geen idee wat ik moet kopen...

sofie
Gast
Oktober 24, 2005, 17:04:16
edit2Rapporteer  
Nadat ik 5 lessen heb gehad (2 deze en 3 vorige zomer) wil ik graag eigen kitespullen kopen... Ik heb alleen geen idee wat voor spullen het beste zijn om mee te begnnen, ik zal vooral kiten in Muiderberg en wil het liefst ook in de winter kunnen kiten (of in ieder geval nog in de herfst). Ik ben 1.80 en weeg ong. 75 kg.

Alvast bedankt!

dimitri
Gast
Antwoord #1 Oktober 24, 2005, 17:14:27
edit2Rapporteer  
Wat wil je er aan uitgeven????????
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #2 Oktober 24, 2005, 17:15:10
edit2Rapporteer  
Ik zou voor een 12 meter gaan .. daarmee kan je toch wel het meest kiten in NL. Ik weet niet wat je budget is maar er staan goeie 2e hands kites voor weinig te koop. En kan je al beetje varen ?? Zoja kijk ff voor een boardje van +-130 x 37
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #3 Oktober 24, 2005, 17:22:10
edit2Rapporteer  
Begin zowieso met een intermediate kite en een niet al te klein board(tussen 140 en 150cm). Ik zou ook voor een tweedehands gaan. Er is zat leuk spul op de markt. Als je twee kites koopt zijn een 16 en een 12 denk ik de beste maten voor jou. Op de site staan tips waar je op moet letten bij aanschaf van 2de hands materiaal. Belangrijk voor jou is dat er goede safety op je spul zit. Als je wat gaat kopen neem dan iemand mee die ervaring heeft. Die kan je behoeden voor een eventuele miskoop.
Veel succes en vooral veel plezier.
ThomasC

Berichten: 253
Antwoord #4 Oktober 24, 2005, 17:30:14
edit2Rapporteer  
Een tip: Als de er zeker van bent dat je met deze hobby door gaat kan je beter metteen twee kites kopen. Bijna iedereen begint met één kite (ik ook), bijvoorbeeld een 12 of 13. Al die mensen kopen er een paar maanden later een tweede bij, omdat je aan één kite gewoon niet genoeg hebt voor de nederlandse omstandigheden. Als je je eerste kite echter kiest als all round kite, zal je er later een grote EN een kleine bij willen, terwijl het ook prima met twee kan (10-14 of 11-15). Ik zou dus altijd metteen twee kites nemen, zodat je dat probleem niet hebt.
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #5 Oktober 24, 2005, 17:36:01
edit2Rapporteer  
Zeker in muiderberg zou een 16 handig zijn. Landinwaarts waait het nou eenmaal minder vaak hard dan aan zee.
Freija
Gast
Antwoord #6 Oktober 24, 2005, 17:58:04
edit2Rapporteer  
Hey Sofie, ik ben begonnen met een Naish V4 12m, 4 lijns, echt een prima kite (intermediate)! Die gebruik ik nog steeds het meest, en ben hem nog niet zat Wink! Je kunt er daarna nog een 16m en 8m bij kopen. En dan later altijd nog overgaan op iets anders!
De aero 2 (voorganger, 2003) is ook een goede beginnerskite.

Ik ben trouwens net zo zwaar en lang als jou, en vrouw!

Om je een indicatie te geven (op zee):

De 12m vaar ik van een dikke windkracht 5 tot 6 bft.

De 16m (x4) vaar ik bij dikke windkracht 4 tot 5 bft. Op vlak water en met groot board kun je waarschijnlijk ook al met je 16m met een kleine 4bft varen (het minimale!).

De 8m vanaf 6 tot 8(?) bft. Maar harde wind is altijd vlaggerig, en niet voor beginners!

Als je maar 1 kite wilt aanschaffen (let op kiten is verslavend..) dan zou ik een 14m doen!!

Succes!! tot op het water
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #7 Oktober 25, 2005, 17:37:22
edit2Rapporteer  
75 kg zou je voor een 10/16 combinatie kunnen gaan met 5th maar 8/14 lijkt ook ok. Ik gebruik met 90 kg als grootste een 16 met een 138/37 twintip. Zaterdag voer ik de hele dag met dit board en een 9,6 Amp rond op de Slufter terwijl de meesten, ook lichteren, een 12 op hadden staan. Ligt dus ook aan type kite...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.