Als beginner kiten in Zuid frankrijk

timd

Geen avatar

Berichten: 6
Juni 10, 2015, 15:27:16
edit2Rapporteer  
Beste Kiters,

Ik ben een beginnend kiter. Ik kan varen maar heb nog moeite met hoogte
 lopen. Ik kite nu alleen nog in Medemblik en Schellinkhout omdat ik daar kan staan en het dus wat makkelijker is om te leren.

20 juni ga ik voor twee weken naar Frankrijk. De eerste week in de provence maar voor de tweede week heb ik nog niets geboekt. Nou lijkt het me leuk om de tweede week een camping te zoeken in de buurt van een kitespot als dat mogelijk is.

Zijn er in de provence of de omgeving (200km?) vergelijkbare spots als schellinkhout waar ik als beginner terecht kan en waar het ook waait eind juni begin juli?

Alvast bedankt




Lionheart

Berichten: 48
Antwoord #1 Juni 10, 2015, 17:59:15
edit2Rapporteer  
Ik vermoed dat Florence in de buurt van Nantes ligt??

La palmyre bonne anse is misschien een optie (ik ben er zelf nog niet geweest en ik weet ook niet of er veel wind is in juni-juli)

timd

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #2 Juni 10, 2015, 19:18:58
edit2Rapporteer  
Excuus, ik bedoelde Provence. Florence was de bestemming van afgelopen jaar
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #3 Juni 10, 2015, 19:29:39
edit2Rapporteer  
Le Grau du Roi: camping l'espiguette: mega strand, maar wel stevige branding ....
Beauduc: in the middle of nowhere ...... maar kei mooi ....
Huyeres/Giens: mooie omgeving maar plage Almanarre, niet doen ...... levensgevaarlijk ...
Leucate: Tramontanawind, niets voor beginners ...... (dit voorjaar twee dodelijke ongelukken)
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #4 Juni 10, 2015, 19:52:06
edit2Rapporteer  
Strand bij l'espiguette is idd prima, vorig jaar juni geweest. Vond de branding wel meevallen, maar ben de zee hier gewend  Lips Sealed. Zat op een Yelloh Premium camping, max. 5 min met de auto, maar wel 1 vd mooiere campings daar denk ik. Paar x met de 10 kunnen varen, had toen geen 14 bij me anders had ik vaker kunnen varen. Mega strand, aardig stukkie lopen ook.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.