Nobile 555 2007

gerco

Berichten: 128
Juli 27, 2008, 23:00:00
edit2Rapporteer  
Hey allemaal.

Ik vaar nu nog op een oude North dragon S van 2003.
Op zich ben ik wel tevreden over dit board, en was ik niet meteen van plan een nieuw te kopen.

Nu kan ik van een vriend een goedkope Nobile 555 van 2007 kopen (125 x 38).

Ga ik hier veel verschil merken? (is toch al 4 jaar jonger)
haal ik hier dezelfde low-end uit? dragon is 135*37 ik heb wel al gelezen dat de breedte het grootste verschil maakt, maar het is toch ook 10cm korter. en hoe zit het met de high end?
Ik weeg 75kg, ben 1m75 groot en vaar 12 en 9 C-kites. Ik kan deftig varen en hier en daar een sprongetje, Pro worden is helemaal mijn doel niet, gewoon plezier maken.

Dus nog even de vraag herhalen; Is deze 555 07 wat voor mij?
zal het veel verschil maken met mijn oude dragon dat de moeite waard is?
en is de maat geschikt voor mij?


Ben arme student, en geef niet graag onnodig geld uit, vandaar Smiley

Alvast bedankt!
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #1 Juli 27, 2008, 23:16:18
edit2Rapporteer  
Ik heb een vriend die dat board heeft, moet ik even vragen of je hem mag proberen?
Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #2 Juli 28, 2008, 09:16:47
edit2Rapporteer  
Ik zou zeggen probeer het board eens een keertje. Dat moet je vriend vast niet erg vinden. Dat gaat uiteindelijk meer zin hebben dan alle goedbedoelde verschillende adviezen die je hier gaat krijgen
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #3 Juli 28, 2008, 09:30:19
edit2Rapporteer  
Als je zegt Nobile dan zeg je low end.  Enige nadeel is de spray in je gezicht.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #4 Juli 28, 2008, 09:33:19
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf de 555 2007 130x39. Prima ding. De straps/pads zijn een beetje ruk maar daar is veel over bekend. Verder is het jammer dat ze verkleuren. De 2008 versie heeft dat weer niet. Denk dat je het board veel beter kan uitremmen tov van wat je nu hebt. High end wordt dus beter. Ook denk ik dat je makkelijker hoogte kan varen. Maar als het een goede vriend is dan lijkt proberen me geen probleem.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #5 Juli 28, 2008, 12:09:35
edit2Rapporteer  
Ik weet niet wat jou niveau van kite is dus weet niet of je het verschil gaat merken.
Ook weet ik niet wat je voor dat board moet gaan betalen?
Voor low-end is de breedte idd van belang en met de snelheid van de 555 zit het wel goed dus denk ik dat je niet veel low-end gaat inleveren.
Ik heb zelf ook de 555 gehad en vond het een lekker snel board met een goede low-end.
Nadeel waren de pads en de neiging tot duiken.
Vaar nu met de Skywalker boards en die lijken qua vaargedrag wel een beetje op de 555 maar net iets meer lowend ivm drijfvermogen en betere pads.
Ook geen duikneiging meer...
Volgens mij gaan die boards nu ook voor een aanbiedingsprijs de deur uit...

Succes  ThumpsUp
gerco

Berichten: 128
Antwoord #6 Juli 28, 2008, 13:29:02
edit2Rapporteer  
bedankt allemaal voor de goede reacties.

Testen is idd de boodschap, maar nu weet ik toch al dat het de moeite waard is voor me om het uberhaupt te testen Smiley
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #7 Juli 28, 2008, 13:43:14
edit2Rapporteer  
Vaargedrag van een boardtje is idd erg persoonlijk dus testen is de enige optie  Joepie

Succes
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.