hoi! ik ben een beginner

sophiedepie

Geen avatar

Berichten: 22
Oktober 13, 2012, 21:53:11
edit2Rapporteer  
zoals de titel al zegt, ik ben een beginner in het kitesurfen
Heb net 2 weken terug een aantal lessen gevolgd. morgen ga ik kijken voor spullen (via marktplaats)
en dan is het oefenen maar..
Wel jammer dat het nu eenbeetje kouder weer wordt, of gaan jullie met koud weer ook het water op?
Ik dacht er ook aan om nog even door te sparen en van het voorjaar te beginnen, maar dan ben ik wellicht al die kennis van die cursus al vergeten.

Anyway, ik woon in amsterdam, ben 19 jaar oud en zoek ook kitebuddies!! of iemand die een keertje met mij mee wil de eerste paar keer..

stuur me even een berichtje.

Groetjes!
Sophie
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #1 Oktober 13, 2012, 22:01:01
edit2Rapporteer  
Als ik jou was zou ik je nummer maar even weghalen Wink 

Doe het liever via persoonlijke berichtjes, kan je zo altijd je nummer nog geven Wink

TIASOF

Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #2 Oktober 13, 2012, 22:09:56
edit2Rapporteer  
en verder varen wij grotendeels van de winter gewoon door.
maar dat is een kwestie van goede pakken en niet zo heel veel meer in het water liggen.
op dit moment is het nog wel aardig uit te houden met een goed pak.
Als je net begint zal je wel wat vaker in het water liggen en zal de kou dus eerder vat op je krijgen.

mocht je toch besluiten te wachten tot het voor jaar is het natuurlijk nooit verkeerd om een opfris dag te nemen bij een kite school op het moment dat je de draad weer oppakt.

kijk als je spullen gaat kopen via marktplaats wel goed uit dat je niet gaat voor te oud spul, aangezien dit vaak minder veilige kites zijn.
je kan hier onder het kopje gear kijken wat veilige spullen zijn en anders staat vragen natuurlijk vrij.

zoals faxie al zei, zou ik wel even je nummer weghalen Wink
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #3 Oktober 13, 2012, 22:21:06
edit2Rapporteer  
Hoi Sophie, gefeliciteerd met je nieuwe verslaving en welkom in de kite scene. Met deze temperaturen worden de binnenwateren redelijk snel koud, terwijl de zee langer warm blijft. Als beginner lig je redelijk veel in het water waardoor je sneller de kans loopt op onderkoelingsverschijnselen. Maar het is nu in een 4/3 wersuite nog wel te doen. maar het duurt niet heel lang meer tot je schoentjes, handschoenen, windstopper of zelfs een droogpak aan moet. Dus als je nu nog progressie wilt maken dan moet je elke minuut die je kan naar het water gaan, bij voorkeur met een buddie om je te helpen. Post gewoon wanneer je waar naartoe wilt dan reageren in de regel veel beginners of gevorderden die je wel willen helpen (als ik er ben help ik je desgewenst wel op weg).
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Oktober 13, 2012, 23:21:06
edit2Rapporteer  
Nummer even weggehaalt, is net wat slimmer denk ik.
mvbtje

Geen avatar

Berichten: 1175
Antwoord #5 Oktober 14, 2012, 01:23:16
edit2Rapporteer  
Ik zou proberen nog tot eind oktober het water op te gaan. Daarna toch maar paar half jaartje wachten. Zelfs met een droogpak is lang in het water liggen niet zo relaxte (wat je in het begin toch wat vaker zult doen). De droogpakken speciaal gericht voor watersporten zijn namelijk toch nog heel anders dan overlevingspakken die in o.a. de offshore gebruikt worden.
Ook in het voorjaar oppassen. Als de omgevingstemperatuur lekker warm is ligt de temperatuur van het zeewater vaak nog stuk lager. Laat je daar niet door verrassen. Better safe than sorry


Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 Oktober 14, 2012, 01:48:30
edit2Rapporteer  
Misschien Lexa.nl eerst proberen Grin?
sophiedepie

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #7 Oktober 14, 2012, 10:01:57
edit2Rapporteer  
Hoi,

Bedankt voor het weghalen van mijn nr. idd niet zo handig.
Anyway, ik wil graag proberen op het strandje bij ijburg.. of anders wellicht in zandvoort.
kan ik niet met een heel goed pak gewoon de hele winter doorvaren?

