tips gezocht voor kitesurfkitetentje ?

bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
December 21, 2013, 22:56:43
edit2Rapporteer  
kitesurfkitetent  ????

Ik weet niet of deze al voorbij gekomen is, maar surfers zijn lekker creatief bezig:

http://www.youtube.com/watch?v=5mRF8CgLlWk&sns=em


Ook deze vind ik ook echt schitterend (huis):

http://www.youtube.com/watch?v=E2E7csoxFSc&sns=em


Maar dat zoek ik dus allemaal niet.
Mijn ideetje is dit. Ik verlies wel eens mijn aansluitende vlucht (connecting flight) en dan zit je gauw 6 tot 9 uur op een vliegveld te wachten. Die stoelen zijn hard, en r zitten altijd van die zwervers in. Ik heb ook wel op t grasveld geslapen grenzend aan t vliegveld (gras is zacht), maar bij elke ritsel of geluid krijg je een onveilig gevoel en dan lig je ook niet lekker. Soms kom je ergens bij een hostel, maar is dat ding vol, maar hebben ze wel een tuin. Ik wil niet met een tent zeulen, er moet toch iets mogelijk zijn met je gear.  Het is van vergelijkbaar materiaal.

Dat zijn momenten waarop ik denk: blaas mn kleinste maat kite op die in mijn koffer zit. En dan zou er een  soort hoes moeten zijn die je kite omtovert tot een tent net zoals bij het 1e filmpje en dat je bij de ondergrond een soort opblaasbaar matrasje hebt (soort half ei). Rits dicht en slapen maar.  Dus op de airport, net buiten de airport, iemands tuin.
Idee dat je ergens gestrand bent, en dat je even kunt rusten, dat niemand je meteen kan vastpakken.

Denk niet dat zoiets al bestaat.  Iemand enig idee hoe je zoiets kunt maken, welk materiaal. Ik zit op campingsites te kijken, zonder veel succes. En dan zo n opblaasmatje. Moet allemaal niks wegen (vind ik).
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 December 22, 2013, 09:36:32
edit2Rapporteer  
@Wimt, kom er maar in met een no-budget-solution! Deze uitdaging moet te doen zijn. Gearbag van bubbeltjesplastic een kite en de lijnen van je bar en je komt een heel eind.
Bbtw

Berichten: 232
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #2 December 22, 2013, 10:35:56
edit2Rapporteer  
Ik zou gewoon zorgen dat je op tijd op het vliegveld staat. Dan is jouw probleem ook opgelost Grin In een ander geval zou je eens contact op kunnen nemen met een zeil/zonweringmakerij, mogelijk kunnen die je verder helpen. Met wat afvalmateriaal moeten de kosten ook wel te drukken zijn. ThumpsUp

Succes
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #3 December 22, 2013, 12:42:19
edit2Rapporteer  
Bikinii, je vergeet iets essentieels volgens mij. Als je iets van een cocoon mee neemt dan kost dat kostbare extra gewicht, wat weer tenkoste gaat van gear of kleding, die je evt mee wilt nemen. Ik zeg gewoon: zorgen dat je voor de aansluitende vlucht, ruim van tevoren aanwezig bent. Stap je over op een carrier van de zelfde alliantie dan is het vaak geen ramp want dan boeken zij je over naar de volgende vlucht en krijg je er meestal een overnachting bij, als de 12uurs limiet wordt  overschreden. Ga je overstappen op een budget carrier of niet geallieerde carrier, dan hoop ik dat je niet een vlucht hebt gekozen die maar 1X per week wordt uitgevoerd (dat kom je nog wel eens tegen in exotische oorden) want dan is het heel zuur voor je vakantie budget en vakantie duur. Voor bestemming waarvan je weet dat de weekelijks vluchtuitvoeringen beperkt zijn, zorg ik er zelf voor dat ik een dag van tevoren al op de luchthaven van vertrek ben en neem daar een goedkoop hostelletje oid (vooraf geboekt). Reizen met het vliegtuig is plannen, en heeft een backup plan nodig ..
bikiniisuit

Geen avatar

Berichten: 223
Antwoord #4 December 22, 2013, 16:54:26
edit2Rapporteer  
EJ ben aan plannen v stille zuidzee, back up is handig. En t mag idd niks wegen. 
BTW : zit te denken aan materiaal v kapotte parapente, ergens op dit forum zag ik een thread met iemand die oude kites zocht, kan natuurlijk t zelfde doen bij parapente forum.
Ik ga ook even posten op t Duitse forum. Daar zitten knutselaars.

thnx 
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 December 22, 2013, 17:07:48
edit2Rapporteer  
core n more geloof ik, of sjoerd santema
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 December 23, 2013, 03:51:14
edit2Rapporteer  
EJ ben aan plannen v stille zuidzee, back up is handig. En t mag idd niks wegen. 
BTW : zit te denken aan materiaal v kapotte parapente, ergens op dit forum zag ik een thread met iemand die oude kites zocht, kan natuurlijk t zelfde doen bij parapente forum.
Ik ga ook even posten op t Duitse forum. Daar zitten knutselaars.

thnx 
Hmmm  een bivak slaapzak is waterafstotend, maar weegt al gauw een kilo of 4... Anderzijds in de tropen heb je aan een plastic zeiltje en een klamboe gauw genoeg.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.