quick relase checken

jer@en

Berichten: 64
Februari 12, 2007, 02:57:42
edit2Rapporteer  
vandaag was het weer zover en ik wilde toch weer gaan varen om m'n nieuwe nobile 555 uit te testen. eerst even uitvoerig het weerbericht bekeken en hierna besloten om te gaan varen.

Op het autostrand aangekomen waren er nog twee andere kiters met ook een 10 meter rhino evanals ik. kite in orde maken en knallen.  na anderhalf uur varen een supersessie gehad te hebben, zie ik een frontje aankomen. omdat ik even wou rusten besloot ik naar de kant toe te gaan. nu waren de medekiters ook bezig om hun kite te landen, dus ik dacht: ik zal mijn QR eens testen. ik relase mijn QR en de kite valt naar beneden. vervolgens denk ik: ik zal eens proberen om mijn kite naar binnen te halen. handschoen uit en naar binnen halen maar. toen gebeurde het.

ineens krijgt mijn kite weer kracht en trekt mij mee het water in. ik wenk een van de medekiters en deze komt naar mij toe rennen en weet mij net vast te pakken. na samen een stuk te bodydraggen en enkele vergeefse pogingen om mijn kite te redden geef ik aan dat mijn kite losgekoppeld mag worden. dan zie je ineens je kite wegvliegen en daar word je niet vrolijk van. eerst het water uit en proberen naar mijn kite te komen. blijkt mijn kite anderhalve kilometer beneden onder een duin aan de waterkant te liggen zonder schrammen oid. (wat was ik blij). bij inspectie bleek mijn vijfde lijn uit de sok geschoten te zijn, en ook vastgeslagen om de andere lijnen waardoor het veiligheidsysteem niet meer werkte. welk euvel het eerst is ontstaan durf ik niet te zeggen.

bij deze wil ik de beide kiters uit omg. rotterdam bedanken voor hun hulp, en voor de rest wil ik weten of iemand anders dit ook is overkomen, of hoe ik dit had kunnen voorkomen.
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #1 Februari 12, 2007, 03:06:09
edit2Rapporteer  
Gelukkig dat het goed afgelopen is. ThumpsUp
krullebol

Berichten: 305
Antwoord #2 Februari 12, 2007, 03:31:51
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=22574.0
Kijk nog iemand die vandaag geluk had Grin Grin
posty

Berichten: 2454
Antwoord #3 Februari 12, 2007, 03:33:05
edit2Rapporteer  
idd. zo zie je maar weer, wat is safe?
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #4 Februari 12, 2007, 03:40:56
edit2Rapporteer  
Citaat
bij inspectie bleek mijn vijfde lijn uit de sok geschoten te zijn

wat bedoel je met sok?
jer@en

Berichten: 64
Antwoord #5 Februari 12, 2007, 03:57:52
edit2Rapporteer  
de sok is het uiteinde van je lijn. hieroverheen zit een verdikking genaaid, waarmee je je lijn vast kunt maken.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6 Februari 12, 2007, 04:01:25
edit2Rapporteer  
Ik denk dat hij een "sleeve" bedoelt dus.....
Flywoods

Berichten: 271
Antwoord #7 Februari 12, 2007, 16:16:08
edit2Rapporteer  
Als dat bovenaan gebeurt komt er weer power op je kite idd. Balen man.

Een sleeve met knoop is dus zo slecht nog niet.
Lijnen zijn heilig zo blijkt maar weer. Check, check, dubbel check en dan nog kan er wat mis gaan. 1 keer per jaar nieuwe lijnen houd ik ook aan, kan ook geen kwaad.

yvesvg

Geen avatar

Berichten: 181
Antwoord #8 Februari 12, 2007, 17:04:09
edit2Rapporteer  
Gelukkig is alles goed afgelopen...
Wat vind je van de nieuwe 555?

greets
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #9 Februari 12, 2007, 17:08:46
edit2Rapporteer  
Neem foto's en maak een klein goed omschreven verslag en stuur dit naar de importeur van het desbetreffende merk.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.