kite2fly

|
haha gaan met die....banaan ;-)
|
|
|
|
ronny

|
haha gaan met die....banaan ;-)
ja ja sebas met die banaan  hhahhah
|
|
|
|
|
thijs77

|
kicke zeg! zag je gaan gisteren  heb zelf de ballen er nog niet voor (was met die foilkite bezig)
|
|
|
ronny

|
thijs gewoon proberen eigenlijk is het heel simpel.
alleen de knop omzetten om het te doen is lastig
en toon ik heb al een windscherm voor op de kinderwagen ken ze gewoon op het strand staan hihi
|
|
|
thijs77

|
toch maar eens proberen maar dan wel met de LEI, ben bang dat die flysuffert niet snel genoeg rond gaat.. in ieder geval maar eens handjes schudden volgende keer? 
|
|
|
|
Morres

|
LOOPAH! 
|
|
|
|
ronny

|
ja ronald en je heb er een paar gezien 
|
|
|
|
wild dreamer

|
Lekker Ronny, Gewoon elkaar oppeppen, zoals je zei.....met afgelopen kerstvakantie, en sindsdien loop ik ook  . Bedankt gast!!
|
|
|
Ocean-Limbo

|
Sinds gisteren weet ik welk gezicht bij al die loopacties hoort ......  vette loops... 
|
|
|
|
Peer

Logs: 0 | 60 uur
|
Wat is eigenlijk de minimale waterdiepte wanneer je dit voor het eerst gaat doen? Ik vaar vaak op mirns (nu nog niet eens heup diep) of lauwersoog (ook vaak zo ondiep). Lijkt me als beginner niet aan te raden daar. Wanneer je ondersteboven naar beneden komt zit je tot aan je schouders in de waterbodem... Heb eens een keer in meter diep water bij 30+ knopen per ongeluk geloopt tijdens een backroll dat gaf ook een onaangenaam schurend gevoel aan het hoofd...
|
|
|
CCaptain

|
Mooie Loopies papa Ronny! Je stond die dag met een mooie loop op mijn eerste gopro filmpje. Hier is ie  Nog bedankt voor je geluidfragment aan de soa-crew. Die kon mooi onder de "edit"  <iframe src="//player.vimeo.com/video/88946790" width="500" height="281" frameborder="0" webkitallowfullscreen mozallowfullscreen allowfullscreen></iframe> <p>
http://vimeo.com/88946790
from CCaptain on Vimeo.</p> @ Peer, 20 cm is zat  , toch heb ik graag een halve meter water of zoiets bij het loopen, maar het is ook weleens minder... Bij een val kom je zelden diep door je voorwaartse snelheid. Wel moet ik bekennen dat ik mijn eerste wat dikkere loopjes op de zandmotor heb geoefend. Het is daar lekker diep achter de bank, dat gaf me meer vertrouwen. Oefenen met meer waterdiepte raad ik je zeker aan. Een paar harde crashes zitten er vaak wel bij  Suc6 
|
|
|
Marco B.
Moderator

Logs: 0 | 1754 uur
|
Wat is eigenlijk de minimale waterdiepte wanneer je dit voor het eerst gaat doen? Ik vaar vaak op mirns (nu nog niet eens heup diep) of lauwersoog (ook vaak zo ondiep). Lijkt me als beginner niet aan te raden daar. Wanneer je ondersteboven naar beneden komt zit je tot aan je schouders in de waterbodem... Heb eens een keer in meter diep water bij 30+ knopen per ongeluk geloopt tijdens een backroll dat gaf ook een onaangenaam schurend gevoel aan het hoofd...
ik kruis vaak eerst wat hoger op en dan een beetje oefenen. Ben begonnen met eerst wat lagere sprongen te maken en wat later inzetten, dan krijg je niet zo'n enorme slinger (pussy loop)
|
|
|
HaPe
Moderator

Logs: 0 | 273 uur
|
Gewoon hard genoeg loopen. Dan heb je zoveel voorwaartse snelheid dat de diepte niet meer uit maakt 
|
|
|
rdeheld

|
Ik heb pas ook mn eerste loops geprobeerd, bij weinig wind , sprongetje omhoog, kite bijna recht boven me en een flinke pull aan een kant van de bar, dat gaat allemaal goed.
Maar met meer wind op het momment dat ik hem will loopen staat mn kite ergens achter me op 11 uur als ik hem dan loop, staat mn lichaam de verkeerde kant op , het lijkt wel of teveel tegen de wind in probeer te springen. wat nu?
|
|
|
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
|
Ik heb pas ook mn eerste loops geprobeerd, bij weinig wind , sprongetje omhoog, kite bijna recht boven me en een flinke pull aan een kant van de bar, dat gaat allemaal goed.
Maar met meer wind op het momment dat ik hem will loopen staat mn kite ergens achter me op 11 uur als ik hem dan loop, staat mn lichaam de verkeerde kant op , het lijkt wel of teveel tegen de wind in probeer te springen. wat nu?
Eerst goed leren springen met de juiste techniek. Je kan nog een hoop verbeteren als ik je ziet proberen te springen, zorg dat de basis goed zit voordat je verder gaat met moeilijkere tricks. Wil ook wel tips geven als we de volgende keer samen varen.
|
|
|
rdeheld

|
Eerst goed leren springen met de juiste techniek. Je kan nog een hoop verbeteren als ik je ziet proberen te springen, zorg dat de basis goed zit voordat je verder gaat met moeilijkere tricks. Wil ook wel tips geven als we de volgende keer samen varen. Tips zijn altijd welkom! tks
|
|
|
HaPe
Moderator

Logs: 0 | 273 uur
|
Volgens mij idd ook wel de way to go, eerst met heel weinig wind leren de kite rond te trekken. Zo krijg je in ieder geval de basis van het loopen onder de knie, en krijg je niet als je hoger gaat het probleem dat je je loop niet doortrekt. Daarnaast er ook voor zorgen dat je je board met 1 tip naar voren land. Anders kan die klots water die tussen je benen omhoog schiet nogal pijnlijk zijn 
|
|
|