Kitesurfen met Wakesurf board (5'0")

Mitchel_12000

Berichten: 1183
April 29, 2013, 11:29:37
edit2Rapporteer  
in mijn zoektocht naar een boardje voor de dagen met weinig wind, kwam ik deze tegen op marktplaats. Een Liquid Force Venture 5'0".

Is dit wat denken jullie voor iemand van 70kg? Het zullen mijn eerste stappen worden met een (strapless) directional en volgens mij kan je dit plankje ook nog aardig op de kanten varen als ik de verhalen op internet mag geloven. Graag hoor ik wat jullie er van vinden.

Groeten,
michiel

 http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/wakeboarden/m651463330-liquid-force-wakesurfboard.html
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 April 29, 2013, 13:21:50
edit2Rapporteer  
ligt er denk ik aan hoeveel rocker dat board heeft... als ie zo krom is als een banaan (wat normaal is bij wakeboards) zal ie teveel weerstand geven om als lightwind kiteboard dienst te doen.

Als je toch een strapless directional voor lightwind wilt... waarom dan niet een skimboard, daar lees ik een hoop goede verhalen over mbt lightwind fun (zelf geen ervaring mee helaas)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 April 29, 2013, 13:49:13
edit2Rapporteer  
Wat Karel79 al aan haalt: dit board is gemaakt om achter een flinke (speed)boot een flinke golf te trekken waarop je hiermee kunt surfen. Omdat deze golf vrij kort is moet het board flink wat rocker hebben.

En juist met low-end kun je rocker missen als kiespijn Wink

LF heeft wel een low-end plankje/surfboard voor het kiten.
Hij is onlangs in kiteboarding.de getest. Maar de Nobile woodskim kwam er toch als een van de besten uit wat low-end als betreft, buiten dat het ook niet moeilijk was en erg veel plezier geeft!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.