Depower op een Bandit Dos 12m

Erikvanveen

Geen avatar

Berichten: 5
September 16, 2013, 08:47:37
edit2Rapporteer  
Hallo!

Sinds een tijdje heb ik een Bandit Dos 12m.
Volgens vele websites is de windrange ongeveer van 13 tot 24 knopen.
Ik merk echter dat ik met een beetje wind (15-17 knopen ongeveer) de kite op de bar echt volledig moet depoweren. Maar zelfs dan als ik de kite boven me stuur wordt ik soms lichtjes van de grond getild.

Ik had niet verwacht dat hij zo hard zou trekken. Op de kite zelf kan ik de lijnen niet echt anders aansluiten, dan zou ik een nieuw verbindingspunt moeten laten bevestigen.

Heeft iemand ervaring met een bandit dos van dit formaat? Ik ben op zoek naar tips!
Bijvoorbeeld de stuurlijnen op de bar, die kan je ook verstellen, kan het hier ook mee te maken hebben?

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #1 September 16, 2013, 08:52:26
edit2Rapporteer  
Weet niet of het kan bij de f-one bar,maar onder de floaters zitten vaak ook afstelknoopjes,stel hem in op het knoopje het verst van de bar.Het lijkt erop dat je powerlijnen te lang zijn dus om dit de compenseren de stuurlijnen langer maken...Dat helpt!
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #2 September 16, 2013, 10:51:15
edit2Rapporteer  
Mijn ervaring is dat die Dos aardig wat kracht genereert. De bovenkant van de gegeven windrange is dan ook wat aan de scherpe kant.

Je hebt bij de bar ook wat knoopjes, het knoopje wat het verste van je af staat geeft de meeste power. Je zou hem er een knoopje ervoor kunnen zetten. Destijds heb ik begrepen dat meerdere met mij dat ding ook fijner vonden vliegen als je hem een knoopje terugzet.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #3 September 16, 2013, 11:37:46
edit2Rapporteer  
Een dos 12 in 24 knopen? Alleen voor 90 plussers...
heb de dos 10 gehad en bij 22 knopen ging die echt in de tas en haalde ik de 7 dos tevoorschijn.... mijn Waroo 13 heb ik liever op bij 24 knoop dan de dos 10... Of zou het komen doordat ik nu wat meer ervaring heb...
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 September 16, 2013, 12:12:27
edit2Rapporteer  
Ik heb dezelfde ervaringen gehad. Daarom kwam de 12 bijna niet uit de tas en gebruikte ik de 10m als lichtweer kite ....
Erikvanveen

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #5 September 16, 2013, 23:32:34
edit2Rapporteer  
Yes perfect! Die knoopjes waren het inderdaad, ik zat op de kite te zoeken.
Vandaag de kite tot 20+ knopen goed kunnen houden.
(Ik weeg 88 kilo). Bedankt!
Raymond.V

Berichten: 261
Antwoord #6 September 17, 2013, 09:32:38
edit2Rapporteer  
Zelf heb ik ook de Bandit Dos 12 m gehad, ik had het zelfde probleem. De standaard afstelling van de bar klopte niet met de kite. Ik had de centerlijn nooit op het laatste knoopje, bijna altijd op het 2e of 3e knoopje vanaf het einde. Voor de afstelling kan je hem in de lucht zetten en de bar volledig aantrekken, als je even wacht en hij backstalled dan zal je de centerlijn iets in moeten korten (knoopje verstellen). Let er wel op als je dit in het absolute low end doet met wat vlagen dat hij makkelijker backstalled.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.