Groetjes,
Sophie
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #8 Oktober 14, 2012, 10:29:56
edit2Rapporteer  
Tuurlijk waarom niet?   is voor iedereen verschillend, maar wat al gezegd was, lig je te lang in het water om wat voor reden dan ook,komt onderkoeling om de hoek kijken..   maar ik ging swinters ook door hoor,soms een uurtje. Dus persoons afhankelijk. Zie ze nu ook al in droogpak,dusssss.. Kortom goed warm pak, uurtje klooien en weer naar huis, en dit heel de winter dan kan het (bijna) niet fout gaan. Wel op een locatie waar je lekker kan staan.
sophiedepie

Geen avatar

Berichten: 22
Antwoord #9 Oktober 14, 2012, 18:16:37
edit2Rapporteer  
wat kost zo,n droogpak?
Splitrr

Berichten: 508
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #10 Oktober 14, 2012, 18:30:07
edit2Rapporteer  
500-800€  maar met een  goede 5/3 pak en een een warmhoudshirtje ben ff naam kwijt en je kan de winter door. Maar idd dit verschild per persoon. Ik zou dat geld eerder voor een goede nieuwere kite besteden dan een droogpak.  Wink

Ik ben heet Joepie en kan lang vooruit met een wetsuit. Tongue

Zoek erst maar gode kiteset + wetsuit uit. Droogpak kan altijd nog;)
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #11 Oktober 14, 2012, 18:55:00
edit2Rapporteer  
Droogpak koop je al in Engeland voor zo'n 300 euries. Zijn van Gul en gewoon goeie pakken. Ik vaar er al 3 winters mee en altijd lekker warm.  InLove Op mijn kitesetjes na echt de beste investering voor het kiten.

IJburg is niet echt een lekkere beginnersspot hoor. Als het daar misgaat, drijf je meteen naar het bos aan de overkant. Ook kun je daar niet staan en dat is misschien in het begin wel lekker voor je. Kun je beter naar één van de andere spots aan het IJssel/Markermeer gaan. Denk aan Schellinkhout en Muiderberg. Ook nog redelijk dicht in de buurt van Amsterdam en altijd mensen die je willen helpen. Muiderberg is de sfeer een stuk minder dan in Schellinkhout. Het is nu nog wel te doen met je wetsuitje, maar houdt rekening met onderkoeling als je lang in het water ligt of staat. Qua zee is voor jou Wijk aan Zee of IJmuiden goed te doen. Daar is het ook altijd druk met kiters. Diezelfde kiters komen ook meestal wel op de binnenwaterspots in Noord-Holland.

Kijk gewoon even in het topic 'Noord-Holland, waar gaan we beulen'. Daar kun je altijd zien wie waar heen gaat vanuit Noord-Holland. Gewoon ook gaan als er anderen gaan, effies op de spot zeggen dat je beginner bent en wat hulp nodig hebt. Vrijwel iedereen wil je dan helpen. Vraag het dan niet aan een andere beginner, maar aan de locals die daar rondlopen.

Veel fun op het water Sophie. ThumpsUp
So_Surreal

Berichten: 945
Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #12 Oktober 14, 2012, 20:31:36
edit2Rapporteer  
Ik ben ook een beginner en werk in Amsterdam, woon zelf in Hoorn en kite in Schellinkhout Smiley
Heb ook net mijn spullen besteld op internet Grin
Dee65

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #13 Oktober 15, 2012, 09:03:46
edit2Rapporteer  
Ha Sophie! Ben zelf ook beginner uit Amsterdam, en oefen wel eens bij IJburg (toevellig afgelopen donderdag-avond en zaterdag). Zoals al gezegd: niet de meest ideale plek, en zeker niet nu ze aan de walkant bezig zijn. Op het uiterste puntje lukt het nog wel, maar dan alleen met oost/zuid-oost wind. Let op: bij noord of west wordt je van de kant afgeblazen en eindig je in Almere of het Diemerbos! Bijkomend nadeel is dat het vrij snel dieper wordt dan sta-hoogte, en dat is voor beginners wel verrot lastig.
Een (veel) betere plek is Muiderberg, daar kan je honderden meters vanaf de kant nog lopen. Nadeel daarvan is weer dat je alleen lekker kunt kiten als er Noord in de wind zit (bij Zuid wordt je van de kant afgeblazen, en is de wind te vlagerig omdat hij dan vanaf het land komt).

Wat temperatuur e.d. betreft: je kan altijd nog een shorty over je wetsuit aantrekken: die dingen zijn helemaal niet zo duur (drie tientjes bij de Decathlon ofzo) en je hebt meteen dubbele isolatie voor je romp/bovenbenen/bovenarmen.


Anyhow: succes met deze geweldige sport, en mocht je een groene North EVO voorbij zien wapperen bij IJburg: dan ben ik het Grin
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #14 Oktober 15, 2012, 09:22:03
edit2Rapporteer  
Citaat
Droogpak koop je al in Engeland voor zo'n 300 euries. Zijn van Gul en gewoon goeie pakken. Ik vaar er al 3 winters mee en altijd lekker warm.   Op mijn kitesetjes na echt de beste investering voor het kiten

En Zo Is Dat !!!!!!!!!!!!!  ListenToMe  ThumpsUp Cool Joepie YeSS
Ride

Berichten: 4775
Logs: 0 | 234 uur
Antwoord #15 Oktober 15, 2012, 10:00:19
edit2Rapporteer  
Noord en Noord-oost zijn juist de beste windrichtingen voor IJburg. Absoluut niet met iets met Zuid erin gaan varen op IJburg. Dat is aflandig. Sophie, ga als beginner nou maar niet naar IJburg, zeker niet nu met die werkzaamheden. Je kunt met diezelfde windrichtingen gewoon varen op Muiderberg. Doe dat dan maar, ook al is dat niet de allerfijnste spot.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.