LF Ruud

Logs: 0 | 35 uur
|
Pffff net terug.. Wat een heerlijke Backcountry sessie was het vandaag... Ik schat zo'n 20 km over de teletubbie heuvels... Helaas had ik geen camera man bij me en was ik helemaal alleen dus geen actie foto's. Maar heb mijn Frenzy 11m uit gegooid en de rugzak vol met broodjes en sapjes. Trek mijn kite omhoog en kijk nog eens naar mijn auto en juuuusssss auto.. tot vanmiddag zei ik.. dus daar gaan we op het snowboard naar beneden met de pull van de wind. Tja dan moet je bij de volgende heuvel ook weer omhoog.. Jee wat gaat dat makkelijk zeg.. Al loopend scheer je als een gek bij de bult op en je voelt jezelf heerlijk vliegen op de verse poeder sneeuw. Echt wat is dat een heerlijk zwevend gevoel. Halverwege kwam me nog even een boer aanspreken.. Wat ben je aan het doen? Ja snowkiten zei ik. Hmmm na wat uitleg wenste hij me heel veel plezier.. (moet je in nederland eens gebeuren!! ) Op een gegeven moment 13:00 dacht ik dat ik dan toch maar weer eens terug moest gaan. Als de wind inkakt dan kan ik lopen tot het donker is. Gelukkig trok hij meer aan. Ik schat een 12 knp. En dus zo mijn tocht weer terug gemaakt naar mijn auto.
Heb alleen wat start up piccas.
Sietze kerel wat ziet dat er geweldig uit we zijn jaloers op jou,hier is de sneeuw al bijna weer weg voor mij mag er wel weer een centimeter of tien vallen want heb ook wel zin om ff te rocken in de sneeuw 
|
|
|
naja

|
Pffff net terug.. Wat een heerlijke Backcountry sessie was het vandaag... Ik schat zo'n 20 km over de teletubbie heuvels... Helaas had ik geen camera man bij me en was ik helemaal alleen dus geen actie foto's. Maar heb mijn Frenzy 11m uit gegooid en de rugzak vol met broodjes en sapjes. Trek mijn kite omhoog en kijk nog eens naar mijn auto en juuuusssss auto.. tot vanmiddag zei ik.. dus daar gaan we op het snowboard naar beneden met de pull van de wind. Tja dan moet je bij de volgende heuvel ook weer omhoog.. Jee wat gaat dat makkelijk zeg.. Al loopend scheer je als een gek bij de bult op en je voelt jezelf heerlijk vliegen op de verse poeder sneeuw. Echt wat is dat een heerlijk zwevend gevoel. Halverwege kwam me nog even een boer aanspreken.. Wat ben je aan het doen? Ja snowkiten zei ik. Hmmm na wat uitleg wenste hij me heel veel plezier.. (moet je in nederland eens gebeuren!! ) Op een gegeven moment 13:00 dacht ik dat ik dan toch maar weer eens terug moest gaan. Als de wind inkakt dan kan ik lopen tot het donker is. Gelukkig trok hij meer aan. Ik schat een 12 knp. En dus zo mijn tocht weer terug gemaakt naar mijn auto.
Heb alleen wat start up piccas.
Gaaf Sietse!
|
|
|
Goonie

|
Jaaaaa Ben weer thuis... hahaha...  Even op de wind sites gekeken.. Maar deze jonge gaat natuurlijk Donderdag naar Wijk Aan Zee... En ik neem aan dat er vast meer zijn die er zo over denken... 
|
|
|
Goonie

|
Hmmz Harlingen dan????
|
|
|
KappuhH

|
Donderdag niet, zaterdag misschien wel? Om half 1 hoog, maar niet heel hoog (79 cm) dus smiddags wordt het water wel vlak. Meer mensen dan van de partij? Ruud?
|
|
|
Idefixe

|
ik denk dat ik zaterdag Wijk doe.
|
|
|
LF Ruud

|
Donderdag niet, zaterdag misschien wel? Om half 1 hoog, maar niet heel hoog (79 cm) dus smiddags wordt het water wel vlak. Meer mensen dan van de partij? Ruud?
Hendrik ik zou graag willen maar ik moet met mijn dochter te proef afzwemmen. Ik hoop dat het dan zondag nog wat is maar de voorspellingen zijn niet zo hoop vol Kl@te dus
|
|
|
Tim_GTS5

|
ik denk dat ik zaterdag Wijk doe.
Wijk ? ijmuiden pakeerkosten maar dat is het voor mij wel waard, vind het de beste spot met NW golven komen heel clean binnenrollen, denk dat het grootste deel naar ijmuiden gaat ook.
|
|
|
Goonie

