lek... en nu?

evenflow
Gast
September 18, 2006, 22:13:34
edit2Rapporteer  
Hoi,
Ik heb niet zolang geleden tweedehands kite & board gekocht.
enkele weken geleden een pak, harnas, pomp, schoentjes, en nog wat accessories... veel kosten dus.
Nu heb ik net de smaak te pakken en lekt een van de struts. ik denk dat het binnengedeelte (als ik me niet vergis heet dat bladder) een lekje vertoont vlakbij het ventiel.

Kan iemand me adviseren wat te doen?
Wat zou het kosten dit te laten maken bij een winkel? Kan ik zoiets zelf maken, en zo ja hoe? hoe in godsnaam haal ik dat binnenste eruit? en wat heb je er voor nodig?
Velen zullen zeggen, is piece of cake, maar weet dat ik geen handige harry ben ....

Alvast bedankt,

evenflow

(thougts arrive like butterflies)
Kiteclub Twente
Gast
Antwoord #1 September 18, 2006, 22:23:48
edit2Rapporteer  
Jah als je geen ervaring hebt met plakken zul je toch keer zelf moeten leren. dat kun je doen door bij iemand mee te kijken die het maakt, of je zegt van ik probeer zelf gewoon.
als je zelf gaat doen doe het dan zo.

- Onderaan de strut dat klitteband losmaken, touwtje aan ventiel knopen en aan de onderkant van je bladder voorzichtig aan trekken net zolang tot die er helemaal uit is wel goed kijken of het touw ook goed meegaat, gaat deze niet goed mee of doe je deze er niet aan heb je een groot probleem als je hem er weer in wilt hebben.

Nu je hem eruit hebt kun je gaan plakken, pomp de bladder wat op en druk hem onder water stuk voor stuk totdat je gaatje hebt gevonden, pak nu je plaksetje wat je hebt gekregen bij je kite, maak het oppervlak goed droog en vetvrij en plak stickertje erop.

Nu de tube erweer in maken, trek voorzichtig aan het touw totdat de tube er weer ingaat. druk ventiel weer door je strut heen klitteband weer dicht en klaar is kees.

Succes

Groeten Kiteclub Twente
slingshot owner
Gast
Antwoord #2 September 18, 2006, 22:25:56
edit2Rapporteer  
heej ik weet niet precies hoe en of je het zelf kan doen maar kan vast wel gedaan worden bij een winkel,, weet wel dat je de bladder der wel uitkan halen maar weet niet wat voor kite je hebt maar bij de meeste zit er soort ritsjeh aan de leading edge waar je kan uithalen.

zou het niet zelf doen,, ook zou ik nog ff wat advies afwachten en wat informatie opdoen op internet enzow !!!

goodluck ThumpsUp
Peterkiter

Berichten: 220
Antwoord #3 September 18, 2006, 22:33:18
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ligt eraan of je een kite met een onepump systeem hebt. Daar werkt het net even anders bij dan een kite zonder onepump systeem. Maar je moet gewoon je kite even opblazen, kijken welke strut ofwel de LE zachter wordt en dan deze eruit halen!
Als het een strut is, dan kan je em gemakkelijk zelf plakken. Pak een kitelijntje van je bar doe deze goed vast aan je ventiel, zodat hij er niet af kan schieten, druk dan voorzichtig het ventiel door de opening heen. Dan maak je aan het uiteinde het klitteband los en trek je voorzichtig de strut eruit, dan even opblazen en kijken waar het lekje zit, het lek markeren en dan weer leeg laten lopen. Speciaal stikkertje erop die bij reperatiesetje zit en dan de kitelijn die door je omhulsel van de strut zit weer vastmaken aan de strut en voorzichig weer terugtrekker erin. Zorg ervoor dat alles weer goed op zijn plaats zit en dan zachtjes opblazen, zodat alles weer goed op zijn plaats gaat zitten. Dus let goed op dat je een kitelijn aan je ventiel doet zodat je em er weer terug kan stoppen.

Maar kijk eerst even goed of er geen manual bij je kite zit, staat het nog duiderlijker uitgelegd.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #4 September 18, 2006, 23:09:18
edit2Rapporteer  
gewoon zorgen dat je een plaksetje voor een bladder hebt en een stukkie touw ( 2 x de lengte van je strut/bladder is altijd goed) . De eerst volgende keer als er een beetje wind staat het hele zaakje mee nemen naar het water en daar ff vragen of iemand je wilt helpen. Gaat helemaal goed komen.
Roelie
Gast
Antwoord #5 September 18, 2006, 23:32:44
edit2Rapporteer  
Ik zou op de sites van north, naish, cabrinha etc kijken naar downloads.

Hier doen ze voor hoe je het kan plakken, repareren etc in geuren en kleuren.

Volgende keer even googlen etc kom je een stuk verder.

gr



TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #6 September 19, 2006, 01:33:04
edit2Rapporteer  
naar de shop plak setje halen,
gelijk vragen hoe het moet.

klaar

succes
Chrissie

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #7 September 19, 2006, 01:43:41
edit2Rapporteer  
Ik heb het probleem ook gehad. Ik ben ff naar de Gamma gegaan (waar ik werk ) en heb daar lijm opgehaald waar je normaal gesproken luchtbedden en boten mee repareerd. Bij de lijm zitten plakkertjes. Onderaan de strut dat klitteband losmaken, touwtje aan ventiel knopen en aan de onderkant van je bladder voorzichtig aan trekken net zolang tot die er helemaal uit is wel goed kijken of het touw ook goed meegaat, gaat deze niet goed mee of doe je deze er niet aan heb je een groot probleem als je hem er weer in wilt hebben.
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 September 19, 2006, 04:04:10
edit2Rapporteer  
Voor kleine gaatjes moet je Wonderlas van Alabastine nemen dan hoef je geen plakkertje meer te plakken, gewoon een klein druppeltje op het lekje en klaar (let op dat er geen overdruk in de bladder is en dat deze niet dubbel ligt. Wonderlas maakt het plastic week en dus bij overdruk kan het gaatje dan juist groter worden of een bubbel worden. Bij dubbele lagen kunnen ze gaan verkleven)

Je kan ook overstappen op foils ..  ;-)
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #9 September 19, 2006, 04:34:07
edit2Rapporteer  
als je in de buurt van eindhoven, weert woont/komt: mail me en dan fiks ik t voor nop voor je, piece of cake als t een strut is, LE is andere koek...dan beter MisterTube.nl, is t altijd goed!

gr danny
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.