north fish, iets voor nl

pietervandartel

Geen avatar

Berichten: 8
Mei 10, 2010, 14:24:16
edit2Rapporteer  
Gisteren was ik een beetje aan het surfen, door gebrek aan wind en tijd, op het internet.... vervolgens kwam ik terecht op kitepirates.de waar ik een aanbieding zag voor de north fish 2009 voor 300e:

http://www.surfpirates.de/North-Freestyle-Fish-2009

nu vroeg ik me af of dit boardje iets is voor de Nederlandse wateren of dat hij qua shape etc hier minder voor geschikt is… ik heb geprobeerd te zoeken op google maar hier kwam weinig uit in hoeverre het board leuk is voor Nederlandse omstandigheden

thanks
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Mei 10, 2010, 14:31:08
edit2Rapporteer  
is leuk voor op de noordzee, maar 5'0'' of 5'3'' is wel erg (te) klein. tenzij je 60 kilotjes weegt.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Mei 10, 2010, 14:58:52
edit2Rapporteer  
De North freestyle fish is een instinker. Het is nl. een boardje van 5'8"en 6'0" of iets in die geest, waarvan de nose is afgezaagd. De boardjes zijn dus kwa prestaties groter als dat de lengte doet vermoeden. Ze zijn. nl. ook relatief erg breedt.

Hier een review: http://www.southcentralkiteboarders.com/freestylefish.html (ok 2008 model)

Zover ik kan inschatten zeker geschikt voor de noordzee, alhoewel ik mij afvraag of je moeilijker door het schuim komt zonder de neus. Dat is nl. de functie ervan bij een golfboardje.

Er zijn genoeg vergelijkbare (budget) oplossingen voor een surfboardje voor in Nederland. Bijvoorbeeld de NSP fish schijnt er leuk te zijn voor onze rommelige noordzee.
pietervandartel

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #3 Mei 10, 2010, 15:23:10
edit2Rapporteer  
ik weeg 68 kilo dus zit er niet heel ver vandaan...

die review had ik al bekeken maar vond het lastig om deze review in een nederlandse context te plaatsen, heb namelijk geen idee naar welke eigenschappen ik moet kijken voor nl

in ieder geval thanks voor de reacties
jesse.

Berichten: 946
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #4 Mei 10, 2010, 15:33:57
edit2Rapporteer  
Ik heb niet veel ervaring, als je er één koop koop dan die 5.3. Tongue
Zelfs dat is klein..

Dan moet je hem denk toch met een knoopje of 15/16 ofzow kunnen gebruiken. Met minder denk toch dat je dan te weinig power heb.. Roll Eyes Wink
Tis aan jouw waar voor je hem wil gebruiken, geen lowend boardje. Wink
Ik zou dan toch voor een NSP boardje gaan, heb je voor €300,- nieuw 6.0 boardje die echt super is.

Of staat er één 2de hands voor 220,- op marktplaats.! maar die wil ik! Grin
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Mei 10, 2010, 16:32:42
edit2Rapporteer  
Lengte is idd erg vertekend door de afgezaagde neus, 48 breed zal wel meer dan genoeg low-end moeten geven. Enige nadeel van zo'n neus kan zijn dat hij net iets eerder de chop/gof induikt maar met genoeg scoop moet je daar ook geen last van hebben.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 Mei 10, 2010, 17:37:23
edit2Rapporteer  
e-bay UK staan er ook 2(vorige week nog)
bertvh

Berichten: 224
Antwoord #7 Mei 11, 2010, 08:58:52
edit2Rapporteer  
heb daar ook al een tijdje intresse in en had dat ook al langer gezien,maar zou zelf eigenlijk eerst eens willen testen.
die afgeronde neus zou ik zeker niet als een breekpunt zien, mijn windsurf waveboard heeft dat ook en vind het zelf interesanter , minder schadegevoelig en ook voor uzelf veiliger(je weet maar nooit)
en met genoeg scoop geen probleem voor in de golven te duiken
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Mei 11, 2010, 10:19:24
edit2Rapporteer  
die afgeronde neus zou ik zeker niet als een breekpunt zien, mijn windsurf waveboard heeft dat ook en vind het zelf interesanter , minder schadegevoelig en ook voor uzelf veiliger(je weet maar nooit

Daar zeg je wat

en met genoeg scoop geen probleem voor in de golven te duiken

En die scoop heeft ie niet omdat het letterlijk een "afgezaagde" neus is. Volgens mij valt daar overigens prima mee te leven. Meer ollie-en om de golf op de komen.

Op zich een interessant boardje, want hij past veel makkelijker in een boardbag en auto
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.