|
Zo zo goeiemorgen... jee de bomen staan hier krom.. even wat eten en doen en dan straks naar wijk... Wil er nog iemand mee rijden vanuit workum??
uurtje of 11 gaak weg
|
|
|
|
LF Ruud

|
Heej mannen Sietze is op mirns en het is ijsvrij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hij belde mij want hij was al richting Wijk.!
|
|
|
VincentC

|
Ik was lekker naar Muiderberg geweest, een van de meest mooie sessies ooit! Helemaal alleen, lekker vlak water, ijsbrokken vielen mee, kwam vanuit het Noorden een gigantisch grote ijsvlakte aan die me uiteindelijk insloot na anderhalf uur, PRACHTIG! Nog nooit zoiets meegemaakt..
Heerlijk anderhalf uur gevaren, 4 nieuwe switchmoves geland en het geen seconde koud gehad =)
|
|
|
Idefixe

|
Super gevaren op Wijk. in eerste instantie een beetje tegenvallende wind, kon net varen met de 11m. Begin vd middag werd het wat meer. Wind was pal onshore dus in combinatie met het opkomende water super vlakke stukken tussen vrij constante golven. Geen regen gehad en zelfs af en toe een lekker zonnetje. Pffffff, had ik weer echt ff nodig. Sessie nr 89 voor dit jaar gaat met stip in de boeken. 
|
|
|
Idefixe

|
Heej mannen Sietze is op mirns en het is ijsvrij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hij belde mij want hij was al richting Wijk.!
Dat zegt helaas helemaal niets: wind was de afgelopen dagen voor Mirns aflandig. Al het ijs is dus op drift. ( Scheepvaart was afgelopen dagen op het ijssel en markermeer verboden) Als straks de wind draait ligt Mirns binnen no-time weer vol.
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
Vandaag samen met Hendrik IJmuiden aangedaan. Leek wel of iedereen uit zijn winterslaap was gekropen :-) Ook Rein was weer present... De wind viel eerst een beetje tegen....goed voor de 12m2 en later nog even onder de 9m2 gehangen.
|
|
|
KappuhH

|
Super gevaren op Wijk. in eerste instantie een beetje tegenvallende wind, kon net varen met de 11m. Begin vd middag werd het wat meer. Wind was pal onshore dus in combinatie met het opkomende water super vlakke stukken tussen vrij constante golven. Geen regen gehad en zelfs af en toe een lekker zonnetje. Pffffff, had ik weer echt ff nodig. Sessie nr 89 voor dit jaar gaat met stip in de boeken.  Net varen met de 11? Toen wij in IJmuiden van het water gingen was het echt volle bak met de 9m... Sessie 89  Heb zaterdag net nummer 40 weggeschreven :S
|
|
|
Idefixe

|
Dat "net kunnen varen" was in de ochtend. In de middag gewoon goed gepowered aan de 11m.
|
|
|
LF Ruud

|
Gister op callantsoog geweest met Sietze in de vroegeochtend vertrokken om acht uur op spot en er stond een lekker windje!!!! En toen we ons aan het om kleden waren kwam ik er achter dat ik mijn trapeze nog in mijn auto had laten liggen STOM dus, dus moesten we om beurten het water op. Mijn 12m op gepompt en gaan Ik moest wel ff wennen hoor echt dikke bakken die op je af kwamen haha maar als je door de branding heen was was het best te doen. Mijn derde sessie was het best maar naar een lekkere Un-hooked railey verloor ik mijn board en was hem kwijt dus ik naar de kant kite neer gelaten met Sietze en die het water op om te zoeken (up_kitesmiley)Ik was behoorlijk ziek tot dat ik mijn vriend Sietze zag zwaaien die had hem weer maar wel een dikke kilometer verder op aangespoeld GELUKKIG een happy end  Maar leuke spot dat Callantsoog ga ik wel vaker komen 
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
Gaan er vrijdag nog mensen ri zee?
|
|
|
KappuhH

|
Gaan er vrijdag nog mensen ri zee?
Ik zie geen wind voor vrijdag...
|
|
|
Idefixe

|
met een beetje mazzel hebben we op korte termijn weer een dik pak sneeuw.......
|
|
|
Bram Wilbrink

|
Daar ga ik ook voor sneeuw en dikke kleren aan. donderdag vrijdag verwachten ze een best pak sneeuw!
|
|
|
Gj

|
het mag wel heel hard gaa nsneeuwen willen we dit weekend ff los, alle sneeuw is hier in veendam alweer verdwenen door alle regen !
|
|
|
|