Luderitz Speed Challenge 2011 van start - Test van een nieuwe geul

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Oktober 21, 2011, 22:07:53
edit2Rapporteer  
Dit jaar is er een nieuwe, betere geul gegraven met als doel om de 60kn grens te doorbreken. Dit jaar dient als test voordat ze in 2012 opnieuw een grootschalig speed-event gaan houden met alle beste speedkiters van de wereld om het wereldrecord nóg verder op te drijven en de kitesurfsport te verzekeren dat ze het snelst wind-voorgedreven vaartuig op het water ter wereld zijn!


The « Lüderitz Speed Challenge” has been held in Namibia since 2007, and is a World Record Attempt in Speed Sailing that has produced more than 40 World & National Records to date.

The organisers, Sophie Routaboul and Sébastien Cattelan have constantly innovated in their attempt to push the limits, and have recently obtained authorisation to dig a new channel away from the Second Lagoon shoreline, which has been used thus far. This is necessary to make it possible to break the 60 knot barrier (over 500m), which is the new challenge (115km/h under sail).
Last year, the famous hydrofoil boat “L’Hydroptère” held  the Outright Record with 51.36 knots (95km/h over 500m), but was beaten during “The 2010 Lüderitz Speed Challenge” by the kitesurfers  who established the World Record in Speed Sailing with 55.65 knots (103km/h over 500m).

This has been a large scale and difficult project to undertake, which made these two driven extreme sports enthusiasts decide to officially test the newly built channel before taking on the responsibility of organising a fully-fledged event. A full scale event is planned for 2012 where numerous international competitors will be invited.
As the stakes increase and the speeds achieved are pushed higher, the organisation of each event has become more challenging in itself.

The consequences of this recognised official record attempt are far reaching. This event combines an environmental aspect together with the efficiency of wind power, and the human, tourism and commercial aspects, while bringing to the front stage an African country: Namibia.
This is where kitesurfing (while still in its infancy), has been propelled into the headlines as being the world’s fastest craft on water.

Will this incredible and daring feat allow them to beckon in the dawn of a new playground for the windsurfing community, and give them access to the exclusive 50+ knot club?
The results speak for themselves: over the past four years everything possible has been done to increase the potential of this unbelievable site, which has made the constant climb of speed sailing records possible.

The answer will be revealed between 20th October and 17th November 2011, which are the dates of the event during which windsurfing and kitesurfing performances will be done…. with the kind support of the sponsors : LM Wind Power, Genetrix and his Team, SunPass Cream,  The agency Chaffron Insurance, Kitaddict and the Lüderitz Community.




http://www.luderitz-speed.com/
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Oktober 21, 2011, 23:35:16
edit2Rapporteer  
hm, geen uitwijkmogelijkheid meer als je crasht
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #2 Oktober 21, 2011, 23:49:21
edit2Rapporteer  
Wat mij betreft spoor je niet als je door zo'n ondiepe en smalle geul met 110km knalt.
Ed.

Berichten: 2732
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3 Oktober 22, 2011, 10:37:43
edit2Rapporteer  
Wat mij betreft spoor je niet als je door zo'n ondiepe en smalle geul met 110km knalt.

Zwaar getikt inderdaad, en als je dan toch gaat graven, leg dan gelijk aan hogerwal een klein dammetje neer, dan is je water tenminste echt lekker vlak..
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #4 Oktober 22, 2011, 13:26:44
edit2Rapporteer  
Staat er ergens hoe breed ie is? Kan ik uit deze foto niet goed opmaken, misschien breder dan ie lijkt?
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #5 Oktober 22, 2011, 17:20:09
edit2Rapporteer  
en dan aan het eind met 60kn. insturen en je bar flink aantrekken. ga je over die berg heen, hahaha.
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #6 Oktober 22, 2011, 17:33:58
edit2Rapporteer  
je moet ook niet crashen Grin

echt breed is t niet, 10 meter max, uitloop is wel groot
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Oktober 23, 2011, 10:25:30
edit2Rapporteer  
Zwaar getikt inderdaad, en als je dan toch gaat graven, leg dan gelijk aan hogerwal een klein dammetje neer, dan is je water tenminste echt lekker vlak..

Ja, maf want:

A. Waar moet je al die grond die uitgegraven is anders laten?
B. In de "oude" geul hebben ze dat wel gedaan...

Vreemd, en heel gevaarlijk...misschien volgende keer Boskalis en van Oord vragen voor wat baggerwerkzaamheden Grin
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #8 Oktober 25, 2011, 12:57:58
edit2Rapporteer  
Ligt ook verhoging hogerwal, maar het gebied is net als de waddenzee, met hoog en laag water verschil. dus zal wel s wat verdwijnen.

Eerste video's zijn er ook al, lucht opnames:


http://www.youtube.com/watch?v=4b-uuSW-TJo&feature=youtu.be


[edit] embed-fix
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 Oktober 25, 2011, 13:25:05
edit2Rapporteer  
Ondanks dat de echte wind nog moet komen volgende week word er toch al flink hard gegaan:

24 October 2011
No fireworks today wind and speed wise. The wind was slightly stronger than yesterday, but too erratic.
The riders used today as a training day for when the strong wind arrives, which looks like sometime next week.
We're also waiting for the stronger wind before trying a windsurfer.

23 October 2011
Today was a light wind day (in the 20's), but it was a great introduction for the riders to the canal.
The finishing area is wide and long, and instils the confidence needed to cross the finish at full speed.
The depth is more than adequate, and we'll test out windsurfers on it within a few days time.

The wind was very gusty today, and the Genetrix kites helped prevent unnecessary accidents due to unforeseen gusts and lulls mid-run.
They handle gusts like no other and have the biggest depower range, which makes them ideal for Luderitz.

The best average speed was 45 knots, with peaks touching 50.
The wind is expected to blow stronger tomorrow, so let's see what speeds the new canal can yield.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #10 Oktober 25, 2011, 16:19:12
edit2Rapporteer  
En nog wat meer filmpjes, hier zie je goed hoe gruwelijk smal dat kanaaltje wel niet is! Niet dat water veel zachter is als je met 120km/u op je plaat gaat. Maar toch.


http://www.youtube.com/watch?v=1lUgMQ9wLrk&feature=player_embedded



http://www.youtube.com/watch?v=JpaY1jELkJE&feature=player_embedded


Nu is het wachten op wat beelden op full-speed!
EddyC

Geen avatar

Berichten: 1073
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #11 Oktober 25, 2011, 16:42:12
edit2Rapporteer  
Op het einde een bocht aan de wind maken en dan ruk naar boven om meteen hoogte rekord te breken.
Met 100km/u ga je flink hoog want kinetische energie (snelheid) wordt omgezet in potentieêle (hoogte) energie
 mv2 /2  = m.g.h of  h= v2 / 2.g  = 27.7 x 27.7 / 2 .9.81 = 39m (zonder wrijvingsverliezen)
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #12 Oktober 25, 2011, 17:05:08
edit2Rapporteer  
.... Dan kun je m volgens mij probleemloos in achtergelegen water landen! Kijk, dan krijg je leuke filmpjes!
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #13 November 07, 2011, 21:28:29
edit2Rapporteer  
Leuk dat mini zandbankje op 30 sec, je zal er met 100km/u+ met je vinnen in happen  Lips Sealed
Dopperd

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #14 November 07, 2011, 23:07:10
edit2Rapporteer  
@Eddy

Het lijkt mij een probleem om ineens aan te kanten en te poppen met die snelheid..Wel het proberen waard lijkt me
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.