Vietnam...Mui Ne...Hoe is het?

daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Februari 06, 2013, 13:58:07
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Ik wil in 14 tm 30 maart naar Vietnam om te kiten, waarschijnlijk naar Mui Ne.
Helaas kan ik weinig info vinden over hoe het daar is. Wie is er geweest?
Hoe is de chop?
Hoe is de wind in maart?
Is windguru/windfinder betrouwbaar in de metingen, op welke specifieke plek moet ik kijken…Phan Thiet?

Alle info is welkom!

Gr Daan
Marco B.
Moderator

Berichten: 1182
Logs: 0 | 1754 uur
Antwoord #1 Februari 06, 2013, 14:17:31
edit2Rapporteer  
Vraag Martin, https://www.facebook.com/#!/fotografiemartinleppers?fref=ts, even. Hij is daar nu instructeur
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #2 Februari 06, 2013, 15:48:34
edit2Rapporteer  
Ik ben er een paar jaar gelden in April geweest en toen stond er een goede wind. Met een 9 kan je daar lekker uit de voeten.
daantjes

Geen avatar

Berichten: 306
Antwoord #3 Februari 06, 2013, 17:07:48
edit2Rapporteer  
Thnx Marco,

Robin ook bedankt! Verder nog... Ik lees dat t water vies zou zijn... Klopt dit? Hoe zou je kiten in Vietnam beoordelen?
alexander1965

Berichten: 142
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Februari 06, 2013, 19:42:01
edit2Rapporteer  
Meest voor de hand liggende kite is een 10m. Wind komt meestal pas vanaf 12:30 of later tot ongeveer 16:00 tot 17 uur. Side shore van links als je naar de zee kijkt. Bij starten meestal golven tussen 0,5 en 1,5 meter en water is de kleur van de Noordzee met veel garnelen.  Als de wind komt is zonnen op strand alleen lekker achter windscherm.
Strand en huisvesting is links ( kijkend naar zee) voor de russen en rechts voor de anderen.
Met kitescholen is ook downwinders mogelijk op rustige plaatsen.
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #5 Februari 08, 2013, 01:08:50
edit2Rapporteer  
Windfinder is niet erg betrouwbaar. Zit ook stuk thermische wind in, wind gaat aan rond uur of 11/12 en trekt dan aan in de loop van de dag.

T water is er niet zo schoon als in NL, niet teveel bij nadenken iig. Met volle maan staat er een flinke shore break waar je op kan golfsurfen, om dan met je bek op t zand te klappen en je kite in een boom te planten.

Verder wel heel chill qua eten/drinken en mensen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.