Wind statistieken

Lars80

Berichten: 5
Augustus 25, 2011, 14:44:12
edit2Rapporteer  
He kitekoningen,

weet iemand waar ik betrouwbare informatie kan vinden over de wind statistieken in Porto (Portugal) in september. Ik heb weinig vertrouwen in windFinder, dus wie weet een beter, of heeft ervaring.
Ik ga er namelijk heen en twijfel of ik mijn spullen mee zal nemen.

Info wordt gewaardeerd.

Lars
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1 Augustus 25, 2011, 14:47:25
edit2Rapporteer  
altijd doen!
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #2 Augustus 25, 2011, 14:50:43
edit2Rapporteer  
Windstatistieken kloppen vaak  niet. Denk bv aan thermisch winden. In de buurt van Porto heb je een spot "Viana do Castelo" liggen. Hier kan het in de zomer soms weken achter elkaar dik 20 knopen waaien. Dit zie je niet terug op Guru en Windfinder. Sowieso je spullen mee nemen. En vergeet je wetsuite niet want het water is daar kouder als in nederland.
Lars80

Berichten: 5
Antwoord #3 Augustus 25, 2011, 16:44:40
edit2Rapporteer  
Je precies, van die stats klopt idd weinig, is mijn ervaring. Probeer al lokale kite scholen te mailen, maar kan er maar 1 vinden en die geeft geen reactie.

Ik vlieg met Ryan Air, en kitespullen kosten natuurlijk weer extra. Zou jammer zijn als ik het voor niks heen en weer sleep.

Ooh ja, dat koude zeewater. Jammer.

Maar verder dus geen idee waar ik de windverwachtingen kan achterhalen voor de maand september?

The Flow

Geen avatar

Berichten: 17
Antwoord #4 Augustus 25, 2011, 17:10:45
edit2Rapporteer  
In viana hebben ze een eigen weerstation op de pier staan met actuele windmetingen. Www.vianolocals.com
Afgelopen zomer geweest, 14 dagen en 12 dagen kunnen varen. TOP!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.