Eerste bowkite/ Turbo2

wasbeer

Berichten: 432
September 07, 2011, 11:55:53
edit2Rapporteer  
Hey, even een vraagje. Omdat men vriendin toch wel wil proberen om te leren kiten heb ik voor haar een setje met een turbo2 en een leuk boardje op de kop kunnen tikken. Ik vaar al altijd met ckites, heb wel zo'n bow eens in men handen gehad en mee gevaren maar zegt me niks. Maar omdat ik toch wel wat voorzichtig wil zijn met haar leek het me geen goed plan om haar men Fuels of Rhino's te lenen om te oefenen.

Zijn er bepaalde dingen die ik in de gaten moet houden bij optuigen? Of kwestie van slijtage? Katrollen zijn slijtagegevoelig, dat weet ik uit de zeilwereld. En de normale slijtage van een c kite uiteraard ook, maar zijn er extra's bij bows? En nog dingen om rekening te houden bij het varen of opbergen?
Het is dus een Turbo2 van Slingshot voor  de duidelijkheid.
Groetjes,
Wasbeer
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 September 07, 2011, 22:21:14
edit2Rapporteer  
Turbo2 heeft een 2:1 bar setting, zit een vage vertraging op. Ik heb de turbo3 gehad, die kon je gewoon normaal zetten zonder pulleys op de bar en vloog toen meteen een stuk beter. Wel een aanrader om dit te doen mocht het mogelijk zijn op de turbo2.
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #2 September 08, 2011, 09:30:48
edit2Rapporteer  
Ik las dat het inderdaad mogelijk is. Hoe verstel je hem dan? Stuurlijnen andere setting geven zoals de wave/freestyle/wakestyle setting op de fuel samen met en deel van de katrollen over te slaan? Staat waarschijnlijk wel in de manual ook dan? Het ziet er op zich wel een fijne beginnerskite uit, ga hem zelf ook eerst even proberen om een goede setup te vinden voor mijn vriendin. De eerste serie instinct heb ik nog gevaren, op de filmpjes op internet lijkt hij er redelijk sterk op qua vliegeigenschappen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 September 08, 2011, 09:39:34
edit2Rapporteer  
Bij de Turbo 2 kan je de kite niet op de 1:1 setting zetten. Tenminste officieel
niet dan. Dan moet je de bridle gaan aanpassen dus ik zou dat niet doen.

En voor je vriendin maakt het op de bardruk na wat nu wat meer is niet uit dat je
deze op 2:1 te varen is.
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #4 September 08, 2011, 11:08:51
edit2Rapporteer  
Ok bedankt, zal hem dan zo houden, eens ze er weg mee is zal ze ook wel overstappen op iets snellere kites gok ik Wink Met die bridle enzo, is dat dan mogelijk om mee te loopen of sloop ik de kite dan? Kwestie van hem niet te breken als ik hem eens uitprobeer Tongue
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #5 September 08, 2011, 11:13:59
edit2Rapporteer  
In de standaard uitvoering bedoel je? Ik heb ook geprobeerd met een Xbow2
te loopen maar de kite klimt niet echt omhoog en dat zal de Turbo2 ook hebben.
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #6 September 08, 2011, 11:29:09
edit2Rapporteer  
Ik zal dan maar gwn een rakje varen, het is maar dat ik ook wat weet hoe die kite reageert zodat ik Luna de juiste tips kan geven om te oefenen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 September 08, 2011, 12:45:16
edit2Rapporteer  
Maar verder wel een veilige kite om het haar te leren. Veel depower en het
Slingshot safety systeem werkt gewoon degelijk en goed.
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #8 September 08, 2011, 13:08:09
edit2Rapporteer  
Ja dat is wel belangrijk vind ik om te leren als je nog nooit gevliegerd hebt. Ik heb altijd gepowerkite, gemountainboard en wat gebuggyd voor ik begon met kiten en zelfs die rhino's en raven waren een makkie als je een buggymat of snelle powerkite gewoon bent.
GlynD

Berichten: 38
Antwoord #9 September 08, 2011, 14:12:07
edit2Rapporteer  
Turbo2 heeft een 2:1 bar setting, zit een vage vertraging op. Ik heb de turbo3 gehad, die kon je gewoon normaal zetten zonder pulleys op de bar en vloog toen meteen een stuk beter. Wel een aanrader om dit te doen mocht het mogelijk zijn op de turbo2.

Heb je alleen de bar settings veranderd of ook de kite settings? Heb zelf ook een T3 en stoor me soms ook aan deze vertraging..
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #10 September 08, 2011, 18:38:10
edit2Rapporteer  
Moest toen zowel op de bar als op de kite, is niet echt moeilijk, gewoon het boekje volgen. Instructies staan ook op de site van slingshot.
GlynD

Berichten: 38
Antwoord #11 September 09, 2011, 10:35:31
edit2Rapporteer  
Thanks, ik ga er maar eens mee aan de slag :-)
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #12 September 09, 2011, 12:51:37
edit2Rapporteer  
Maar ze varen dus wel vrij goed als jullie er blij mee zijn? Smiley
GlynD

Berichten: 38
Antwoord #13 September 09, 2011, 13:24:04
edit2Rapporteer  
Ik vindt het een prima kite, is erg goed hanteerbaar voor beginners. Zelf was ik tot twee maanden geleden een beginner en kon toen nog geen hoogte lopen etc. Nu met deze kite heb ik alles echt snel kunnen leren omdat de kite erg vergeeflijk is, natuurlijk eenvoudig relaunched en dikke depower heeft.

De Turbo 2 heb ik nooit geprobeerd maar volgens mij zijn de verschillen niet heel groot met de T3, op de verschillende afstel mogelijkheden en een aangepaste bridle na dan.

Succes!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 September 09, 2011, 15:10:57
edit2Rapporteer  
Op zich niks mis met die kite wat betreft veiligheid, maar zou tegenwoordig niet snel een beginner meer aanraden te starten met zo'n 2:1 bar kite. Je voelt dan helemaal niet waar de kite staat. Ze zijn niet voor niets in 2009 voor het laatst op de markt.
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #15 September 09, 2011, 17:29:56
edit2Rapporteer  
Ze zal toch haar ogen op de kite moeten houden de eerste momenten denk ik. En het is maar een kite om wat mee te beginnen hé, die gaat binnen het jaar toch weg en heb geen zin om dan veel geld op te verliezen. Deze krijgt ze gwn als cadeautje om eens te kijken of het haar iets zegt.
Eens dat ze hoogte kan lopen en wat varen moet ze maar kiezen wat soort kite haar ligt. Ieder diertje zen pleziertje Smiley
wasbeer

Berichten: 432
Antwoord #16 September 09, 2011, 17:30:31
edit2Rapporteer  
en michiel, wel bedankt voor de tip Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.