Snowkiten Duitsland versus winterbanden

Stanley

Berichten: 1039
Januari 19, 2007, 23:17:28
edit2Rapporteer  
Mocht het er nog van komen hou dan rekening met verplichting van winterbanden
voor de ongelovige thomassen ja het is verplicht
hier nog even overzicht hoogte boetes bij geen winterbanden.


20 euro per incident als men niet over de juiste winteruitrusting beschikt voor de weers- en wegomstandigheden op dat moment, maar geen belemmering vormt voor het verkeer
40 euro per incident als men de doorstroming van het verkeer hindert of ophoudt.


Bron ING Car lease
kitertjuh

Berichten: 1133
Antwoord #1 Januari 19, 2007, 23:21:50
edit2Rapporteer  
wij rijden altijd op winterbanden in de winter( nu slijten ze sneller omdat het 'eigenlijk' te warm is)

vorigjaar kwamen we van oostenrijk terug en het sneeuwde als de pest en iedereen met sneeuwkettingen kloten(op de snelweg) en wij hadden voldoende grip om door te rijden.
Vind het zeker het geld waard.
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #2 Januari 19, 2007, 23:24:20
edit2Rapporteer  
Winterbanden zijn niet verplicht, je kan alleen bij hinder of een ongeval tijdens winterse omstandigheden wel eens raar staan te kijken. Gewoon er onder leggen als het gaat winteren daar.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #3 Januari 19, 2007, 23:25:19
edit2Rapporteer  
Idd winterbanden zijn verplicht!!

Wat je trouwens ook niet mag vergeten, is het verplichte vel kleurige vestje en gevarendriehoek. Nouja dat vestje is in het bijzonder verplicht. Geloof in Nederland niet. Maar in Duitsland en oostenrijk wel. (kost geen moer die dingen dus gewoon ff één kopen)

die slijtage valt wel mee trouwens, ik heb net 2 jaar achter elkaar op winterbanden gereden. en moesten nu voor het eerst vervangen worden. (alleen de voorbanden overigens) (jah.. dom 2 jaar zomer en winter doorrijden op die dingen)
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #4 Januari 19, 2007, 23:25:51
edit2Rapporteer  
Yep was tot nu toe eigenlijk te warm voor "winterbanden" maar het weer slaat na het weekend  om gaat zowaar 's nachts vriezen.
Met een beetje geluk voigend weekend snowkiten in het sauerland
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #5 Januari 19, 2007, 23:31:17
edit2Rapporteer  
Slijten nu idd sneller door de temperatuur. Maar ook nu heb je op modder/nat meer grip.
beetje moeilijk 1 op 1 testen, maar ik wil niet meer zonder.
Niet alleen voor racers en kilometervreters, ik rij een Mazda 626 wagon, 2.0 DITD, 2000, (burgerlijke huis-tuin-en-keuken bak dus)
Let wel, je rijdt dus een half jaar op winter- en een half jaar op zomerbanden. Beide sets gaan dus 2x zolang mee.

Bij de weg Stanley; Verplicht als in: 'Altijd' of alleen 'als de omstandigheden dat vereisen'?
Henning

Berichten: 581
Antwoord #6 Januari 19, 2007, 23:39:35
edit2Rapporteer  
Idd winterbanden zijn verplicht!!

Wat je trouwens ook niet mag vergeten, is het verplichte vel kleurige vestje en gevarendriehoek. Nouja dat vestje is in het bijzonder verplicht. Geloof in Nederland niet. Maar in Duitsland en oostenrijk wel. (kost geen moer die dingen dus gewoon ff één kopen)

die slijtage valt wel mee trouwens, ik heb net 2 jaar achter elkaar op winterbanden gereden. en moesten nu voor het eerst vervangen worden. (alleen de voorbanden overigens) (jah.. dom 2 jaar zomer en winter doorrijden op die dingen)

2 jaar @ 1 set :|

Wow...
kitertjuh

Berichten: 1133
Antwoord #7 Januari 20, 2007, 00:02:20
edit2Rapporteer  
normaal gesproken doe je de winterbanden eind oktober er op en dan ongeveer 5-6maanden later er af. en dan weer zomer banden.

