een aardig staaltje van gerichte reclame

Idefixe

Berichten: 8241
Maart 15, 2011, 18:20:57
edit2Rapporteer  
m'n TomTom deed vandaag weer eens maf. Misschien tijd voor een nieuwe en dus maar een beetje zoeken op het internet. Ik kom dus op de site van Neckermann terecht. Scharrel daar een beetje rond en ga verder....
ff het laatste nieuws op telegraaf.nl lezen. Nu staat daar op de voorpagina een advertentie van Neckermann.  Heel toevallig ineens allemaal aanbiedingen van navigatieapparatuur. Hmmm da's wel erg toevallig.
 ff testen: terug naar Neckermann en nu maar eens kijken bij de dvd spelers.
Hoppa terug naar telegraaf.nl en jawel hoor: de advertentie heeft zich "aangepast" : ik krijg keurige aanbiedingen van dvd spelers te zien........
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #1 Maart 15, 2011, 18:23:43
edit2Rapporteer  
Big brother is watching you ! Grin
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #2 Maart 15, 2011, 18:25:01
edit2Rapporteer  
Ik kan me inbeelden dat het gevoelig ligt Tom, maar ik koop nooit meer een TomTom... Grin
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 Maart 15, 2011, 18:26:19
edit2Rapporteer  
Welkom bij de "persoonlijke" reclame van Google.


Ja, die lui van die zoekmachine, maar dat is bijzaak. Internet reclame is hun core-business. Hoe meer ze van jou weten hoe gerichter ze de reclame kunnen maken en des te meer ze aan je kunnen verdienen.
Privacy? Ach wie leest al die kleine lettertjes nou....


Oh, en wat nog het leukste is, probeer nog maar eens iets zonder Google te doen tegenwoordig. Je komt ze echt overal tegen: Zoekmachine, Maps, reclame op vrijwel elke site, Android, gmail en weet ik veel wat nog meer.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #4 Maart 15, 2011, 18:33:50
edit2Rapporteer  
Het "werkt" ook zonder tussenkomst van Google. Direct naar Neckermann.com . Even kijken bij tafel ventilators. Daarna naar telegraaf.nl en ja hoor: advertenties hebben zich keurig aangepast  Grin
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #5 Maart 15, 2011, 18:48:29
edit2Rapporteer  
cookies deactiveren misschien ?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6 Maart 15, 2011, 18:50:47
edit2Rapporteer  
stapje verder:
Je gaat naar wehkamp.nl . Je kijkt bij een product. Vervolgens ga je naar de telegraaf.nl . Advertenties van Neckermann zijn nu vervangen door advertenties van de Wehkamp met het betreffende product  Grin
eens kijken of dat ook bij reisburo's werkt  Grin
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 Maart 15, 2011, 18:51:57
edit2Rapporteer  
Het "werkt" ook zonder tussenkomst van Google.....

Weet je dat heeeel zeker??

Veel websites gebruiken "gratis" software van Google om de bezoekersaantallen bij te houden, dat zie je dan wel niet, maar het is er toch echt. Daarnaast Heeft Google ook "gratis" software om bannerruimte op je site te verkopen (al dan niet met de tekst "ads door Google" ) zodat ze gelijk kunnen zien of jij op die site gekomen bent en welke reclame jij dan gezien hebt.

Koppel daar ook nog je zoekgeschiedenis op Google aan vast en het word helemaal eng hoeveel gegevens die gasten van bijna elke internet gebruiken bijhouden en koppelen om maar zoveel mogelijk en gericht mogelijk reclame (== winst) te kunnen maken.

Als je dan ook nog een Gmail en Youtube account hebt en browsed met Chrome is het helemaal feest.


Maar je doet er niks tegen, vind maar een gratis alternatief voor Youtube, Google-search, maps en al die andere services. Als ze er al zijn werkten die van Google 9 vd 10 keer toch net even wat makkelijker, bieden meer functies of zijn beter gedocumenteerd.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #8 Maart 15, 2011, 18:58:36
edit2Rapporteer  
na het bezoeken van een paar reisbureau's online heb ik nu op de frontpage van de telegraaf een keurige reclame voor vakantiereizen staan........

Met "cookies accepteren" uitschakelen is het meteen over
On the Loose

Berichten: 1427
Logs: 0 | 194 uur
Antwoord #9 Maart 15, 2011, 19:41:15
edit2Rapporteer  
Je kan het bij google ook uitschakelen als je een account hebt  ThumpsUp

Is bestwel irritant vind ik... maargoed wie ben ik  schater
Kitedoctor

Berichten: 89
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #10 Maart 15, 2011, 21:32:11
edit2Rapporteer  
Misschien als laatste zoekopdracht in Neckermann "lekkere wijven" intypen. Kijken wat telegraaf.nl daar van maakt Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.