Relaunch 4 lijn kite

flupje

Berichten: 141
Maart 15, 2014, 20:42:08
edit2Rapporteer  
Mijn nieuwe park kites zijn 4 lijns en voorheen heb ik altijd 5 lijns gevaren. Nu merk ik dat ik nog zit te prutsen met een relaunch. Ik heb dit tot nu toe nog alleen gehad met mijn 12m

Vandaag gebeurde het ook weer dat mijn kite in het water lag op de leading edge en dat de tip over de leading edge in het water ligt. Ondanks dat ik 1 stuurlijn binnenhaal komt er niet genoeg wind in om de tip uit het water te trekken of dat de kite naar de zijkant van het windvenster glijd.

Bij mijn 5 lijns kreeg ik dit wel voor elkaar door aan de 5e lijn te trekken. Wat doe ik fout of is de truc met 4 lijns ?
bushmaster

Berichten: 151
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #1 Maart 15, 2014, 21:01:12
edit2Rapporteer  
Depower je de kite wel voordat je hem probeert te relaunchen?
flupje

Berichten: 141
Antwoord #2 Maart 15, 2014, 21:20:45
edit2Rapporteer  
Ja had hem wel gedepowered in het water.
bushmaster

Berichten: 151
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #3 Maart 15, 2014, 21:32:42
edit2Rapporteer  
Dan weet ik het ook verder niet. Mijn evo's gaan als ik ze depower en aan stuurlijn pak netjes naar de rand van het venster. Alleen als de wind soms inzakt dan wil de kite niet of als ik hem niet hard genoeg heb opgepompt.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #4 Maart 15, 2014, 22:01:56
edit2Rapporteer  
Geef je wel genoeg tegendruk? Beste is om in diep water je board dwars te leggen en dan pas te herstarten. Gaat dan een stuk makkelijker.

Bij weinig wind is 4-lijns ook iets lastiger herstarten als je 5fth gewend bent. Bij voldoende wind zou het juist sneller moeten gaan.
flupje

Berichten: 141
Antwoord #5 Maart 16, 2014, 23:19:32
edit2Rapporteer  
Ik kon staan maar misschien teveel gedepowered. Ik heb het nog niet met mijn 9 getest dus maar eens kijken hoe het daarmee gaat.
Jay Cabrinha

Berichten: 187
Logs: 0 | 169 uur
Antwoord #6 Maart 17, 2014, 15:00:02
edit2Rapporteer  
Soms helpt het om de andere stuurlijn even eerst een stukje binnen te halen. de kite draait dan meet voor de wind. dan flapt hij vaak open. zie (youtube) filmpje. Niet te hard trekken. je kan altijd harder trekken als je denkt dat het gaat werken.  Als je voor veilig wilt gaan uit het power window laten drijven. Dan de stuurlijn binnen halen waar mee je hem uit het water wil halen.
Zie bijvoorbeeld in deze link. Dit is op land maar het principe is het zelfde zie op 2:57 :

http://www.youtube.com/watch?v=n2W4fNVq6S4
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.