Kleine matras 133cm tog nog genoeg kracht ?

kitewesley

Geen avatar

Berichten: 40
Juli 06, 2012, 09:05:23
edit2Rapporteer  
Ik heb een matras vlieger besteld, wel  2 lijns maar, heeft deze genoeg kracht om me vooruit te trekken hij is 133cm en 0,7m² het merk is Peter Lynn Vibe II Matrasvlieger


bedankt.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Juli 06, 2012, 09:15:00
edit2Rapporteer  
He Wesley, daar ben je weer! Wink

Oppervlakte zegt op zich niet heel veel over de te verwachten trekkracht.
Ook het type en ontwerp van het matras zijn belangrijk.

Wat ik van de website van Peter Lynn haal is het een ideaal trainerkitetje.
Om je over het strand te sleuren heb je meer oppervlakte nodig. Dat wil niet zeggen dat het geen leuke vlieger is, in tegendeel

Hier een filmpje:


http://youtu.be/WLn0Yz2QdAA


Hier de link naar de website

kitewesley

Geen avatar

Berichten: 40
Antwoord #2 Juli 06, 2012, 09:20:40
edit2Rapporteer  
Oke, bedankt voor de reactie Smiley want me zo kleine matras die we hadden gekregen is best sterk maar, licht waarschijnlijk ook aan de wind die ter staat. ik ga morgen naar brouwersdam als het goed weer is en dan eventjes kijken.

Zou ik van deze 2lijns ook een 4 lijns kunnen maken, heb veel geduld en best wel veel vrijetijd?

Edit: Je kunt altijd je laatste bericht aanpassen, wil je nog meer vragen. Dat kun je doen door rechts bovenin je tekstveld op "Edit" te drukken.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juli 06, 2012, 09:32:38
edit2Rapporteer  
Ooit had ik een Ozone Imp. Ook een zeer klein matrasje van 0,6m2 oppervlakte.
Dat ding was zo sterk gemaakt, dat je zelfs in 8/9 Bfrt ermee kon kiten. En dan trok hij mij met 70kg wel voort.

Of de Peter Lynn tot zulke harde wind kan durf ik niet te zeggen. En pas op, de snelheden in die windsnelheid zijn bizar hoog.

Ideaal om kitecontrole te krijgen, en hij vliegt al vanaf 2 Bfrt vermoed ik.
Lekker meenemen naar de Brouwersdam, en houdt een beetje afstand tot mensen die aan het kitesurfen zijn. Als de lijnen in de knoop komen gaan alle lijnen door. En dat is een dure grap!
kitewesley

Geen avatar

Berichten: 40
Antwoord #4 Juli 06, 2012, 10:08:10
edit2Rapporteer  
Ja ik snap wat je bedoel ik neem zelf me kite ook mee maar denk zomaar eens dat er veelste veel wind staat morgen daarom nog deze matras gekocht om me vriendin ook te leren vliegeren
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.