat de vlieger kapot was, kon hij niet door de lucht ontsnappen." haha superman.
CeesV

Berichten: 1111
Antwoord #5 Juni 09, 2009, 17:17:58
edit2Rapporteer  
Dan schijt je ook wel in je boardshort denk ik! En idd die zin : Omdat de vlieger kapot was, kon hij niet door de lucht ontsnappen.
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #6 Juni 09, 2009, 17:39:37
edit2Rapporteer  
een vriend van mij heeft dit een keer gehad bij de san fransisco brug..

Dat is ook nog es één van de meest druk bezochte gebieden door haaien..
hij heeft daar niet met veel plezier rond gedobberd..
FABLE

Berichten: 14
Antwoord #7 Juni 09, 2009, 19:52:00
edit2Rapporteer  
bah heb al zo'n gruwelijke hekel aan kwallen, in Australie keek ik toch eerst mooi in de zee of vroeg in aan mr baywatch of er kwallen waren.

Gelukkig geen aanvaring gehad met die beesten.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #8 Juni 09, 2009, 20:00:16
edit2Rapporteer  
Wat een nachtmerrie!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Juni 09, 2009, 20:06:18
edit2Rapporteer  
Steken die door je wetsuit heen dan? Haha wel grappig wat er staat: "Omdat de vlieger kapot was, kon hij niet door de lucht ontsnappen." haha superman.

Heb hier in NL eens tussen de kwallen gelegen. In Australie zwemmen ze in lycra bodysuits want daar komt de meest gevaarlijk kwal, de zeewesp, niet doorheen. Dus zeker niet door je wetsuit.

Echter, lees de spot waar het is gebeurd: Costa Rica. Daar weten ze echt niet wat een wetsuit is, wet t-shirt misschien loser
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #10 Juni 09, 2009, 20:24:37
edit2Rapporteer  
"Hij dreef door een gunstige stroming weg van zijn belagers"
...
Hoe moet ik me dat voorstellen?
Waarom dreven die kwallen niet mee?

Misschien deden ze net als de noordzeekwallen: tegen de wind in zwemmen, en pakte z'n kite nog wat wind waardoor hij met de wind mee dreef.

Ik ben in Cabarete en Z-Frankrijk bij het kiten wel eens gepakt.
Azijn erover, of pis, zeiden ze.
Laat er net een Letse azijnpisser voorbij komen!

Die Franse heeft een litteken achtergelaten, je ziet precies de rand van m'n wetsuit.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #11 Juni 10, 2009, 00:26:52
edit2Rapporteer  


Hoop ik dat het hele strand moet pissen, jezes wat een trein.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.