Rhino 7, rebel, raven 3 of torch 3?

semen

Berichten: 294
Antwoord #25 Januari 06, 2007, 03:05:31
edit2Rapporteer  
@minime

Dat kan ook met one-pump, zie Cab, werkt met knijpertjes waarmee je de struts isoleert van de LE en de lucht in de struts houdt en de Le leeg laat lopen.

Het voordeel van de two-pump is dat je de druk van de struts hoger kan maken dan de LE.
Jacobus

Berichten: 416
Antwoord #26 Januari 06, 2007, 21:28:24
edit2Rapporteer  

Sorry dat ik one-pomp zei maar zat op een andere locatie en had ff geen naslagwerk (grinnik_kitesmiley)
2 pomp is beter..... Heb ik ook op mijn Assault. Kun je namelijk iets lucht in je struts laten zitten en je LE wel leeg laten lopen.. Is makkelijk voor het opbergen van de kite. Kan namelijk gewoon de kite oprollen met iets lucht in de struts ThumpsUp

@ MINI-ME
Snap niet helemaal wat je bedoelt met "2 pomp is beter..." Dit is natuurlijk onzin. Wat lucht in de struts laten kan ook met het octopus systeem van naish en OOK bij kites waar je alles apart (sturts en LE) moet oppompen. Het enige voordeel is dat je kite sneller kan oppompen en dus sneller het water op kan, verder zie ik geen voordeel.

@minime

Dat kan ook met one-pump, zie Cab, werkt met knijpertjes waarmee je de struts isoleert van de LE en de lucht in de struts houdt en de Le leeg laat lopen.

Het voordeel van de two-pump is dat je de druk van de struts hoger kan maken dan de LE.

Ook hier ben ik het niet mee eens. Ook bij octopus systeem van naish kan dit en jawel ook bij kites waar je alles apart moet oppompen.

Deze snufjes zijn natuurlijk erg bevordelijk voor het gebruiksgemak, maar daardoor vaart je kite niet minder of beter. Ik vaar oa Rebel zonder 2 pomp systeem (zit er gewoon niet op) en ik heb wel eens met een vegas 07 gevaren, maar vind beide prima kites (is maar net wat je wil) ondanks de verschillende pomp systemen. Kies je kite dus niet omdat de een wel een 2 pomp systeem heeft en de andere niet......
semen

Berichten: 294
Antwoord #27 Januari 06, 2007, 21:45:16
edit2Rapporteer  
@jacobus
Bij kites waar je de struts apart op kunt pompen,,, duhhh

Het gaat hier om het voordeel van two pump t.o.v. one pump. En het voordeel van two pump IS dat je op een gemakkelijke manier de druk in je struts hoger kan maken dan in je LE.

Dat dit met een one pump ook kan geloof ik wel als je na het oppompen je leading edge weer een beetje leeg laat lopen. Je schiet dan je doel wel enigzins voorbij, temeer daar je met een handpomp de druk in een one pump systeem zeer moeilijk zo hoog kan krijgen in je struts als bij een two pump. Ik vaar echter geen Naish dus als ze daar een systeem voor hebben, leg uit alsjeblieft.

Ik denk dus dat two pump, bij North kites waar een hogere druk in de struts wordt geadviseerd dan in de LE, wel degelijk een toegvoegde waarde heeft.
Jacobus

Berichten: 416
Antwoord #28 Januari 06, 2007, 22:00:44
edit2Rapporteer  
Daar zeg je het goed, "op een gemakkelijke manier". Nu zijn we er, het kan dus ook op one pump systeem... Ik ben het er helemaal mee eens dat het makkelijker gaat.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #29 Januari 06, 2007, 22:26:04
edit2Rapporteer  
ja maar wat gewoon zwaar a relaxed is van octopussy van naish is is dat al je een lekke strut hebt bijna al je lucht uit je le daar in gaat zitten, heb je bijv een vlat van naish dan resulteerd dat in zeer snel inverteren of andere shit.

Bij two pump van north os zo gemaakt dat de lucht overal afzonder afgezet (automatisch zelfs) terwijl je bij zekerheid met one pump bij bijvoorbeeld cabrinha en slingy nog van die klemmetjes moet dich zetten en open, dan kies ik dus voor north wat oppompen betreft
xray

Berichten: 3688
Antwoord #30 Januari 06, 2007, 23:42:34
edit2Rapporteer  
Zal best zijn maar ik heb in twee jaar tijd nog nooit een probleem gehad met mijn Ravens met octopus.....
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #31 Januari 06, 2007, 23:51:33
edit2Rapporteer  
nee klopt ray ik heb in 5 jaar tijd ook maar 1 x lekke le gehad dus valt wel mee maar zou niet echt bepaald vrolijk worden als je kites ineens helemaal slap word. Maar zoals je al zei gebuert niet snel.
 Heb dan liever die knipjes van slingi 1x de le moetten vervangen en was zo gebeurd maar heb mensen behoorlijk zien klooien ook met octopussy om its te repareren
hendrik@zwin

Berichten: 82
Antwoord #32 Januari 07, 2007, 19:27:16
edit2Rapporteer  
ik heb onepump op men ss fuel 7 en de stuts plooien wel rap met 2pump kan je meer druk zette op de struts waardoor het doek minder vlug slap komt te hangen dus ik vind 2pump beter dan one-pump
ook een voordeel op rhino 07 (die onderweg is ) (grinnik_kitesmiley)
WIM

Geen avatar

Berichten: 385
Antwoord #33 Januari 08, 2007, 18:09:33
edit2Rapporteer  
Waar kan je de rhino 7 al testen?
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #34 Januari 08, 2007, 20:30:05
edit2Rapporteer  
@ hebdrik, dat heeft slingschot speciaal gedaan omdat de struts naast de middelste knikken waait je kite zonder zand minder snel weg van het strand, tog heb ik leiver een super stijf frame
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.