Gedraaide Bladder?

jatochofniet

Geen avatar

Berichten: 16
Juli 23, 2010, 13:02:50
edit2Rapporteer  
Ik heb een vraagje en hoop dat één van jullie mij kan helpen,

Bij mijn Kite (RRD hypertype2), zit in een strut bij de overgang van de leading edge naar de strut een soort van vouw. Hierdoor, als de kite helemaal is opgepomt, heeft deze strut meer de neigeing om door te buigen dan de andere struts. Komt dit omdat de bladder in de kite is gedraaid, of kan er ook een andere oorzaak zijn? Hoe zou ik dit eventueel op kunnen lossen? Hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven...

B.v.d Gr, Wouter
Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #1 Juli 23, 2010, 18:53:13
edit2Rapporteer  
Zou kunnen. Wat ik zelf altijd doe is de tube vastpakken aan het einde (als de kite leeg is natuulijk) en hard schudden zodat de bladder in de tube weer zijn normale 'houding' aanneemt. Eventueel heel klein beetje lucht bij doen, zodat hij wat uitzet in de tube.
Daarna weer oppompen en kijken of het beter is. Over het algemeen helpt het wel. Anders kan je natuurlijk altijd de bladder eruit halen en opnieuw erin stoppen.
jatochofniet

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #2 Juli 23, 2010, 20:19:18
edit2Rapporteer  
thnx voor je reactie  ThumpsUp, ik heb het gelijk even uitgeprobeerd en het is gelukt. De knik is eruit... Het lukte alleen niet met schudden maar heb het ventiel rondgedraaid en toen was het eruit. Scheelt weer een hoop werk  Tongue
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #3 Juli 23, 2010, 21:22:24
edit2Rapporteer  
er uithalen en dan talkpoeder aan de buitenkant is de truc normaal Smiley
jatochofniet

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #4 Juli 24, 2010, 18:38:39
edit2Rapporteer  
Hmm vandaag gekite, na een half uurtje klapte de bladder uit elkaar precies op de plek waar hij gedraaid zat  Angry

Denk dat ik maar een nieuwe ga kopen  Undecided Iemand misschien tips waar ik het beste een nieuwe kan halen?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.