Texas (USA) ???

alexx
Gast
November 27, 2004, 13:07:27
edit2Rapporteer  
Aloha,

Ik ga waarschijnlijk a.s. woensdag voor m'n werk naar Houston (Texas, USA). Een paar dagen werken, maar ik wil er effe een week of twee vakantie aan vast plakken. En ik denk dat ik m'n 14m2 kite en board mee wil nemen.

Heeft er iemand tips over kiten in Texas? Heeft iemand daar wel 's z'n kite opgelaten?

De volgende plekken klinken mij wel interessant:
- Texas City (de kust bij Houston)
- Corpus Christi (naam klinkt lekker spooky, vanaf Houston 5 uur richting zuiden)
- South Padre Island (bij de mexicaanse grens, vanaf Houston 8 uur richting zuiden)

Ik ken www.kitebeaches.com. Zijn er nog meer sites met info?

Alle tips zijn welkom.
grtz,
alexx
Steph

Berichten: 467
Antwoord #1 November 29, 2004, 15:47:44
edit2Rapporteer  
Ik heb 3 jaar ten zuiden van Houston gewoond, in Lake Jackson.
Wij gingen altijd naar Freeport en Galveston om te body-boarden en golfsurfen. Natuurlijk kan je gewoon met de auto het strand op.
Let wel op man-o-war kwallen en stringrays bij ondiep water. Verder valt het wel mee.

Ik ben in 2000 nog een keer terug geweest naar Freeport en toen ook naar Brownsville en SP Island. Erg relaxed eilandje, d'r is alleen niks te beleven behalve een week per jaar met Spring Break...
Er zit daar wel een kiteschool, maar of die wat te doen hebben in December? Ik denk het niet...

Tja, de wind is niet zeker aan de Gulf. Verder kan je er natuurlijk overal prima kiten. Het is daar in ieder geval een paar graden warmer als hier maar verwacht geen 30 graden.

Oh en Houston is vreselijk. Zoveel asfalt per vierkante km heb je waarschijnlijk nog nooit gezien. Smiley
Eten in het San Fransisco Steakhouse aan de Westheimer is echt geweldig. Steaks snappen ze daar wel. Wink

Het probleem is dat je een beetje zit opgesloten in Texas. Je mag niet naar Mexico met je huurauto en vliegen naar Mexico is vaak duur.
Maar als je nog niet vaak in de VS bent geweest is Texas wel erg grappig. Vooral het eten, de autos en de aardige en vooral dikke mensen.

Als je niet alleen maar naar het strand wilt en ook nog een beetje wilt rondscheuren, dan is San Antonio wel de leukste plek in Texas.
De Riverwalk in het centrum is brilliant en uniek, en de Alamo is zeker de moeite waard.

Anyhow, veel plezier..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.