Best Guroo 2008 9m2

henkes

Geen avatar

Berichten: 3
Augustus 05, 2009, 13:44:05
edit2Rapporteer  
Ik heb gisteren een Best Guroo 2008 9m2 kite gekocht ben bij van de Berg geweest
uitgelegt dat ik echt een beginner ben maar wel echt heel geintreseerd ben in de
sport en toen heb ik deze meegekregen compleet met alles wat je nodig hebt want het waren goede verkopers Grin

Ik wil in September over een week of 6 dus naar Italie om een week niks anders te doen dan te kitesurfen!

Nu zou ik graag alvast een beetje willen oefenen in Nederland maar ik heb helemaal geen boekjes bij de kite gekregen dus ik hoopte dat jullie me konden vertellen wat ongeveer de minimale hoeveelheid knopen zijn om een beetje te kunnen oefenen met zo'n kleine kite

Ik weeg overigens ongeveer 75kg

Ik stond gisteren al helemaal opgewonden met pak, schoenen, opgeblazen kite en al in het water maar geen zuchtje wind hahaha dat was ook de laatste keer natuurlijk. Ondertussen de site windguru gevonden maar nou moet ik dus alleen nog weten hoeveel knopen ik ongveer nodig heb?

Alvast bedankt voor je antwoord.



Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Augustus 05, 2009, 14:00:51
edit2Rapporteer  
http://www.bestkiteboarding.com/09-Guroo

18 t/m 32 kn volgens de bovenstaande website voor een kiter van 75kg

Ik raad je sterk aan om hier in Nederland (of daar als het kan, maar zoek dat wel uit voordat je gaat) alvast een les te nemen. Kiten kan zeer gevaarlijk zijn als je geen benul hebt van wat je doet.

De 9m2 klinkt als een kleine kite, maar dat is het zeker niet.

Tip: download de manual van de Best website, dan heb je de boel weer compleet (ik zie net dat er geen manual is van de Guroo. Zou dan die van de Waroo downloaden http://media.bestkiteboarding.com/manuals/09_Waroo_User_Manual.pdf)
henkes

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #2 Augustus 05, 2009, 14:20:29
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb al een les gehad en was gelijk verslaafd!

Heb ik ook zeer veel geleerd en was zeker erg nuttig ben ook nog van plan om een tweede les te nemen voordat ik naar italie ga maar ik wil eerst zelf nu even een beetje aanklooien.

Als ik op windguru kijk moet ik dan de windstoten aanhouden voor 18 knopen?

Anders ziet het er voorlopig nog niet naar uit dat ik ook maar iets kan gaan testen.

Op mijn wetsuit na dan Grin
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #3 Augustus 05, 2009, 14:38:14
edit2Rapporteer  
Ik heb nooit met de Best Guroo gevaren of gevlogen dus ik weet niets van de high en low end, maar: vanaf een knoop of 11 a 12 kun jij zeker naar het strand gaan om sowieso te vliegeren.

Vanaf een knoop of 16  zal je ongeveer kunnen varen en vanaf een knoop of 19 zal dat gemakkelijk gaan.


Veel plezier.
henkes

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #4 Augustus 05, 2009, 14:39:49
edit2Rapporteer  
ok top

dan maar hopen dat het nu snel gaat waaien
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.