North Fuse of Evo?

Nick_kite

Berichten: 8
Juni 24, 2011, 22:40:06
edit2Rapporteer  
Hoi allemaal,

Ben hier helemaal nieuw en heb vorige week mijn IKO 2 certificaat gehaald en dus beginende kitesurfer. (wel al 2 jaar ervaring met flyboarden/powerkiten)
Heb al een North Evo 9 m2 en zit te twijfelen of ik hierbij een North Fuse 12 m2 zal aanschaffen.
Iemand ervaring met de Fuse? En is deze dus geschrikt voor een beginner?   Huh
Ben zelf rond de 60 kg en wil ook wel eens met windkracht 3 varen. (Voorzichtig beginnen toch?)

Graag advies...

Alvast bedankt ThumpsUp

Nick
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #1 Juni 24, 2011, 22:44:31
edit2Rapporteer  
Met 60 kg geen 12 kopen ongeacht merk of type
martijnc

Berichten: 669
Antwoord #2 Juni 24, 2011, 22:46:45
edit2Rapporteer  
Inderdaad met jou gewicht absoluut geen 12 kopen..
zal dan eerder voor een 6 of 7 evo gaan voor de dagen dat t iets harder waait.

9m evo kan je ook varen in windkracht 3
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #3 Juni 24, 2011, 22:48:51
edit2Rapporteer  
Inderdaad met jou gewicht absoluut geen 12 kopen..
zal dan eerder voor een 6 of 7 evo gaan voor de dagen dat t iets harder waait.

9m evo kan je ook varen in windkracht 3

helemaal mee eens, ......... neem er een 6-je bij.
denlod

Berichten: 27
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 Juni 24, 2011, 22:54:15
edit2Rapporteer  
Nick,

Heb zelf ook hele tijd zitten twijfelen tussen evo of fuse gaat vooral om het prijs kaartje maar ik ging voor een 7 meter alleen.

De evo is nu one pump system en dat is altijd handig natuurlijk en heeft 5 sturts
De fuse heeft geen one pump systeem en is 3 sturts ze zeggen dat die net zo stabiel is als de evo.

Een kitesurf winkel rade mij aan als 2 de vlieger de fuse te kopen wegens het precies de zelfde eigenschappen heeft als de evo maar dan een stuk goedkoper, de evo is al een per jaar op de markt en wordt steeds beter kwa doekzeil en daar gaat het prijskaartje in zitten vandaar hebben ze ook een goedkopere lijn opgezet voor de beginners en die heet dan de fuse lijn om het voor de beginners ook weer leuk te maken om te beginne met kite dat ze niet gelijk 1000 euro even moeten neerleggen voor een hele nieuwe set.

Zelf ben ik voor de evo gegaan omdat ik een  7 meter kocht en dan ga je meestal met meer wind en voor mijn gevoel kan een 3 sturts niet zo stabiel zijn als een 5 sturts vanuit die opzicht heb ik voor de evo gekozen omdat het meestal dan ook wel vlagerige wind is.

Hopelijk heb je hier wat aan en zoals die andere al zeggen zal ik niet voor een 12 meter gaan.  
Nick_kite

Berichten: 8
Antwoord #5 Juni 24, 2011, 22:58:39
edit2Rapporteer  
Oke bedankt voor jullie snelle reacties!
Dat wordt dus geen 12 voor mij. (oeps)

Zit er nog veel verschil tussen North Rebel of Evo?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Juni 24, 2011, 23:02:58
edit2Rapporteer  
Nick,

Heb zelf ook hele tijd zitten twijfelen tussen evo of fuse gaat vooral om het prijs kaartje maar ik ging voor een 7 meter alleen.

De evo is nu one pump system en dat is altijd handig natuurlijk en heeft 5 sturts
De fuse heeft geen one pump systeem en is 3 sturts ze zeggen dat die net zo stabiel is als de evo.