Verschil merk je erg goed en qua kosten valt het wel mee.
En je hebt er super veel voordeel van zeker met al die regen laatste tijd.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #8 Januari 20, 2007, 01:23:04
edit2Rapporteer  
winter sloffen hebben een andere, zachtere compound die heeft veel meer grip. omslagpunt ligt bij 7ºC., bij regen hoger ivm afkoeling (banden zijn altijd wat warmer dan de lucht). grover profiel helpt ook mee. op marktplaats zoeken op autotype en winterbanden, gangbaar is ca. €150 per set incl velgen. Ik heb er een garage krik bij gehaald, in 30 minuten omgezet.
viel spaß iig!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9 Januari 20, 2007, 01:24:05
edit2Rapporteer  
maarre waro ga je dan in Dld?
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #10 Januari 20, 2007, 02:48:06
edit2Rapporteer  
Bij de weg Stanley; Verplicht als in: 'Altijd' of alleen 'als de omstandigheden dat vereisen'?

Volgens mij net als in Oostenrijk verplicht vanaf oktober/november tot april.
Dus niet volgende week gaat het sneeuwen dus dan erop.

En El Rudo mocht er sneeuw liggen in het sauerland dan die kant op.
Heb nog geen idee komen vanzelf oproepen vanuit de duitse fora.
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #11 Januari 20, 2007, 08:44:43
edit2Rapporteer  
Bij de weg Stanley; Verplicht als in: 'Altijd' of alleen 'als de omstandigheden dat vereisen'?

Volgens mij net als in Oostenrijk verplicht vanaf oktober/november tot april.
Dus niet volgende week gaat het sneeuwen dus dan erop.

En El Rudo mocht er sneeuw liggen in het sauerland dan die kant op.
Heb nog geen idee komen vanzelf oproepen vanuit de duitse fora.


Ben benieuwd waar je dan gaat snowkiten in het Sauerland. Winterberg en Willingen lijkt me uitgesloten. Let me know....
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #12 Januari 20, 2007, 23:15:02
edit2Rapporteer  
Als het moglijkwordt om te snowkiten start ik een nieuw topis  op de ander pagina trefpunt en locaties
Nu alleen nog een lekkere bak sneeuw en wat wind
zappkees

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #13 Januari 21, 2007, 01:54:36
edit2Rapporteer  
Aha, meteen ff doen dan die winterbandjes!
Jari
Gast
Antwoord #14 Januari 21, 2007, 03:36:32
edit2Rapporteer  
Valt nog mee.
Ik kreeg GVD  75,'eur boete toen ik met iemand meereed! met 20 km/uur rond de kerk.
tyfeshonden!
~Dirk~

Berichten: 633
Antwoord #15 Januari 21, 2007, 04:15:36
edit2Rapporteer  
Bij de weg Stanley; Verplicht als in: 'Altijd' of alleen 'als de omstandigheden dat vereisen'?

Volgens mij net als in Oostenrijk verplicht vanaf oktober/november tot april.
Dus niet volgende week gaat het sneeuwen dus dan erop.

En El Rudo mocht er sneeuw liggen in het sauerland dan die kant op.
Heb nog geen idee komen vanzelf oproepen vanuit de duitse fora.


Ben benieuwd waar je dan gaat snowkiten in het Sauerland. Winterberg en Willingen lijkt me uitgesloten. Let me know....

