Boot in Dusseldorf

-Martijn-

Geen avatar

Antwoord #25 December 17, 2012, 19:39:14
edit2Rapporteer  
Dat is zoals ik het nu heb Wink 5/3 + shirt + handschoenen + schoenen

Blijft koud Smiley Met name op de kant, tijdens het lopen van/naar en omkleden. En het gaat nog wel een flink portie kouder worden.
HaPe
Moderator

Logs: 0 | 273 uur
Antwoord #26 December 17, 2012, 20:05:50
edit2Rapporteer  
Heb sinds een kleine maand een drysuit (gul astro) en had dit veel eerder moeten doen.
Vaar altijd het hele jaar door, vorige winter ook in m'n wetsuit icm schoentjes, handschoentjes en een cap. Had het toen niet echt koud, maar een drysuit is toch een stuk relaxter met deze temperaturen (afgelopen vrijdag ijs aan de kant van het water, en zweten in m'n drysuit).
Ook voor een beginner is dit wat relaxter, als beginner zou ik alleen wel wat meer thermokleding er onder aan doen. (vooral op binnenwater) Slijtage zal over het algemeen wel meevallen.
rdeheld

Antwoord #27 December 17, 2012, 20:12:22
edit2Rapporteer  
Ik heb een Gul Code Zero droogpak  met sokken, die Ik eigenlijk gebruik tijdens het Cat zeilen, Meestal vaar ik dan door oktober, Nu Ik zon 1.5 jaar aan het kiten ben verslaaft geraakt ben ik vaar ik nu toch gewoon door en ik moet zeggen ik heb het nog niet echt koud gehad !, met name die sokken er aan vast zijn fantastich. Het nadeel van een droogpak is wel dat je minder beweegelijk bent.

Ook al kan ik nu mezelf goed redden met veel wind en goed body draggen. Ik houd toch rekening met deze temperaturen door niet heel ver de zee op te gaan, Je merkt namelijk dat als je gewoon aan het kiten bent er niet veel aan de hand is en zelfs warm is . dit word ff anders als je 5 minuten aan het body draggen bent. dan merk je pas hoe veel sneller totale onder dompeling je afkoelt, als dit dan ook nog eens aan het eind van je kite sessies gebeurt net toen je dacht zon nou ga ik stoppen want ik ben kapot. dan houd je niet zoveel reserve meer over voor als er echt iets gebeurd, als een lijntje knapt of zo.

Voor beginners pas op op open water !  En met droogpak kan je gewoon het hele jaar door kiten en als anderen met een wetsuite staan te verkleumen maak je gewoon nog ff een rakje.
So_Surreal

Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #28 December 17, 2012, 22:31:09
edit2Rapporteer  
Ik heb al een 5/3 wetsuit, maar blijf koude handen en voeten hebben.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #29 December 17, 2012, 22:38:24
edit2Rapporteer  

Heb je dan wel goede schoentjes en handschoenen? Misschien zitten ze te strak want dan krijg je het ook sneller koud.
So_Surreal

Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #30 December 17, 2012, 22:41:13
edit2Rapporteer  

Heb je dan wel goede schoentjes en handschoenen? Misschien zitten ze te strak want dan krijg je het ook sneller koud.
Ja de schoentjes zijn hoog en zitten goed dicht met klitteband.
De handschoentjes zijn dunner zodat ik bewegingsvrijheid heb, anders krijg ik last van kramp.
Maar merk dat mijn hele lichaam hard bezig is om warm te blijven.
Geloof dan ook wel dat het komt omdat mijn handen en voeten aan het uiteinde van mijn lichaam zitten en daardoor minder warm gehouden worden.
Ik heb het normaal nooit snel koud eigenlijk.

Maar de voornaamste reden is dat ik het erg koud heb bij het omkleden als ik uit het water ben.
Monkh

Logs: 0 | 403 uur
Antwoord #31 December 17, 2012, 23:35:29
edit2Rapporteer  
Vaar nu 2 winters met de fuse en ik heb het echt nooit koud. Als ik bij de auto kom ben ik zelfs zo warm dat ik blij ben dat ie uit kan (soort gevoel alsof je uit een sauna stapt).  Het enige koude is in je drysuit komen en als het echt koud is trek ik mn thermo thuis alvast aan. Je kan ook veel langer varen omdat het minder energie kost.

Tov van de Gul en dat soort pakken is het nadeel wel dat de fuse van neopreen is gemaakt en als ie nat is wordt het wel een heel gevaarte wat je met je mee draagt. Die Guls zien er lichter uit (zelf nooit gevaren) en zijn ook wel goedkoper.

Btw bij Eurofun destijds prima deal gemaakt als ik die prijzen zo zie ;-)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.