Een kitesurf winkel rade mij aan als 2 de vlieger de fuse te kopen wegens het precies de zelfde eigenschappen heeft als de evo maar dan een stuk goedkoper, de evo is al een per jaar op de markt en wordt steeds beter kwa doekzeil en daar gaat het prijskaartje in zitten vandaar hebben ze ook een goedkopere lijn opgezet voor de beginners en die heet dan de fuse lijn om het voor de beginners ook weer leuk te maken om te beginne met kite dat ze niet gelijk 1000 euro even moeten neerleggen voor een hele nieuwe set.

Zelf ben ik voor de evo gegaan omdat ik een  7 meter kocht en dan ga je meestal met meer wind en voor mijn gevoel kan een 3 sturts niet zo stabiel zijn als een 5 sturts vanuit die opzicht heb ik voor de evo gekozen omdat het meestal dan ook wel vlagerige wind is.

Hopelijk heb je hier wat aan en zoals die andere al zeggen zal ik niet voor een 12 meter gaan.  

Jij bent met de North Neo in de war denk ik. De fuse heeft wel degelijk 5 struts
en one-pump.

Ohwja, volgens mij weet die winkel niet echt waar ze over praten...
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #7 Juni 24, 2011, 23:30:17
edit2Rapporteer  

De evo is een all round kite, met een zeer goede relaunch.
Je kan deze met een 4 of 5 lijnsbar varen.

De rebel is een wave/bigair kite.

Deze kan je alleen met een 5 lijnsbar varen.
Relaunch is ook goed, alleen niet automatisch zoals meestal bij de evo.
martijnc

Berichten: 669
Antwoord #8 Juni 24, 2011, 23:48:55
edit2Rapporteer  
Nick,

Heb zelf ook hele tijd zitten twijfelen tussen evo of fuse gaat vooral om het prijs kaartje maar ik ging voor een 7 meter alleen.

De evo is nu one pump system en dat is altijd handig natuurlijk en heeft 5 sturts
De fuse heeft geen one pump systeem en is 3 sturts ze zeggen dat die net zo stabiel is als de evo.

Een kitesurf winkel rade mij aan als 2 de vlieger de fuse te kopen wegens het precies de zelfde eigenschappen heeft als de evo maar dan een stuk goedkoper, de evo is al een per jaar op de markt en wordt steeds beter kwa doekzeil en daar gaat het prijskaartje in zitten vandaar hebben ze ook een goedkopere lijn opgezet voor de beginners en die heet dan de fuse lijn om het voor de beginners ook weer leuk te maken om te beginne met kite dat ze niet gelijk 1000 euro even moeten neerleggen voor een hele nieuwe set.

Zelf ben ik voor de evo gegaan omdat ik een  7 meter kocht en dan ga je meestal met meer wind en voor mijn gevoel kan een 3 sturts niet zo stabiel zijn als een 5 sturts vanuit die opzicht heb ik voor de evo gekozen omdat het meestal dan ook wel vlagerige wind is.

Hopelijk heb je hier wat aan en zoals die andere al zeggen zal ik niet voor een 12 meter gaan.  

een 3 strut kite is juist hartstikke stabiel.

Zou als ik jou was gewoon voor de 2010/11 evo gaan daar kan je prima mee doorgroeien
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Juni 25, 2011, 08:34:46
edit2Rapporteer  
Ga lekker oefenen met je 9m, en wacht ff met een kleinere maat. Met de wind die daar bij hoort moet je gewoon ervaring hebben.

Met 3bfrt moet je gaan denken aan een Flysurfer Speed3 12 of 15. Als landboarder zal je dar vast goed mee om kunnen gaan. Maar de prijs voor dat alles?....

Verder wat Mark zegt kletst de verkoper in de winkel! Bij North liggen de Rebel en de Fuse heel dicht bij elkaar. Verschil is 5 lijns zonder bridle of 4 lijns met. Evo en Neo liggen verder uit elkaar.


Aanvulling: de Neo 2010 is idd. een "goedkopere" uitvoering van de Evo. Is weinig geproduceerd en verkocht.
2011 Neo is een geheel nieuw ontwikkelde kite. Wel een delta zoals de Evo, maar een stuk goedmoediger
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.