Kan wel hoor in Winterberg, je hebt er een vliegveldje (grasbaan) waar je prima kan kiten(word ook gedaan). Verder zijn er nog wel wat plekken daar
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #16 Januari 21, 2007, 09:13:04
edit2Rapporteer  
Ok thx. Ga er wel eens voor een dag of 2 naar toe om ff te skieën. Niet echt boeiend maar wel leuk. Volgende keer gaat mijn kite dus mee... (tong_kitesmiley)
FrankP

Berichten: 328
Antwoord #17 Januari 21, 2007, 22:56:43
edit2Rapporteer  
Citaat
maarre waro ga je dan in Dld?
Check even de laatste kitemag: www.kitemag.nl
Daar staat een snowkite artikel in met ook de beste spots in Noord-Duitsland en België.
martijn_e

Berichten: 197
Antwoord #18 Januari 22, 2007, 02:39:48
edit2Rapporteer  
Volgens ANWB hebben goedkopere winterbanden net zo'n lange remweg (of langer) als goede zomerbanden dus let ff op wat je onder je auto laat plaatsen.
fransie

Berichten: 322
Antwoord #19 Januari 22, 2007, 05:07:56
edit2Rapporteer  
ik heb gehoord van mijn maatje
heeft een lease wagen en vind winter banden een beetje zonden
lease maatschapij gaat ook geen winter banden voor je kopen
maar iedergeval je mag met je zomerbanden gewoon rijden in duitsland
alleen is dit eigen risico
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #20 Januari 22, 2007, 15:31:53
edit2Rapporteer  
Tuurlijk mag je met je zomerbanden gewoon rijden in duitsland op eigen risico
Krijgt alleen een boete van 20 euro als je geen oponthoud verzorgd mits controle dan.
Kan je vertellen dat bij Winterberg er regelmatig gecontroleerd wordt op parkeren en nu ook op winterbanden.

Tuurlijk koopt de lease maatschappij geen winterbanden voor je.
Die worden normaal mee genomen in het leasebedrag.
Mocht je later toch nog winterbanden willen wordt alleen het maandbedrag hoger om dat dezelfde kosten over een kortere periode worden verrekend.

Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #21 Januari 22, 2007, 16:33:39
edit2Rapporteer  
Winterbanden zijn in Duitsland verplicht van september tot april. En de boetes zijn hoger dan die 20 en 40 euro. Doe daar nog maar een 0 achter. Waarschijnlijk is dat gewoon een typefout.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #22 Januari 22, 2007, 16:48:00
edit2Rapporteer  
Neem gewoon die winterbandjes. Als je ooit in de sneeuw hebt gereden op zomerbanden en de germanen halen je links en rechts toeterend in dan moet er toch een lampje gaan branden... dat komt dus omdat ze.... winterbanden hebben!
Of je gaat het zelf uitzoeken en de halve dag kwijt zijn om een parkeerplaats op te rijden - had je ook kunnen boarden - als je al geen schade rijd. Beetje overbodige discussie wel.
Mikeb

Geen avatar

Berichten: 34
Antwoord #23 Januari 22, 2007, 21:56:18
edit2Rapporteer  
Ik woon net ten zuiden van Munchen, aal de weg naar Garmisch Partenkirchen. Er is hier veel discussie geweest of winterbanden nu wel of niet verplicht zijn maar in Bayern is de regel sinds afgelopen jaar: Bij winterse omstandigheden zijn winterbanden verplicht. Indien je geen winterbanden hebt krijg je een boete (initieel 20 Euro) en indien je bij een ongeluk betrokken raakt ligt de aansprakelijkhied bij de bestuurder. Maw je draait zonder winterbanden voor de kosten op. Duitse verzekeringen betalen dan gewoon de schade niet uit! Wees dus voorzichtig en koop een setje winterbanden, helpt ook in Nederland, bij temperaturen onder 7 graden Celcius is de remweg korter en heb je duidelijk betere grip.

Overigens is de sneeuw nu eindelijk onderweg: vanaf vanavond sneeuw in de bergen en vanaf Woensdag vriest het ook overdag, Vrijdag overdag -7! Er zijn hier goede velden om te kiten ten zuiden van Starnberg. Ook bij Rosenheim (Chiemsee) zijn goede snowlkite plaatsen. Het beste is het op de Reschesee, grens Oostenrijk en Zwitserland en in Italie in Val Gardena.
 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.