Cabarete maart 2012

kees69

Berichten: 280
Maart 27, 2012, 16:09:38
edit2Rapporteer  
Er is al veel overgeschreven, maar hierbij toch even mijn belevingen van Cabarete.
Ben er van 11 tot 25 maar geweest en zat in hotel tropical casa laguna. Allen L/O, want je kunt heerlijk eten in de vele restaurantjes. Het hotel zit midden in het centrum en gelijk aan het strand. Niets bijzonders, maar schoon en zeer vriendelijk personeel. Ben met Arke gevlogen en vooraf me kitetas als golfbag aangemeld. Bij de balie op schiphol aangegeven dat ik de tas had aangemeld en wonder boven wonder.......niks betalen, foutje bedankt. Terug echter wat minder, wederom gezegd dat ik goftas bij me had, maar moest me tas daar open maken en een dikke 80 euro betalen ThumpDown

Me kitespullen heb ik gestald bij Kite Club, de 1e kiteschool als je aankomt op kitebeacht. Je kan er voor ongeveer een euro naar toe op de mototaxi, maar ik heb meesteal wandelingetje over het strand gemaakt, is ongeveer 10 minuutjes lopen. In de baai wordt ook vol op gekite, maar heb daar toch meer shop als op kitebeach. Op kitebeach zelf kun je heerlijk kiten, blijf uit de buurt van de kant voor de kitescholen want daar willen de locals/leraren zelf de show stelen. Zijn vaak jonge gasten zonder enig besef van verantwoordelijkheid want ze knallen hun kite alle kanten op en als ze hem vol in iemand anders kite knallen, jammer dan. Werd naar mate de dagen volgden wel irritant.

Vaar je echter gewoon van de kant af richting het rif heb je over het algemeen genoeg ruimte. Op het rif onstaan leuke golven en vooral met de golven mee varen is schitterend. Ben niet een super getallenteerde kiter, maar heb werkelijk genoten van het kiten daar en met een beetje mazzel zie je ook nog een schildpad voor je opduiken, is me een stuk of 5x overkomen.

Cabarete zelf in eigenlijk een lange straat vol met bars, restaurants, heeeeeeeel veel gasten die je van alles willen aansmeren en lieftallige dames..................die je van je zuurverdiende pesos willen ontdoen ThumpsUp. Op het strand is het een en al bars en restaurants en is er elke avond wel reden voor een feestje. Omdat ze ook nog zo'n beetje de hele avond happy hour hebben is het drinken en ook nog eens lekker goedkoop. Cuba Libre voor een euro !!! Grin
Ook is er op windloze dagen voldoende te doen. Ben zelf een dag walvissen gaan kijken en een ochtend crossen door het binneland op een quad motor.

Ik vond het een prima bestemming, het is er vrij goedkoop en ondanks een paar flinke buien heb ik bijna elke dag schitterend weer gehad. Wat betreft de wind, heb denk ik van de 14 dagen dat ik er was er 10 kunnen kiten, hoofdzakelijk met de 12 meter. Wind trek in de middag vaak pas aan dus vroeg opstaan is geen noodzaak, wat gezien de "hete" avonden geen overbodige luxe is Wink

al met al een topbestemming
kiterunner

Berichten: 74
Antwoord #1 Maart 27, 2012, 20:28:00
edit2Rapporteer  
Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad, ik ga waarschijnlijk de laatste week van april weer naar cabarete voor een weekje.  Het rif is wel een eindje uit de kust, maar het is echt mooi om daar te varen tussen die schildpadden.
Ik heb er weer zin in.
kees69

Berichten: 280
Antwoord #2 April 06, 2012, 09:03:50
edit2Rapporteer  
Filmpje Cabarete


http://youtu.be/8YADeAHwD0M
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #3 Juni 27, 2012, 17:56:57
edit2Rapporteer  
Cabarete is soooo mooi, of... is het de entourage eromheen   Huh

Miami Dolphins Cheerleaders "Call Me Maybe"

http://www.youtube.com/watch?v=FIfbghHdG1s&feature=player_embedded


Oh jah voordat de discussie van relevantie weer start  schater ik zag nog een gele directional  [2:45} op het strand liggen  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.