Oude skimboard ombouwen voor het kiten.

Kemperman

Berichten: 491
November 05, 2011, 11:37:56
edit2Rapporteer  
Naast dat ik op zoek ben naar een kite voor weinig wind (http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=41784.0 Weet ik dat een skimboard ook kan helpen om te kiten met weinig wind. Een aantal jaar geleden heb ik een skimboard gemaakt, maar ik vraag me af hoe ik deze het beste kan ombouwen om ermee te kiten (ze de foto's)

Gegevens/ vragen skimbaord:
- 108cm lang x 60cm breed (is dit niet te breed)
- Zijn vinnentjes nodig? Zo ja, waar kan ik ze het beste plaatsen? (kan nog meet net heen en weer varen met een twintip)
- Zal ik bindingen voor en achter maken? Zo ja, hoe kan ik dit het beste doen? Oude fietsband?

Ik wil er sowieso een antisliplaag op zetten en een andere kleur geven, want op deze manier ben ik hem zo kwijt natuuurlijk. Tongue

Ik ben van plan hem alleen in binnenwateren te gebruiken gezien de zee nogal een eind weg is.



Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #1 November 05, 2011, 13:28:11
edit2Rapporteer  
Hier heb ik er trouwens 2 van. Kan ik hier wat mee?

Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 November 05, 2011, 13:42:02
edit2Rapporteer  
Niks meer aan doen, op het water gooien en varen! In de tijd die je kwijt bent aan bouwen heb je ook skimmen wel onder de knie.
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #3 November 05, 2011, 14:16:20
edit2Rapporteer  
Niks meer aan doen, op het water gooien en varen! In de tijd die je kwijt bent aan bouwen heb je ook skimmen wel onder de knie.
Ik kite wel alleen  op het ijsselmeer en horst. Oftewel altijd knie/heup diep. Ik neem aan dat bindingen dan wel handig zijn met waterstarten?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 November 05, 2011, 14:27:15
edit2Rapporteer  
Ooit wel eens een skimboard met voetbanden gezien? (bij bindingen denk ik gelijk aan wakeboardboots)
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #5 November 05, 2011, 15:36:30
edit2Rapporteer  
Nee, dat niet. Maar het leek me wel makkelijker met het waterstarten. De bovenkant is nu nog veel te glad. Zou schuurpapier erop blijven plakken?
simke

Berichten: 10
Antwoord #6 November 05, 2011, 16:13:49
edit2Rapporteer  
je kunt voor €5 ofzo griptape kopen bij elke skateboard winkel. dit blijft wel zitten, iig beter dan schuurpapier.
HaPe
Moderator

Berichten: 2655
Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #7 November 05, 2011, 16:20:38
edit2Rapporteer  
Idd niets aan verbouwen, je kunt er griptape op doen of gewoon waxen die zooi
Kemperman

Berichten: 491
Antwoord #8 November 05, 2011, 18:45:25
edit2Rapporteer  
Ik heb waterbestendig schuurpapier gekocht en maak mijn skimboard rood in plaats van blauw. Is wat makkelijker terugvinden. Ook wat nieuwe jachtlak gekocht.

Maar met vinnen zou je toch veel makkelijker hoogte kunnen lopen? Ach, ik ga het eerst wel zonder vinnen uitproberen. Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.