Essaouira (morocco)

SanderH

Berichten: 135
Juni 19, 2013, 19:31:12
edit2Rapporteer  
Iemand (recente) ervaringen met deze kite locatie?

http://need2kite.com/location/essaouira/#overview
ziet er wel goed uit dacht ik ,maar ik ben opzoek naar meer bronnen Wink
windstruck

Berichten: 31
Antwoord #1 Juni 19, 2013, 20:55:31
edit2Rapporteer  
Zie ook hier http://www.hanglos.nl/forum/304781/kiteforum-essaouira-juli-.html

Ik was er vorig jaar, maar vond er niet zoveel aan daar, vies smerig water.
Met de cultuur heb ik ook weinig, veel lawaai en geschreeuw de hele tijd, voelt gewoon niet gezellig aan

Is weinig te doen daar naast kiten, de stad heb je in 1 dag ook wel gezien.
Ik hou niet zo van de tajine keuken, dus zat vaak pasta en pizza's te eten.

Kwa wind was het wel okee, veel kunnen varen, maar door de sahara wind kon het wel erg toenemen naar de 8bft, zaten toen praktisch met zijn 2en aan een 6m als enige nog te kiten.

Voor mezelf is het een eens maar nooit weer, voor dezelfde prijs is Fuerteventura velen malen beter op alle vlakken.
Ganzebos

Geen avatar

Berichten: 20
Antwoord #2 Juni 19, 2013, 22:37:13
edit2Rapporteer  
SUPER locatie!! Was er vorig jaar juli. Veel kiters, maar ook genoeg ruimte. Er staat altijd wind en daar werd ook de PKRA (of weet ik veel hoe die kitewedstrijd heet) gehouden.
Helaas kitte (is dat verleden tijd??) ik tzt nog niet, maar daar ben ik wel aangestoken door het virus.

Essaouira is veel vriendelijker dan Marrakesh en....ze hebben een strand, dat maakt het ook beter om te kiten natuurlijk.

Of fuerta beter is zou ik niet weten.

mazzel
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #3 Juni 19, 2013, 23:51:28
edit2Rapporteer  
fuerte is wel leuk, half april een weekje geweest met 2 dagen wind, het kan dooien of het kan dooien (blijft fuerte, vriezen zal het er niet)

als je het over kitte hebt, dan heb je een badkamer tegeltje vastgezet Smiley

engels technisch zal het gewoon kite ik nog niet zijn, anders vliegerde ;-)

kheb trouwens op fuerte net zo goed kunnen kiten als op gran canaria (twee jaar geleden met kerst)
Hattori Hanzo

Berichten: 412
Antwoord #4 Augustus 11, 2013, 14:10:58
edit2Rapporteer  
Essaouira is een vette plek! Ben net een weekje terug en heb me prima vermaakt!

Snoeiharde wind wel flink vlagerig! Laat kites groter dan 9 meter maar lekker thuis Wink
Nog leuker is Sidi Kaouki, 20 km onder Essaouira. Heb je een strand van  5 km te verdelen met 4 kiters en 6 golfsurfers.... Meest relaxte plek in Marokko waar ik geweest ben..

Ook hier weer vlagerige wind met best veel windgaten maar dat heb je met iedere plek die het moet hebben van thermische wind!

Zou zeker die kant op gaan ipv fuerte..vond marokko leuker...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.