Board keuze.

vissie

Augustus 30, 2011, 10:10:09
edit2Rapporteer  
Halloooo..

Ik sta nu toch voor een wat lastige keuze. Ik krijg deze week mijn ocean rodeo rise 10m. Dit blijft voorlopig even mijn enigste kite. Nu wil ik wat low end  halen uit het board en kwam ik terecht op een mako. Want kun je met een mako nog goed de hardere vlagen opvangen? Is dit boardje de beste keuze of kan ik net zo goed gaan voor een twintip boardje rond de 135? Bijvoorbeeld een Underground. Ik vaar voornamelijk op choppy water en af en toe zee.

Budget is rond de 300-400 euro..

Bedankt alvast.
feddomw
Gast
Antwoord #1 Augustus 30, 2011, 10:25:35
edit2Rapporteer  
Voor 300-400 is veel te koop. Als je meer low-end wil zou ik meer op breedte dan op lengte letten. Ik ben niet bekend met de Mako, behalve de "cult" following die dat board heeft. Mensen die er een hebben zijn er dol op. Volgens mij is men erg blij met wat de Mako kan in chop. Gebruik de zoekfunctie eens daarvoor.

Als toch een OR koopt, kan je dan geen leuke deal doen met een Mako er bij?

Als ik zelf kon kiezen nu, zou ik voor €400 een Shinn Luigi 2011 kopen. Ik heb zelf de 2010 en is bij uitstek een geschikt board voor chop en zee. Weinig spray, vergevingsgezind. Ik zag er echt HEEL veel bij Eurofun liggen, ze zullen wel een bulk aankoop bij Kubus hebben gedaan en kan je waarschijnlijk voor minder dan €400 krijgen. Sublieme pads en straps trouwens ook. Ik weet niet wat je gewicht is, maar ik heb de 132/42 en die is relatief goed qua low-end met mijn bijna 80kg.

EDIT: ik denk trouwens dat er geen slechte boards meer worden gemaakt, als je maar het juiste board kiest qua vaareigenschappen.
vissie

Antwoord #2 Augustus 30, 2011, 10:32:01
edit2Rapporteer  
Ik heb de kite Particulier gekocht dus een deal zat er niet in. Ik weeg zelf 82 kg en had hier voor een 129 boardje wil nu dus iets meer low end. Pads en strps moeten gewoon goed zijn. Ik heb al veel gezocht naar reacties voor de mako. Veel goeie reacties maar ik was benieuwd of iemand mako en meerdere boardjes gevaren had. Ik heb geen mogelijkheid gehad om de mako te testen. Gaat trouwens om het 2011 model. Groeten
feddomw
Gast
Antwoord #3 Augustus 30, 2011, 11:12:43
edit2Rapporteer  
Stuur Rudo een bericht, die vaart volgens mij Mako. Nogmaals, let meer op de breedte dan lengte voor je low end. Er spelen ook nog andere zaken mee zoals rocker e.d.

Voor uitleg lengte/breedte:
http://www.shinnworld.com/einstein.html
Belgarath

Geen avatar

Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #4 Augustus 30, 2011, 20:52:23
edit2Rapporteer  

Aboards flip in de 143 op 45 versie, sterk, chopeter, en breed genoeg voor lichte wind.

Voor een goede prijs bij kitesurfwinkel.nl
vissie

Antwoord #5 Augustus 31, 2011, 10:12:38
edit2Rapporteer  
Ik heb nu de keuze tot 3 boardjes beperkt.
Een Mako 140. Flyboards radical M 2010. Of een Nobile NHP 2010.

Even de reviewtjes bekijken op internet.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Augustus 31, 2011, 21:42:22
edit2Rapporteer  
Ik heb nu de keuze tot 3 boardjes beperkt.
Een Mako 140. Flyboards radical M 2010. Of een Nobile NHP 2010.

Even de reviewtjes bekijken op internet.

Hoewel ik alleen de Mako van deze boardjes zelf een aantal keer gevaren heb, ken ik wel de eigenschappen van de overige twee. Ik weet zeker dat de Mako het best vaart op zee, zeker als je er een grotere vin onder zet.

De overige twee zijn goed, zoek maar naar de reviews (de Radical is een ontwerp van onze eigen Eddy Lansink Wink)

Wel zijn de FR en de NHP meer op freestyle gericht als freeride. Ligt er dus aan wat je ermee wilt. Als je alleen wilt cruisen, spelen in de golven en springen -> Mako.
YJ

Logs: 0 | 106 uur
Antwoord #7 September 02, 2011, 17:50:37
edit2Rapporteer  
Voor 300-400 is veel te koop. Als je meer low-end wil zou ik meer op breedte dan op lengte letten. Ik ben niet bekend met de Mako, behalve de "cult" following die dat board heeft. Mensen die er een hebben zijn er dol op. Volgens mij is men erg blij met wat de Mako kan in chop. Gebruik de zoekfunctie eens daarvoor.

Als toch een OR koopt, kan je dan geen leuke deal doen met een Mako er bij?

Als ik zelf kon kiezen nu, zou ik voor €400 een Shinn Luigi 2011 kopen. Ik heb zelf de 2010 en is bij uitstek een geschikt board voor chop en zee. Weinig spray, vergevingsgezind. Ik zag er echt HEEL veel bij Eurofun liggen, ze zullen wel een bulk aankoop bij Kubus hebben gedaan en kan je waarschijnlijk voor minder dan €400 krijgen. Sublieme pads en straps trouwens ook. Ik weet niet wat je gewicht is, maar ik heb de 132/42 en die is relatief goed qua low-end met mijn bijna 80kg.

EDIT: ik denk trouwens dat er geen slechte boards meer worden gemaakt, als je maar het juiste board kiest qua vaareigenschappen.

Ik zoek ook een nieuw 2011 of 2012 boardje, en die luigi lijkt me ook wel wat. Loopt dat board goed hoogte vergeleken met andere boards?
feddomw
Gast
Antwoord #8 September 02, 2011, 18:18:07
edit2Rapporteer  
Ze gebruiken de term "flies upwind".

Review hier:
http://www.kiteworldmag.com/2011-board-tests/shinn-luigi-130/
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.