Skywalker 2010

RRA

Logs: 0 | 2 uur
Mei 19, 2010, 22:26:35
edit2Rapporteer  
Hallo,

wil eigenlijk een nieuw board en nou is mijn oog op een skywalker yo concept series (133x40) gevallen, maar kan er eigenlijk  weinig gebruikers info over vinden.

Misschien hier mensen die die hem varen, alle info is welkom  YeSS.

alvast bedankt
El Banditos

Antwoord #1 Mei 20, 2010, 10:17:08
edit2Rapporteer  
 Ik kan je wel vertellen dat ik een Skywalker 2009 heb en het echt een TOP board is. Als je vragen hebt over Skywalker zou je Michiel eens kunne aanspreken, die kan je er wel het een en ander over vertellen.
KappuhH

Antwoord #2 Mei 20, 2010, 10:47:53
edit2Rapporteer  
Of Henk Jan, die heeft er ook één om te testen. Hoor er in ieder geval goede verhalen over...
Swiftenaar

Antwoord #3 Mei 20, 2010, 11:58:32
edit2Rapporteer  
@Kappuh: over de pop zeker:P

on-topic: de skywalker van 2009 is een topboardje! heb hem paar keer mogen varen. denk dat je geen miskoop doet (ookal heb ik de 2010 niet gevaren)

Ciaoo
jesse.

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #4 Mei 20, 2010, 15:22:07
edit2Rapporteer  
Ik heb de skywalker 2008, vind het top boardje.
Lekker licht, lekker om hoogte mee te lopen. Wink

De straps waren alleen drama, heb er zelf nieuwe op gezet.
Maar dit is bij het 09 board al verholpen.

En ik heb gezien bij 2010 board is het helemaal super, vind de grahpix ook egt ziek! Je kan hem ook helemaal zelf in elkaar zetten (kwa kleuren etc. wat je wilt). Grin

Ik zeg..doen.
Hard2Handle

Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #5 Juni 10, 2010, 12:54:02
edit2Rapporteer  
Hier een review:

http://www.kitehigh.nl/gear/Boards/Skywalker/Competition/2009

Heb het boardje zelf ook kunnen testen 2009 & 2010.
Echt een all round super boardje, erg goed in de chop met 5cm vinnen loopt hij echt op rails. Hoogte lopen geen probleem op zee en het boardje heeft genoeg pop voor de afzet.

Echter het disign van de 2010 vind ik wat minder, 2009 vond ik daarentegen wel vet kwa disign, maar dat is erg persoonlijk natuurlijk.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #6 Juni 10, 2010, 14:36:19
edit2Rapporteer  
Oké.... Ik lees dit nu pas !!!
Ik kijk meestal bij nieuws & discussie items.
Ik had al wel een aantal personen antwoord gegeven via mail maar reageer hier  toch even op omdat ik merk dat, na het plaatsen van mijn vakantie foto's, veel vragen zijn mbt Skywalker.

Als ik tijd heb zal ik ook wel even een iets uitgebreider testverslag schrijven.

Dit test board heb ik al een tijdje in bezit. Ik heb het board in golven, chop en super vlak water gevaren.

Het bodem van het board is voorzien van een enkele concaaf.

Je kunt de stance op 3 verschillende posities zetten. Persoonlijk vaar ik het board graag op de middelste of meest smalle stance. Op de meeste wide stance stand ervaar ik iets wat spray, niet hinderlijk maar toch aanwezig, en in die stand vind ik persoonlijk het board iets minder relaxt in de chop en in de golven.

De pads en starps zitten erg comfi en met mijn maat 43 heb ik een uitstekende grip met mijn bloten voeten. Ook met schoenen aan zitten de pads/straps erg goed.

Ik heb de 133x40 (hard versie) getest. Enig verschil tussen de hard en de softe versie is dat er bij de harde versie een extra houtkern in de lengte van het board is toegevoegd. Deze houtkern loopt precies onder je hakken door.  Je kunt natuurlijk wel raden waarom ze dat gedaan hebben. Ik kan helaas niet aangeven wat het verschil in vaareigenschappen zou zijn aangezien ik de softe versie niet getest heb.

Op de site van skywalker kun je zelf je voorkeur aangeven qua afmeting, kleur, pads/straps maar ook qua afmeting van de vinnen. Het board kan geleverd worden met 4,5 en 5,5 vinnen. Ik ben in het bezit van beiden vinnen en heb ze dus ook beiden, maar ook in combinatie met elkaar getest.
De 5,5 cm vinnen hebben mijn voorkeur. Het board kan nog harder (agressiever) edgen en krijgt dus meer pop. Bovendien loopt het board nog makkelijker hoogte en heeft meer grip in de golven en is net iets beter koersvast in chop.
4,5 cm vinnen zijn bedoeld om het board een skate-achtige (los) gevoel mee te geven maar vind het board icm de 5,5 vinnen ook speels genoeg is en kan dus niet zeggen dat ik iets mist :-)

Het board is a-symetrisch. De tooside is iets ronder waardoor het gemakkelijk is om tooside te varen.

Hoop dat iemand hier wat aan heeft.
Als er verder nog vragen zijn dan hoor ik het wel..

Groetjes

Henk Jan
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.